Gå til innhold

Vrangforestillinger etter fylla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er merkelig at du som ikke kjenner meg skal kunne fortelle meg at jeg har et alkoholproblem. Når ingen av de som kjenner meg gjør det....

Jeg har holdt meg 2 måneder uten å drikke mange ganger... faktisk har jeg holdt meg over et halvår også.

Med hvilken styrke kan du si at å drikke 1 gang per helg pluss 1 ukedag i måneden er å være alkoholiker? Kan du påstå at det er alkoholisme, uten å definere de fleste ander menn mellom 20 og 35 år i dette landet og i vesten forøvrig også som alkoholikere?

Uansett har jeg ingen problemer knyttet til selve alkohokonsumet....men som sagt er det tanker som har bygd seg opp etter et par tidliger black outs....

Hadde jeg vært deg ville jeg vært ydderst forsiktig med hva jeg uttalte her inne!!! Overlat til de som vet det eller til psykiateren å besvare ting du ikke vet!

Ellers vil jeg takke alle som respekterer meg for den jeg er og mitt problem og som ønsker å dele mine tanker og problem her inne...det er til god hjelp

"Jeg er ikke alkoholiker jeg går som regel ut bare i helgene eller 1 eller maks 2 ganger i uken/i løpet av 7 dager. Dersom jeg tar et par øl i løpet av arbeidsuken så er det fordi jeg klarer å få med en av mine kamerate som i i stor grad egentlig har kuttet kontakten med meg, ut på kino. "

Dette er dine ord.Og dette er å drikke mer enn 1gang i mnd.

Skrevet

"Jeg er ikke alkoholiker jeg går som regel ut bare i helgene eller 1 eller maks 2 ganger i uken/i løpet av 7 dager. Dersom jeg tar et par øl i løpet av arbeidsuken så er det fordi jeg klarer å få med en av mine kamerate som i i stor grad egentlig har kuttet kontakten med meg, ut på kino. "

Dette er dine ord.Og dette er å drikke mer enn 1gang i mnd.

Ja jeg bruker i dag alkohol. Jeg misbruker ikke alkohol. Problemene mine er knyttet til tidliger bruk av alkohol, Dvs fra omlag ett år siden og lenger tilbake.

Før du uttaler deg om slike ting så forlanger jeg i dety minste at du kjenner statistikken og hva som ER normalt.

Som sagt har jeg dette innlegget for å lufte mine følelser og tanker. Vær derfor vennlig å slutt å late som du er ekspert! Slutt å dikutere ting du ikke har det minste snøring om!

For å være helt ærlig så tror jeg det er best du ligger unna mine innlegg her inne.

Du ødelegger for det alvoret og de dype FØLELSENE, TANKENE og ERFARINGENE jeg ønsker å formidle her inne!

Du ødelegger og avsporer hele inlegget mitt med useriøsiteten din!

Dersom du tror jeg ikke mener alvor, så skal du vite en ting: Jeg har Gud som vitne. Jeg har også Gud som vitne angående hva som skrives her! Derfor: iakta deg! Man fleiper ikke med folks problemer!

Skrevet

Ja jeg bruker i dag alkohol. Jeg misbruker ikke alkohol. Problemene mine er knyttet til tidliger bruk av alkohol, Dvs fra omlag ett år siden og lenger tilbake.

Før du uttaler deg om slike ting så forlanger jeg i dety minste at du kjenner statistikken og hva som ER normalt.

Som sagt har jeg dette innlegget for å lufte mine følelser og tanker. Vær derfor vennlig å slutt å late som du er ekspert! Slutt å dikutere ting du ikke har det minste snøring om!

For å være helt ærlig så tror jeg det er best du ligger unna mine innlegg her inne.

Du ødelegger for det alvoret og de dype FØLELSENE, TANKENE og ERFARINGENE jeg ønsker å formidle her inne!

Du ødelegger og avsporer hele inlegget mitt med useriøsiteten din!

Dersom du tror jeg ikke mener alvor, så skal du vite en ting: Jeg har Gud som vitne. Jeg har også Gud som vitne angående hva som skrives her! Derfor: iakta deg! Man fleiper ikke med folks problemer!

Jeg forstår ikke helt hvorfor du er så sinna på meg.

Det jeg har skrevet har vært at jeg synes du skulle få hjelp.

