Gå til innhold

Fulle mennesker

Anbefalte innlegg

lillemegpåtur
Skrevet

Bare få ut litt frustrasjon her.. hvorfor er folk så jævla teite når de drikker iblant? Vil de ha seg en på trynet?

Mine venner jeg har drukket med blir feststemte, glade, sprø, skader sjeldent noen (kanskje litt småkrangler som ender i en klem osv), sier og gjør mye rart, men aldri noe vondt/stygt.

Selv er jeg ikke så gira på bytur, da det ikke noen "puber" her i byen (som jeg kommer inn på vertfall), bare utesteder med masse høy musikk og ofte blinkende lys. Jeg har migrene og føler heller ikke jeg har noe på byen å gjøre, jeg har samboer, og vi har ofte vors i mange timer hos noen før vi går ut, så drikke og å være sosial kan jeg være der, jeg "må" ikke ut på byen. Ikke er jeg 20 helt ennå, mens sambo og resten av gjengen er det, så da er det jo enda mer begrenset hvor jeg kan gå.

Hvorfor må folk bli sure fordi jeg sier at jeg ikke gidder å bli med ut? Jeg nekter jo ingen å gå ut! Bare gå sier jeg, jeg går å legger meg heller.. kommer uansett ikke inn der dere vil.. "jamen da kan vi jo gå der du kommer inn da" (som da er diskotek-aktig sted, og dermed støy/lys). Nekter heller ikke sambo å gå ut om han vil det.

Igår ble jeg med til byen, for å kjøpe bakt potet (var sulten og trengte litt luft, og sambo ville ut, men siden han var litt fullere enn han pleier å ville jeg nå få i ham litt mat før han stakk ut, han ble heldigvis med med hjem etterpå heller.. fant ut selv at det sikkert var bedre å gå hjem)

Så står vi der i køen da, har bestilt og venter på potet.. så kommer det et vennepar mot oss (antar at de ikke er sammen da han er homofil etter det jeg har hørt og hun minst 40 år, blir vel mer riktig å kalle dem "venninnepar"). Han kjenner ei venninne av sambo, og vi har vært på ihvertfall 2 fester hos henne sammen.

Så begynte de å rett og slett kjefte og mase på oss, "herregud skal vel ikke spise og gå hjem allerede vel så teit! Dere skal vel ut?" Så svarer sambo"ja, jeg skal ut!!" så begynner de å mase/kjefte på meg. Jeg gidder ikke å svare med en gang, men de tar ikke et hint, så jeg svare til slutt, nei jeg skal ikke det, og følger med om vi får potet snart.

Så blir de sure og sinna da "herregud så teit jeg var som ikke skulle ut hvorfor ikke det?!!"

"det gidde eg ikke å forklara deg for du har ikke noe med det å gjørra" som jeg sa det.. og da begynner di å mobbe meg for dialekten da, jeg er jo innflyttet vestlending men snakker jo ikke uforståelig for en østlending.. De dreiv begge 2 med en dårlig parodi på en blanding av samtlige vestlandskdialekter, en jeg hørte ikke etter... De sto også SVÆRT NÆRME oss, litt for nærme til at jeg føle meg vel med det.

Så spørr 2 som sto bak oss i køen dem om "hvorfor de brydde seg sånn om vi skulle ut eller ikke", men da ble de ihvertfall sure og "herregud vi går".. de gikk også i helt feil retning for samtlige utesteder så de var jo "herregud så teite" selv som ikke skulle på byen... Hva er det med sånne folk???? Hvorfor gidder de? Hva slags tilfredsstillelse får de av å rett og slett mobbe andre slik? Hadde det vært en venn av oss, som "tullemobbet" for at vi skulle hjem allerede rundt 2 tida.. så skulle jeg ikke brydd meg.

Disse 2 visste vel knapt hva vi hette, bare utseende på oss de kjente igjen.

Gruer meg rett og slett til neste uke, da tenkte jeg å ha bursdagsfest og sambo får invitere de han vil (blir vel den vanlige gjengen og alle de er ok folk), men så kommer det evige maset "du blir jo 20 du MÅ jo være med ut!"

NEI JEG VIL IKKE UT OG TREFFE PÅ MASETE BØLLER ELLER VÆRE ET STED JEG IKKE TRIVES!

Skrevet

*LOL* Glad eg ikkje var ute i går, mange raringer i fylla gitt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Når man er invitert til fest, så blir man vel på festen til den er slutt? Jeg har aldri forstått meg på folk, som på død og liv _må_ på byen, da burde man vel takke nei til festen.... Ikke bruke den som vorspiel?

