Gjest best wishes Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 I enkelte butikker får jeg alltid dårlig service. Ofte får jeg en følelse av at de som sitter på kassa bare passer butikken til eieren er tilbake, og at de helst ser at jeg stikker derifra. Og det er uansett hvem som står bak kassa. I andre butikker derimot blir jeg overøst med service og " bare si ifra hvis du trenger noe hjelp", og de er behjelpelige når en har spørsmål. Handler dette bare om butikkens servicepolitikk eller kan de ha noe med hva slags folk de ansetter? Eller har det andre grunner? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 ''''Handler dette bare om butikkens servicepolitikk eller kan de ha noe med hva slags folk de ansetter? Eller har det andre grunner?'''' Ja, ja & ja. Butikkens servicepolitikk er den viktigste faktoren, den bestemmer hvilke typer mennesker de ansetter, og da spiller de ansattes oppvekstvilkår en avgjørende rolle. Slutt å handle der du får dårlig service! 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 ''''Handler dette bare om butikkens servicepolitikk eller kan de ha noe med hva slags folk de ansetter? Eller har det andre grunner?'''' Ja, ja & ja. Butikkens servicepolitikk er den viktigste faktoren, den bestemmer hvilke typer mennesker de ansetter, og da spiller de ansattes oppvekstvilkår en avgjørende rolle. Slutt å handle der du får dårlig service! Bare synd at de butikkene har de varene jeg ikke får tak i andre steder. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Bare synd at de butikkene har de varene jeg ikke får tak i andre steder. Det er ikkje alltid en kan få i både pose & sekk, vet du. 0 Siter
MsMonroe Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Dette har ofte noe å gjøre med hvor mye butikkledelsen satser på service. Noen har også engasjert såkalte "mystery shoppers" (liksom kunder som skal gi karakter på de ansatte), for deretter å belønne butikkene som gjør det bra. Noen er født servicemennesker, noen yter service fordi de "må" ..og så har du de som bare gir faen og vil hjem 0 Siter
Sofline Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Generelt synes jeg det er bedre service jo dyrere varene i butikken er (eks. Mega=bedre service enn Lidl). Det finnes sikkert mange unntak... 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Mange butikkdrivere aner ikke hva service er. De vet ikke hva som ligger i ordet, og har ikke IQ nok til å slå det opp. Og mange ansetter folk på fullstendig snodig grunnlag. Som at de er pene eller festlige på byen, uten å ane om de overhode kan å behandle kunder. Verst av alt er butikkene der man trenger en smule hjelp i forhold til varene - slik som elektronikkbutikker, sportsbutikker og slikt. De som jobber der er gjerne komplett uinteressert i varene, kan ingenting om dem og vet ikke hvordan de skal finne svar på spørsmålene kundene kommer med. Det er rett og slett tragisk hvor dårlig mange er. Og når man da finner en butikk som yter service, så blir man jo helt satt ut og omtrent forgyller den stakkars butikkmedarbeideren - det er jo litt feil at man ønsker å sende blomster fordi man faktisk fikk hjelp til noe. 0 Siter
lillemegpåtur Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Tror det går både på ansatte selv og sjefene. Gir sjefen faen i å forklare ansatte hvor viktig god service er for både butikkens liv (går det dårlig er det ofte pga servicen der.), og ansetter folk pga utseende osv, så kan jo ikke de ansatte "for" at sjefen er idiot for at han ansatte dem. De kan jo så klart for sin egen teite oppførslen, men en ordentlig sjef ville jo ikke satt dem til å jobbe der. Og du har de som smisker seg gjennom et jobbintervju og er rasshull når sjefen ikke er der, eller de er der alene. Mange eksempler på slike dessverre! Har du da kombinasjonen naiv sjef/dårlig sjef + dårlige ansatte så blir det ikke en butikk man går i flere ganger. 0 Siter
Mistera Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Generelt synes jeg det er bedre service jo dyrere varene i butikken er (eks. Mega=bedre service enn Lidl). Det finnes sikkert mange unntak... Vel, min oppfattning av dyrere butikker er å bli målt opp og ned før de i et hele tatt gidder å snakke til deg, og når de først nedverdiger seg selv til å snakke til deg, er de ikke sene om å midt i en samtale snu seg og gå når det kommer en mere intressan kunde inni butikken! Dette med at kunden har alltid rett har visst fallt helt bort. var på en skobutikk for ikke så lenge siden og skulle prøve et par støvletter. Den ene fikk jeggodt over foten og den satt godt på, den andre ville ikke over vristen engang, og jeg sammelignet paret og så at støvletten var feilsydd nederst med glidelåsen, spurte fint den unge piken bak disken som var meget opptatt av neglene sine ( ja sånn som vi ser på film, klisjè aktig ) om hun kunne finne et annet par av samme sort da den ene her var feilsydd... uten så mye som å løfte blikket kunne piken konstantere at den IKKE var feilsydd, men at det var sånn den skulle være??? God reklame? å selge feilvarer? jeg klunket støvlettne i disken og lurte på åssen hn klarte å se at de var like og at det var mulig å få den over foten? Jenta prøvde dem hun, fikk den ikke over vristen engang, men allikevel klarte hun fortsatt å påstaå at det var sånn støvlettene skulle være... Sa til henne jeg, at hun heller kunne få seg en jobb der kundebehandling ikke var endel av greia... selv om dette er de eneste skobutikken i bygda... drar jeg nå heller til nabobygda for å kjøpe sko! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.