vin Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Er det ikke slik at om du kjøper en vare og det viser seg at du f.eks. har den fra før kan få pengene igjen ved visning av kvittering innen 7 dager? Hva sier kjøpsloven her? Finner ikke ut av det ;o) Det er bare snakk om en dvd-serie jeg kjøpte i går til 499; som det viste seg at vi hadde fra før.... Så da jeg kom i dag med kvitteringen sa hun i butikken at jeg ikke hadde rett til å få pengene tilbake. Syntes det var litt dårlig,i.o.m. at jeg handler i den butikken for noen tusen i mnd..... Noen som har peiling?? Mvh 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Damen bak disken har dessverre loven på sin side. Men jeg synes vel at du i det minste kunne fått tilbud om en tilgodelapp! 0 Siter
frosken Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Du har ikke returrett i et slikt tilfelle. Men de fleste butikker ville vel tilbudt deg en tilgodelapp. 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Man har ikke angrerett på varer kjøpt i butikk, men "vanlig god butikkskikk" ville gitt deg en tilgodelapp tenker jeg... 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Med mindre det er noe galt med varen så har du ikke rett til å bytte eller å få tilgodelapp nei, At du selv er så glemsk er jo ikke noe butikken kan noe for. ) 0 Siter
random1365380890 Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Selg den på QXL , du har ikke bytterett, angrerett eller noe i denne situasjonen desverre. 0 Siter
Sør Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Hei vin! Lenge siden! Alt vel med deg? Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Jeg har fått byttet filmer så lenge de fremdeles har plasten på. Gå til en annen butikk og spør der. Noen butikker tar imot filmer som de allerede selger. 0 Siter
Sofline Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Nei, du har ikke krav på verken å bytte eller å få pengene tilbake hvis det ikke er noe galt med varen, men de fleste butikker lar deg gjøre det allikevel. Jeg synes du kan gå tilbake å prøve igjen, sleng ut noe om at det blir synd for dem å måtte unnvære en kunde som bruker så mange penger på å handle hos dem. De bør i det minste gi deg en tilgodelapp. 0 Siter
Mistera Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Om du er kunde der ofteog de tjener engodel på deg allikavl så harde vel egentlig alt å tape med å ikke gi deg en tilgodelapp iallefall:) hva om dette hadde vært en gave, og den som mottok hadde serien selv fra før? da hadde de vel fått byttet sporenstrax? 0 Siter
vin Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Skrevet 30. januar 2008 Hei vin! Lenge siden! Alt vel med deg? Med vennlig hilsen Ja det er lenge mellom hver gang jeg er her inne nå ;o) Etter forholdene går det greit nok... Hva med deg? mange hilsner fra 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.