Bonni Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg er en kvinne på 29 år. Har diagnose schizoaffektiv lidelse, depressiv type. Er medisinert med Zyprexa 15 mg, Abilify 20 mg, Lithionit 83+42 mg, Lamictal 100+150 mg, samt Cymbalta. Saken er: jeg er ikke psykotisk på denne medisineringen, og den fungerer slikt sett bra. Men, jeg har fått en ekstrem redsel for å spise. Jeg er kjemperedd for å miste kontroll, og derfor spiser jeg nesten ikke. Jeg tenker ikke på annet enn slankepiller og slankeoperasjoner. Jeg har prøvd dette fantastiske middelet Redufim, som var uten noen som helst effekt, og det gjorde meg redd. Jeg opplever angst i forhold til måltider, og gjør mye for å unngå dem. Jeg har ikke spist et ordentlig måltid på dager. Da mener jeg et måltid som kommer fra et sult-behov, ikke en psykisk hunger. For det har jeg masse av, og da overspiser jeg. Mye søt mat og stivelse, vedder på at blodsukkeret mitt går opp og ned som en strikkball. Så går jeg tur med hunden min og tenker alvorlig på hvor slem jeg har vært, og så setter jeg meg i stolen og stirrer tomt fremfor meg og kjenner ingenting. Det er da jeg får lyst til å skade meg, og gjør det av og til også. Jeg ser meg i speilet og ser noe stort, uformelig, ekkelt noe, konturløst og motbydelig. Og jeg brekker meg av synet, uten å ha gjort noe aktivt selv for å kaste opp. Legene mine sier at dette skyldes den schizoaffektive lidelsen min, og at det viktigste jeg kan gjøre er å spise små, hyppige og jevne måltider som er slik og slik satt sammen. Jeg klarer ikke det, og føler meg både provosert og misforstått. Men har de rett? Jeg føler ikke at dette er psykose, dette er noe annet. Følelsene jeg har minner om den gangen jeg hadde anoreksi. Men ingen vil ta meg på alvor. Jeg er redd det blir verre og verre. Hvordan kan jeg få hjelp med dette, og hva er det? Tusen takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297812-nhd-spiseforstyrrelse-eller-bare-et-vedheng/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.