Siden det er din 20-års dag, bør vel _du_ få invitere hvem du vil, slik at uromomentene heller bare kan gå på byen....;)

lillemegpåtur
Skrevet

*LOL* Glad eg ikkje var ute i går, mange raringer i fylla gitt.

Ja det er jo kanskje uskyldig sagt og gjort, men hva er vitsen med å kjefte på "ukjente" mennesker slik? Jeg vet fornavnet på fyren, og skal huske det. Spørr venninna (eller noe av de andre som muligens kjenner ham, er en vennegjeng som bor i ulike leiligheter i samme hus så antar at de fleste kjenner vennene til resten) om en med navn X kan komme til oss, så nekter jeg. Så skal jeg si til henne at han virker som han blir en liten drittsekk i fylla og at sånne folk ikke er velkomne her. Mulig han da tar et hint?

Verre med han som skulle banke sambo på nyttårsaften.. Sambo, fetteren og jeg surrer oss hjemover.. Så går et par forbi, og sambo roper "drekka mer!" mens vi går.. så går de noen meter bak oss før han plutselig reagerer og roper at han skal komme og ta ham og hva det var han ville for noe.. Husker ikke helt... men fyren så jo helt gal ut. Sambo, stor i kjeften, roper "ja kom da!" "ja jeg skal det! skal mose trynet ditt!" osv.. han var da kommet seg over veien bak oss, så var jo et stykke unna, mens dama prøvde å dra ham videre så ropte han bare mer og mer..

Til slutt ropte jeg selv "faen så liten pikk du må ha siden du leker så jævli tøff! Kom her så skal JEG ta deg!" eller noe i den dur.. jeg kan bli sinna om jeg føler jeg trua så han burde ikke ha komt.. og jeg tror nok den teorien stemmer... Jo mer brøl og skrik og "se så tøff jeg her" jo mindre tøff er personen egentlig..

Men makan til oppførsel? Er det rart jeg er glad jeg holder meg stort sett hjemme om drikker?

lillemegpåtur
Skrevet

Når man er invitert til fest, så blir man vel på festen til den er slutt? Jeg har aldri forstått meg på folk, som på død og liv _må_ på byen, da burde man vel takke nei til festen.... Ikke bruke den som vorspiel?

Siden det er din 20-års dag, bør vel _du_ få invitere hvem du vil, slik at uromomentene heller bare kan gå på byen....;)

Ikke av kompisene til sambo som er "uromomenter" av den sorten man blir redd.. stort sett bare en gjeng med bråkete, gale fyllebøtter man blir i godt humør av. Men ja, jeg kan jo godt kalle det en stor fest uten at det er vors, det var et godt forslag (hjerner er litt tåkete ennå). Og forklarer jeg det for alle som vil ha meg med ut på byen at jeg ikke liker gale mennsker (av den typen jeg ikke liker) og støyen ute, så kanskje de hører...

Skrevet

Ja det er jo kanskje uskyldig sagt og gjort, men hva er vitsen med å kjefte på "ukjente" mennesker slik? Jeg vet fornavnet på fyren, og skal huske det. Spørr venninna (eller noe av de andre som muligens kjenner ham, er en vennegjeng som bor i ulike leiligheter i samme hus så antar at de fleste kjenner vennene til resten) om en med navn X kan komme til oss, så nekter jeg. Så skal jeg si til henne at han virker som han blir en liten drittsekk i fylla og at sånne folk ikke er velkomne her. Mulig han da tar et hint?

Verre med han som skulle banke sambo på nyttårsaften.. Sambo, fetteren og jeg surrer oss hjemover.. Så går et par forbi, og sambo roper "drekka mer!" mens vi går.. så går de noen meter bak oss før han plutselig reagerer og roper at han skal komme og ta ham og hva det var han ville for noe.. Husker ikke helt... men fyren så jo helt gal ut. Sambo, stor i kjeften, roper "ja kom da!" "ja jeg skal det! skal mose trynet ditt!" osv.. han var da kommet seg over veien bak oss, så var jo et stykke unna, mens dama prøvde å dra ham videre så ropte han bare mer og mer..

Til slutt ropte jeg selv "faen så liten pikk du må ha siden du leker så jævli tøff! Kom her så skal JEG ta deg!" eller noe i den dur.. jeg kan bli sinna om jeg føler jeg trua så han burde ikke ha komt.. og jeg tror nok den teorien stemmer... Jo mer brøl og skrik og "se så tøff jeg her" jo mindre tøff er personen egentlig..

