Gå til innhold

Barack Obama blir USA`s neste President!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det tror ihvertfall eg.

For det første så gjorde han det veldig bra i South Carolina i natt, og fikk oppslutning fra "alle" lag av folket.

http://www.abcnyheter.no/node/59805

Dessuten så går det en link fra mannen som hadde en drøm: "I have a dream."

http://no.wikipedia.org/wiki/Martin_Luther_King_jr.

Til han som satt 27 år i fengsel, for deretter å bli Sør-Afrikas president, og kanskje verdens mest innflytelsesrike person.

http://no.wikipedia.org/wiki/Nelson_Mandela

Gjerne via "ubetydeligheter" som Halle Berry`s Oscar og Colin Powell`s utnevnelse til Utenriksminister og deretter utnevnelsen av en afroamerikansk kvinne som utenriksminister Condoleezza Rice.

USA har slaveriet å "rette opp i".

http://no.wikipedia.org/wiki/Slaveri_i_USA

De har også ett svært stort behov for å rette opp sin undertrykkelse og "krigføring" mor muslimene, så USA trenger virkelig _å bevise_ for resten av verden at de ikkje er rasistiske og undertrykkende, og NÅ har de muligheten ved å velge Barack Obama til sin neste president.

Dessuten så "føler eg det på meg", hører du det SØR ??? he.he...

Skrevet

Man bruker ikke apostrof (og langt mindre accent aigu) for å indikere genitiv på norsk (bortsett fra hvis ordet ender på s eller z). "USAs", "Halle Berrys". :-)

Du kan godt "føle det på deg" - det har ikke noe med klarsynthet å gjøre, men med resultatene til nå. :knegg:

Med vennlig hilsen

Skrevet

Man bruker ikke apostrof (og langt mindre accent aigu) for å indikere genitiv på norsk (bortsett fra hvis ordet ender på s eller z). "USAs", "Halle Berrys". :-)

Du kan godt "føle det på deg" - det har ikke noe med klarsynthet å gjøre, men med resultatene til nå. :knegg:

Med vennlig hilsen

''''Man bruker ikke apostrof (og langt mindre accent aigu) for å indikere genitiv på norsk (bortsett fra hvis ordet ender på s eller z). "USAs", "Halle Berrys". :-)''''

Snakk norsk for svarte! :)

Ps! Eg glemte desverre USAs (?) behandling av sin egen urbefolkning, Indianerne!

hidi, the scorpion
Skrevet

Du glemte den mest innlysende grunnen: Han er MANN;(

Skrevet

''''Man bruker ikke apostrof (og langt mindre accent aigu) for å indikere genitiv på norsk (bortsett fra hvis ordet ender på s eller z). "USAs", "Halle Berrys". :-)''''

Snakk norsk for svarte! :)

Ps! Eg glemte desverre USAs (?) behandling av sin egen urbefolkning, Indianerne!

Beklager, det skulle vært accent grave, ikke accent aigu. (Det gikk litt for fort!)

Du skriver jo nesten engelsk. På norsk er det "indianere" (med liten i), "sør-afrikanske" (med små bokstaver), osv.

====

Det er nok mange årsaker til at han er populær, men mange av de gruppene er nok grupper som ville stemt Democrats uansett. Det er mer interessant å se hvordan de som stemte Republican forrige gang, kommer til å stemme.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du glemte den mest innlysende grunnen: Han er MANN;(

Joda, men de kan ikkje gå for fort fram heller.

Men Condoleezza Rice (eller "Dear Condi" som Jonas Gahr Støre så "nusselig" ville ha sagt) & Hillary Rodham Clinton er kvinner, ikkje så verst det vel?

Skrevet

Beklager, det skulle vært accent grave, ikke accent aigu. (Det gikk litt for fort!)

Du skriver jo nesten engelsk. På norsk er det "indianere" (med liten i), "sør-afrikanske" (med små bokstaver), osv.

====

Det er nok mange årsaker til at han er populær, men mange av de gruppene er nok grupper som ville stemt Democrats uansett. Det er mer interessant å se hvordan de som stemte Republican forrige gang, kommer til å stemme.

Med vennlig hilsen

'''Du skriver jo nesten engelsk.''''

Det er bare en uvane som henger igjen fra mitt forrige liv, da eg ble født og oppvokst i England.

Gjest ergqgqw
Skrevet

Med vennlig hilsen

Kverulanter som ikke finner nok de er uenige i, må selvfølgelig angripe rettskrivingen.

Skrevet

Kverulanter som ikke finner nok de er uenige i, må selvfølgelig angripe rettskrivingen.

Sikkert, men nå er det ingen her som har "angrepet" rettskrivningen.

Noe annet?

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

Noe annet?

Med vennlig hilsen

Jeg er glad du er tilbake! Var uutholdelig stille her en periode ;)

Endelig kan jeg kose meg med laaange tråder og god gammeldags diskusjon. Savner Prozak òg.

Skrevet

Jeg er glad du er tilbake! Var uutholdelig stille her en periode ;)

Endelig kan jeg kose meg med laaange tråder og god gammeldags diskusjon. Savner Prozak òg.

Tusen takk! Det er, til tider, hyggelig å være her! :-)

Med vennlig hilsen

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Du har veldig rett egentlig.

Skrevet

Du har veldig rett egentlig.

Vel, det er litt merkelig med folk som tror det er angrep, når det ikke er det. Det finnes ord for slikt...

Med vennlig hilsen

Gjest ergqgqw
Skrevet

Vel, det er litt merkelig med folk som tror det er angrep, når det ikke er det. Det finnes ord for slikt...

Med vennlig hilsen

Stakkars deg da, var det så vondt å bli kritisert? :)

Gjest ergqgqw
Skrevet

Noe annet?

Med vennlig hilsen

''Sikkert, men nå er det ingen her som har "angrepet" rettskrivningen.

Noe annet?

Med vennlig hilsen – Sør''

LOL Husker du veldig dårlig, sør?

Skrevet

Noe annet?

Nei, jeg husker veldig fint, og derutover vet jeg forskjell på hva som er et "angrep" og hva som ikke er det.

Med litt øvelse så finner du også kanskje ut av det. Lykke til.

Med vennlig hilsen

Gjest ergqgqw
Skrevet

Noe annet?

Du må jammen være hårsår når du må kverulere om detaljen angrep eller kritikk. hehehe

Gjest ergqgqw
Skrevet

Nei, jeg husker veldig fint, og derutover vet jeg forskjell på hva som er et "angrep" og hva som ikke er det.

Med litt øvelse så finner du også kanskje ut av det. Lykke til.

Med vennlig hilsen

Du må jammen være hårsår, Sør når du må kverulere om detaljen angrep eller kritikk. hehehe

Skrevet

Om det blir Barack Obama eller Hillary Clinton er i grunnen det samme, bare det ikke blir enda en republikansk president!

Det er på tide med en svart president, men det er også på tide med en kvinnelig president.

Skrevet

Om det blir Barack Obama eller Hillary Clinton er i grunnen det samme, bare det ikke blir enda en republikansk president!

Det er på tide med en svart president, men det er også på tide med en kvinnelig president.

Toget er gått for en kvinnelig svart president, men kanskje neste gang?

Det blir nok Obama!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...