Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke slik at om du kjøper en vare og det viser seg at du f.eks. har den fra før kan få pengene igjen ved visning av kvittering innen 7 dager?

Hva sier kjøpsloven her?

Finner ikke ut av det ;o)

Det er bare snakk om en dvd-serie jeg kjøpte i går til 499; som det viste seg at vi hadde fra før....

Så da jeg kom i dag med kvitteringen sa hun i butikken at jeg ikke hadde rett til å få pengene tilbake.

Syntes det var litt dårlig,i.o.m. at jeg handler i den butikken for noen tusen i mnd.....

Noen som har peiling??

Mvh

hidi, the scorpion
Skrevet

Damen bak disken har dessverre loven på sin side. Men jeg synes vel at du i det minste kunne fått tilbud om en tilgodelapp!

Skrevet

Du har ikke returrett i et slikt tilfelle. Men de fleste butikker ville vel tilbudt deg en tilgodelapp.

Aliza1365380759
Skrevet

Man har ikke angrerett på varer kjøpt i butikk, men "vanlig god butikkskikk" ville gitt deg en tilgodelapp tenker jeg...

Skrevet

Med mindre det er noe galt med varen så har du ikke rett til å bytte eller å få tilgodelapp nei, At du selv er så glemsk er jo ikke noe butikken kan noe for. :o)

random1365380890
Skrevet

Selg den på QXL , du har ikke bytterett, angrerett eller noe i denne situasjonen desverre.

Skrevet

Hei vin!

Lenge siden!

Alt vel med deg?

Med vennlig hilsen

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg har fått byttet filmer så lenge de fremdeles har plasten på. Gå til en annen butikk og spør der. Noen butikker tar imot filmer som de allerede selger.

Skrevet

Nei, du har ikke krav på verken å bytte eller å få pengene tilbake hvis det ikke er noe galt med varen, men de fleste butikker lar deg gjøre det allikevel.

Jeg synes du kan gå tilbake å prøve igjen, sleng ut noe om at det blir synd for dem å måtte unnvære en kunde som bruker så mange penger på å handle hos dem. De bør i det minste gi deg en tilgodelapp.

Skrevet

Om du er kunde der ofteog de tjener engodel på deg allikavl så harde vel egentlig alt å tape med å ikke gi deg en tilgodelapp iallefall:) hva om dette hadde vært en gave, og den som mottok hadde serien selv fra før? da hadde de vel fått byttet sporenstrax?

Skrevet

Hei vin!

Lenge siden!

Alt vel med deg?

Med vennlig hilsen

Ja det er lenge mellom hver gang jeg er her inne nå ;o)

Etter forholdene går det greit nok...

Hva med deg?

mange hilsner fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...