Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sover lenge, spiser lang frokost, går på skitur eller annen tur, evt. en tur i svømmehallen eller på besøk til venner. God middag og kanskje litt jobbing eller tv-titting på kvelden.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

20

• jubalong70

2

• Åsemor

2

• tonie

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''''Ha.ha...Du skulle bare ha visst.''''

Hva da ? Fortell, fortell:-)

Ikkje tale om, nå blei eg fornærma! :)

Skrevet

Ikkje tale om, nå blei eg fornærma! :)

Så da gikk min strategi om å provosere frem litt kulturelle impulser dårlig, med andre ord.

Skrevet

Hei, har lest tråden, og tenker: Hvis du er ute etter kulturaktiviteter, hvorfor tar du deg ikke en tur på gallerier, hvis du bor et sted det er slike ting?

Jeg synes søndager er en fin turdag, men lørdag er enda finere, for da er alle andre i butikker.

Skrevet

Skitur, andre turer, svømming eller besøk hos/av venner. Og kirke.

Tradisjonell søndag, tenker jeg...

Skrevet

Når jeg har ungene: Ryddedugnad i huset om morran. Vi lager liste over alt som skal gjøres og setter opp hvem som har ansvar for å utføre det. Også gjør vi noe hyggelig sammen etterpå. Baker, går en tur, er sammen med naboer el.l. Ungene er gjerne ute noen timer og leker med venner også.

Også har vi gjerne noen på middagsbesøk, faren min, broren min, venner eller naboer.

Når jeg er sammen med kjæresten:

Sover lenge (og da mener jeg LENGE, gjerne minst 11.30), leser aviser og drikker kaffe et par timer, ser sport på tv, går en tur på café e.l. Dersom vi er i hjembyen hans er vi alltid på middag hos svigers. Er vi i hjembyen min, spiser vi sikkert middag sammen med svogersene, som også er naboene mine. Også sløver vi noen timer før jeg kjører han til flybuss eller flyplassen. Når jeg er sammen med kjæresten er søndag litt bajsdag, for jeg veit at det er oppbruddsstemning. :(

Skrevet

Når jeg har ungene: Ryddedugnad i huset om morran. Vi lager liste over alt som skal gjøres og setter opp hvem som har ansvar for å utføre det. Også gjør vi noe hyggelig sammen etterpå. Baker, går en tur, er sammen med naboer el.l. Ungene er gjerne ute noen timer og leker med venner også.

Også har vi gjerne noen på middagsbesøk, faren min, broren min, venner eller naboer.

Når jeg er sammen med kjæresten:

Sover lenge (og da mener jeg LENGE, gjerne minst 11.30), leser aviser og drikker kaffe et par timer, ser sport på tv, går en tur på café e.l. Dersom vi er i hjembyen hans er vi alltid på middag hos svigers. Er vi i hjembyen min, spiser vi sikkert middag sammen med svogersene, som også er naboene mine. Også sløver vi noen timer før jeg kjører han til flybuss eller flyplassen. Når jeg er sammen med kjæresten er søndag litt bajsdag, for jeg veit at det er oppbruddsstemning. :(

Kjipt å dra fra kjæresten:( Ellers høres det ut som dere gjør mye hyggelig sammen:-)

Jeg var litt optimistisk i morrest for å gjøre noe aktivt, men nå ble jeg lei igjen. Uansett tenker jeg at det er bedre å bare gjøre noe hvis man får det til, selv om det ikke innbringer lykke der og da.

Jaja. Snart ny uke!

Skrevet

Hei, har lest tråden, og tenker: Hvis du er ute etter kulturaktiviteter, hvorfor tar du deg ikke en tur på gallerier, hvis du bor et sted det er slike ting?

Jeg synes søndager er en fin turdag, men lørdag er enda finere, for da er alle andre i butikker.

''Hei, har lest tråden, og tenker: Hvis du er ute etter kulturaktiviteter, hvorfor tar du deg ikke en tur på gallerier, hvis du bor et sted det er slike ting?''

Omtenksomt av deg å lese hele tråden:-) Og takk for god ide!

God kveld!

Skrevet

I dag har vi hatt en "typisk søndag" hos oss:

Stod opp klokka ni, spiste frokost, stelte oss, kjørte til kirka klokka ti. Jeg hadde ansvar på søndagsskolen i dag, derfor måtte vi være der en time før - ellers drar vi litt før elleve.

