Gå til innhold

Pastamaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har pastamaskin? Altså slik du lager fersk pasta med? Er det slik som er morsomt å lage én gang, så blir den stående i skapet? Er det veldig vanskelig å få det til bra? Ser jo enkelt ut når de gjør det på tv, men det er vel ikke slik i virkeligheten.. :)

Skrevet

Kjæresten har en slik en. Det blir fantastisk god pasta når du lager ravioli sjøl og fyller med godsaker :) Men det tar lang tid, og det er ikke så ofte vi gjør det, men det er alldeles nydelig! :)

http://www.artoftaste.no/servlet/side?section=1000000&item=13756

Har du greie på om det er stor forskjell på slike maskiner, om det har mye å si hvor du kjøper og hvor mye du betaler eller er det bare å kjøpe en billig en? Hadde vært litt spennende å prøve da, lage lasagneplater og slike ting. Ravioli såg også spennende ut. :)

Skrevet

Har du greie på om det er stor forskjell på slike maskiner, om det har mye å si hvor du kjøper og hvor mye du betaler eller er det bare å kjøpe en billig en? Hadde vært litt spennende å prøve da, lage lasagneplater og slike ting. Ravioli såg også spennende ut. :)

Har lite peiling på det. Tror kjæresten sin er en billig-utgave fra Ikea. Den funker helt fint, han har hatt den i mange år.

Skrevet

Har lite peiling på det. Tror kjæresten sin er en billig-utgave fra Ikea. Den funker helt fint, han har hatt den i mange år.

Ok supert. Tror jeg må investere i en slik. Juhu:)

Skrevet

Jeg har. Det er morsomt å lage egen pasta, det er slett ikke vanskelig, og den smaker nydelig.

Likevel bruker vi den altfor sjelden, så den fyller nok mest opp i boden. Det tar jo litt tid, og jeg har som regel ikke tiltaket.

Skrevet

Jeg har. Det er morsomt å lage egen pasta, det er slett ikke vanskelig, og den smaker nydelig.

Likevel bruker vi den altfor sjelden, så den fyller nok mest opp i boden. Det tar jo litt tid, og jeg har som regel ikke tiltaket.

Nei det blir vel ikke så ofte man bruker den, men det er jo gøy å lage sin egen pasta en gang i blant. :)

Skrevet

Vi har pastamaskin, og mannen i huset bruker den med ujevne mellomrom. Det er ikke vanskelig å lage pastaen selv, men det er litt tidkrevende.

Allikevel er det verdt det. Hjemmelaget, ferst pasta er fantastisk godt. Særlig ravioli fylt med de deiligste ting. :o)

*slafse*

Skrevet

Har en stående i skapet. Brukte den i starten..... Det var egentlig ikke så vanskelig, men jeg synes liksom ikke det ble så godt... Og det var jo litt tidkrevende.

Skrevet

Kanskje du har en god oppskrift til meg? Jeg synes liksom ikke det blir så godt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...