Gå til innhold

NHD: Nye medisiner. Interaksjoner?

Anbefalte innlegg

Gjest MajaMina

Jeg bruker Lamictal og Tegretol til vanlig. Det har jeg fått av en lege da jeg var innlagt. Jeg har fått Imovane for å sovne bedre av fastlegen. Er det farlig å bruke dem samtidig? Jeg bruker også sobril noen ganger og p-piller. Er så redd for at medisinene skal blande seg sammen å bli farlige. Tenker på det kjempeofte og blir redd når jeg skal ta dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297821-nhd-nye-medisiner-interaksjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

For å bli helt trygg er det selvsagt best å vente på et fagsvar.

Du kan imidlertid gå inn på siden www.interaksjoner.no og liste medikamentene du står på. Da vil du få vite om kombinasjonen er ok eller ei. NB: Husk å trykke mellomrom (space) mellom hver av medikamentnavnene.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Tegretol og Lamictal interagerer. Det er ikke farlig, men du må ha langt større doser (dobbelt) enn vanlig av Lamictal for at denne skal virke.

Du må få målt serumkonsentrasjon om ikke det er gjort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...