Var der til klokka ett - dro hjem, spiste formiddagsmat. Litt over to gikk vi på en tur - denne gangen bare i nærheten, bort til en ny barnehage vi ikke hadde "prøvd" før. Kjempekoselig :-)

Tilbake halv fem. inn og byttet tøy, og kjørte bort til min mor, der vi fikk søndagsmiddag. Var der til halv åtte.

For oss er søndagen som regel en dag som inneholder

*være ute (i skogen, på ski, på slalåm, gjerne sammmen med en annen familie)

*kirka/søndagsskole (ikke hver søndag, men et par ganger i måneden, kanksje?)

*besøke familie/venner eller få besøk.

Skrevet

Ta det med ro. Gå tur. Besøke svigers. At mannen stryker skjortene sine :)

Skrevet

Ta det med ro. Gå tur. Besøke svigers. At mannen stryker skjortene sine :)

''At mannen stryker skjortene sine :)''

Tror aldri jeg har sett en mann stryke noe som helst.

Håper du får en god uke. Snart februar!

Skrevet

Skitur, andre turer, svømming eller besøk hos/av venner. Og kirke.

Tradisjonell søndag, tenker jeg...

Neste søndag skal jeg gå på ski! :-)

Håper du får en fin uke!

Skrevet

''At mannen stryker skjortene sine :)''

Tror aldri jeg har sett en mann stryke noe som helst.

Håper du får en god uke. Snart februar!

Kommer du hit, får du se en mann som ikke bare stryker egne skjorter, men også mine og ungenes pentøy. Eller rettere sagt, alt tøy som skal strykes.

;-)

Skrevet

I dag har vi hatt en "typisk søndag" hos oss:

Stod opp klokka ni, spiste frokost, stelte oss, kjørte til kirka klokka ti. Jeg hadde ansvar på søndagsskolen i dag, derfor måtte vi være der en time før - ellers drar vi litt før elleve.

Var der til klokka ett - dro hjem, spiste formiddagsmat. Litt over to gikk vi på en tur - denne gangen bare i nærheten, bort til en ny barnehage vi ikke hadde "prøvd" før. Kjempekoselig :-)

Tilbake halv fem. inn og byttet tøy, og kjørte bort til min mor, der vi fikk søndagsmiddag. Var der til halv åtte.

For oss er søndagen som regel en dag som inneholder

*være ute (i skogen, på ski, på slalåm, gjerne sammmen med en annen familie)

*kirka/søndagsskole (ikke hver søndag, men et par ganger i måneden, kanksje?)

*besøke familie/venner eller få besøk.

Dere er veldig sosiale, det høres hyggelig ut:-)

Håper det blir en bra uke og like hyggelig helg som kommer!

Skrevet

Sover lenge, spiser lang frokost, går på skitur eller annen tur, evt. en tur i svømmehallen eller på besøk til venner. God middag og kanskje litt jobbing eller tv-titting på kvelden.

Høres ut som en hyggelig dag:-)

Ha en god uke!

Skrevet

Sover lenge. Når man vel står opp er det vasking av klær og støvsuging hver søndag, ellers går de ofte med til støvtørking, å vaske leiligheta, lesing av pensum eller andre praktiske ting. På kvelden ser vi ofte en film og spiser god mat. Lite kulturelle innslag her med andre ord.. :)

''Lite kulturelle innslag her med andre ord.. :)''

Å se film kan vel gå inn under kulturelle innslag. Det er så mang som kan være kultur.

Håper du får en fin uke!

Skrevet

Kommer du hit, får du se en mann som ikke bare stryker egne skjorter, men også mine og ungenes pentøy. Eller rettere sagt, alt tøy som skal strykes.

;-)

Så kult! :-) Kan han lage mat også, da?

Skrevet

Så kult! :-) Kan han lage mat også, da?

Jepp. Baker også, lager god mat, kan vaske gulv (men jeg kunne nok tenke meg motor på moppen, da hadde den kanskje vært mer attraktiv å ta frem?!), stelle unger, måke snø og pule.

Kjekk kar, i grunnen!

Skrevet

Jepp. Baker også, lager god mat, kan vaske gulv (men jeg kunne nok tenke meg motor på moppen, da hadde den kanskje vært mer attraktiv å ta frem?!), stelle unger, måke snø og pule.

Kjekk kar, i grunnen!

hehe

Skrevet

hehe

Men han gjør ikke alt dette hver søndag, altså, han er ingen supermann heller.

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...