Jeg er ingen ekspert,men de aller fleste kan lese seg til at du har et problem.Om det alkohol,vet bare du.Jeg tolket det utav hva du har skrevet,at det var pga alkoholen.

jeg har beklaget meg ofr deg om jeg har støtet deg.Men om du skriver et innlegg,er det ikke alltid man får de svar man ønsker..

Jeg har absolutt ikke fleipet med dine problemer.Hvor mener du jeg har gjort det?

Les mine svar til deg.

Jeg er heller ikke alene om å ha tolket det som at det var et alkohol problem...

Uansett alkohol problem eller ikke,du burde søke hjelp til disse tankene dine.

Ønsker deg alt godt..

Mvh

Gjest fnugget
Skrevet

Virker som det er mange her som mener at jeg er alkoholiker ettersom jeg innrømmer at jeg konsumerer alkohol 1 til 2 ganger i uken i kontrollerte mengder. Jeg vil nok en gang presisere at jeg fester kun i helger og da som reghel 1 gang per helg. Likevel hender det at jeg tar 2-3 øl sammen med en bekjent på ukedager. Dette hender kanskje en gang i måneden.

La meg så spørre hvor ofte drikker du mora2 eller du fnugget? Hvor skal grensen gå for når man skal definere enkeltindivid som "alkoholikere" .

I andre land er det til en opplysning greit å drikke hver dag i kontrolleret mengder!

Og det er litt besynderlig at mora2 kommer rett hjem fra fest, setter seg ned og kommenterer mine inlegg og sier at jeg er alkoholiker.

Jeg drikker så og si aldri lenger i og med at jeg (i likhet med deg) ikke tåler alkohol.

Det er forresten ikke alltid mengden man drikker som avgjører om man er avhengig, men hvor ofte man "må" ha alkohol. Den eneste måten du kan finne det ut på, er vel å prøve et par måneder helt uten, slik du fikk råd om her oppe en plass?

Gjest fnugget
Skrevet

He,he,ja...

Lurte påom du kanskje kjente meg,siden det virket som du visste at jeg hadde drukket i går! :0)

Det gjør jeg nok ikke :)

Gjest fnugget
Skrevet

Ja det er merkelig at du som ikke kjenner meg skal kunne fortelle meg at jeg har et alkoholproblem. Når ingen av de som kjenner meg gjør det....

Jeg har holdt meg 2 måneder uten å drikke mange ganger... faktisk har jeg holdt meg over et halvår også.

Med hvilken styrke kan du si at å drikke 1 gang per helg pluss 1 ukedag i måneden er å være alkoholiker? Kan du påstå at det er alkoholisme, uten å definere de fleste ander menn mellom 20 og 35 år i dette landet og i vesten forøvrig også som alkoholikere?

Uansett har jeg ingen problemer knyttet til selve alkohokonsumet....men som sagt er det tanker som har bygd seg opp etter et par tidliger black outs....

Hadde jeg vært deg ville jeg vært ydderst forsiktig med hva jeg uttalte her inne!!! Overlat til de som vet det eller til psykiateren å besvare ting du ikke vet!

Ellers vil jeg takke alle som respekterer meg for den jeg er og mitt problem og som ønsker å dele mine tanker og problem her inne...det er til god hjelp

''Uansett har jeg ingen problemer knyttet til selve alkohokonsumet....men som sagt er det tanker som har bygd seg opp etter et par tidliger black outs....''

Men er det lurt å drikke i det hele tatt hvis du får det slik når du drikker alkohol? Kan det være at du ikke tåler alkohol, rett og slett?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du trenger sannsynligvis ikke verken antidepressiva eller antipsykotika dersom du gjør det du må nemig å bli totalavholdende fra rusmidler.

Slike symptomer tyder på at hjernen din er skadd av alkoholen, og at du er i grenseland til å bli varig psykotisk.

Det er gode muligheter for at du kan holde deg noenlunde frisk om du avstår fra rusmidler. Ta B-vitamin.

Skrevet

Synes nok du burde unngå å drikke alkohol når du har det slik som dette. Ser at noen synes du drikker mye alkohol, men det kan jeg ikke se, virker som et helt noramlt forbruk nå - men så kan en si at det virker som om du ikke tåler et slikt vanlig forbruk heller akkurat nå. Da synes jeg du burde unne deg selv å ta såpass vare på kropp og sinn at du holder deg edru. Du er ikke alene om å ikke kunne drikke, finnes mange som må unngå alkohol av ulike grunner, og det kommer nok til å gå helt fint. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...