Aliza1365380759 Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Skal ha ny stekepanne på 28 eller 30 cm, noen som har en de er spesielt fornøyd med, og kan dele navnet på den med meg? Gjerne en som har vart noen år allerede. Er så lei av at belegget i stekepannen viser seg å ikke være "så fantastisk" som reklamen sier, til tross for at jeg aldri bruker metallredskaper i den, og at maten svir seg fast når stekepannen er mer enn et år gammel. Tips anyone? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Eg har mi favoritt steikepanne i støpejern (Ø280mm) som eg overtok etter far min da han døde for 20 år siden, den er uerstattelig. Eg vet ikkje om du får kjøpt disse lenger, de er tunge (ca.2,5 kilo) og solide, du kan bruke slegge og spett uten at det viser på de. 0 Siter
citoyen Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Støpejern! Tåler alt av redskaper og høy varme. Bare sett den inn med olje en gang iblant, så varer den til evig tid. 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Jeg har den samme som Lula og har også støpejernspanna etter mora mi. I grunnen liker jeg støpejernspanna best og det er ikke så vanskelig å få tak i dem i bruktforretninger til ca 100 kr. 0 Siter
tiliti Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Jeg er veldig fornøyd med Nowo Titanium: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000K7Ks78AV?ProductID=1urD4QFHcX8AAAEVFOh4TrG.&CatalogCategoryID=fm3D4QFHHBAAAAEQRNxD.IGj&Selected=Specifications#t_category_tabcontent Det avtagbare håndtaket er utrolig kjekt, særskilt når man har noe i ovnen og skal koke sjy fra plata under - kan bare dra ut stekepanna og koke ut sjyen. 0 Siter
gunrika Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Jeg kjøpte nettopp ny stekepanne og da fikk jeg høre at det er mange som ødelegger belegget i stekepanna med overoppheting. Hun sa at belegget ble "kokt" når man brukte for sterk varme. 0 Siter
Åsemor Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Slenger meg på tilitis anbefaling. Utrolig god. Føler vår har det beste fra støpejernspannen og det beste fra teflonpannen, men uten de negative sidene. Da vi så på stekepanner spurte de oss (på jernia) om vi var interessert i panne som holdt i noen år i den og den prisklassen, eller en som holdt 10-20 år i en litt høyere prisklasse. Vi var drit lei av å bytte stekepanner, så vi valgte den dyre, og angrer ikke på det. 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Skrevet 27. januar 2008 Tusen takk for tipsene alle sammen, de kommer godt med! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Jeg har den samme som Lula og har også støpejernspanna etter mora mi. I grunnen liker jeg støpejernspanna best og det er ikke så vanskelig å få tak i dem i bruktforretninger til ca 100 kr. Kjempegodt tips *løper til nærmeste bruktforhandler* 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Kjempegodt tips *løper til nærmeste bruktforhandler* Jeg vet at Maritastiftelsen pleier å ha, nederst i Markveien ) Jeg har kjøpt to stykker der. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.