Gå til innhold

angst og bruk av xanor

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

hei jeg lurer på om xanor er bedere enn sipralex og vival jeg har vert inne på nettet og lest di fleste sier at sipralex ol ikke virker xanor blir kalt vidunder medisin som kan brukes uten å øke dosen hvorfår må da psykolog skrive ut dette da det er så mye bedere enn di andre pillene

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297849-angst-og-bruk-av-xanor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykiateren er den eneste som kan skrive det ut. Det er ikke et vidundermiddel, men et avhengighetsskapende middel, som virker godt på angst i likhet med sobril og vival. Derfor er det vanskelig å få det utskrevet. Mange klarer ikke å slutte på medisinen.

Gjest xlurelinex

Styr unna xanor. Det er ekstremt avhengighetsskapende.

Hm. Jeg har fått dette fra legen i forbindelse med studierelatert stress (minste dose). Har dog ikke brukt det.. Fordi jeg ikke følte meg sikker på at det er ok. Bor i et annet land. Har ikke tidligere brukt medisiner av noe slag, eller følt behov for det..

Men er det riktig av legen å gi meg xanor (xanax)?

Gjest Hoggormen

Jeg ble en gang anbefalt xanor fordi jeg var redd for å bruke sobril på grunn av risikoen for å bli avhengig.

Xanor går for å være langt mer vanedannende enn Sobril.

Det dumme er at Xanor virker :(

Skal man først bruke det, så må man være temmelig forsiktig!! Jeg fikk det ved en anledning i en helt spesiell situason, men det var en minstepakning. Fastlegen sa at dette ikke var noe han skrev ut mye av, og at man skal ha stor respekt for akkurat dette medikamentet pga avhengighetsfaren.

Psykiateren min kaller det et forbanna møkkamedikament....

Annonse

Gjest Hoggormen

Xanor går for å være langt mer vanedannende enn Sobril.

Det dumme er at Xanor virker :(

Skal man først bruke det, så må man være temmelig forsiktig!! Jeg fikk det ved en anledning i en helt spesiell situason, men det var en minstepakning. Fastlegen sa at dette ikke var noe han skrev ut mye av, og at man skal ha stor respekt for akkurat dette medikamentet pga avhengighetsfaren.

Psykiateren min kaller det et forbanna møkkamedikament....

Glemte å ta med at Cipralex er en helt annen type medisin en Xanor. Sistnevnte er rent hurtigvirkende og beroligende. Cipralex er blant de antidepressive preparatene. Disse er ikke vanedannende, og de virker ikke med en gang. De må tas over tid (et par uker før man merker noe til di), men til gjengjeld kan dette virke bra mot angst. Både panikkangst og andre former for angst. Mye tryggere enn Xanor på fast basis.

• 2 uker senere...

1. Prøv ikke-vanendannende medikamenter først (SSRI f.eks.)

2. Det finnes tilfeller der angst er veldig sterk - og her er Xanor effektiv. Den virker langt mer effektivt enn noe annet B-preparat på panikkangst. En føler seg heller ikke så sløvet/trett. Har selv benyttet denne medisinen, og sluttet. Fullt mulig. Må regne med sterkt ubehag/økende angst ved nedtrapping, men dette går over. Det verste ved å slutte med et prep. som Xanor er ikke fysisk avhengighet, men å klare seg med medisin som ikke er fullt så effektiv på angst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...