Men makan til oppførsel? Er det rart jeg er glad jeg holder meg stort sett hjemme om drikker?

Eg er glad eg ikkje er ung lenger. :)

candyqueen_83
Skrevet

Helt enig med deg!

Veit om et par ganger hvor noen har invitert folk hjem til seg , for å spise og ha en koselig "fest". Da har flere av gjestene kommet og spist,drukket i en time eller to ,for så å dra ut på byen. Det var absolutt ikke det disse personene mente med å invitere dem. Så utrolig frekt!

lillemegpåtur
Skrevet

Klarer ikke å få dette her ut av tankene, noen som har noen forslag? Jeg og venner har snakket og de er også enig i at "fest er fest" og ikke noe vi gjør før vi går på byen, da er det jo vors. Men jeg tenker meg tilbake, samtlige vors/temafester/bursdager jeg har vært med i har det endt med at folka vil ut på byen, så det er ganske standard her.

Skal jeg har bursdagsfest, noe jeg så klart vil, så må jeg ha den her. Har ingen å invitere på vestlandet, da kommer det kanskje 4 stk om 2 gidder å komme fra en annen by enn der faren min bor. Og da er det sambos venner (Som jeg også synes er greie folk, men det er jo fortsatt han som kjenner dem best) som kommer. Jeg har sagt at det er greit at "gjengen" inviteres, for da er det de jeg ser oftest som kommer.

Jeg vil gjerne gi et inntrykk med engang at dette er "fest" og ikke "vors", for folk er kanskje mer mottagelige for argumenter MOT at jeg blir med ut på byen etterpå, enn når de er fulle og feststemte. Uansett hva jeg "skylder" på så er jeg jo bare "kjedelig".

Argumentene jeg har for å ikke gå ut er:

- Lys/lyd - siden det stort sett er dansesteder etter det jeg har skjønt her, og da kan jeg få migrene. Gidder ikke fest som ender i det. Vet det også er noe jeg "kan" få som ikke er garantert, men dere som har migrene vet hva jeg snakker om.

- Fulle teite kranglete voldelige mennesker. Som nevnt i førsteposten her. Det er vel neppe en sjeldenhet at man møter sånne?

- Jeg må ikke ut på byen for å få meg noe..

- og sosial kan jeg være med folk før man stikke ut.

- dyrt på byen er det også, men det er jo bursdag og da kan jeg sikker regne med litt spandering her og der.. men likevel.

- Pga alle grunner over så har jeg ikke så lyst ut, men jeg kan godt være med TIL byen, kjøpte bakt potet, og så gå hjem. Og dermed være sosial litt lengre. Og det er jo mitt liv? Sambo gjør hva faen han vil, vil han på byen så lar jeg han gjøre det, så det er jo ikke sånn at folk må gå ut alene.

Skrevet

Jeg synes du lager et stort nummer av en filleting. Fulle folk sier og gjør mye rart.

Gjest tåpelig
Skrevet

Du ser ikke helt dobbelmoralen i det siste eksempelet ditt her? Om dere provoserer fyren til å angripe er dere like mye idioter på byen selv...

lillemegpåtur
Skrevet

Jeg synes du lager et stort nummer av en filleting. Fulle folk sier og gjør mye rart.

Hvordan ville du reagert om fremmede sto 15 cm fra deg og kjeftet/maste på deg at du var teit som ikke ville på byen? Og i tillegg direkte gjør narr av deg, med å drive med en parodi av dialekten min? Som om det jeg sier ikke betyr noenting fordi jeg sier det på en annen måte enn dem? Sånt er ufint, full er ingen unnskylding for å være drittsekk.

Og fulle folk uten dømmekraft har det med å klikke for ingenting, det finnes det jo tusen eksempler på. Hadde jeg da bedt dem, uansett hvor høflig, "kan dere gå vekk nå og slutte å mase/kjefte på meg?" Hva ville resultatet blitt? Slåssing?

Jeg sa jo også at de ikke hadde noe med hvorfor jeg ikke skulle ut å gjøre, men det var jo da mobbingen startet, så de var jo ikke mottakelige for argumentet "jeg kjenner deg ikke så jeg vil ikke snakke med deg om det".

Skrevet

De andre har det innmari gøy ute på byen, og kan rett og slett ikke forstå hvorfor du ikke synes det samme. Det er nok ikke mer komplisert enn som så - mange blir forundret på grensen til fornærmet over at andre er så forskjellige fra en selv - det samme er jo du i dette innlegget ;-)

Skrevet

*kremt* en anelse hissig selv også, ja...? ;-)

Skrevet

Hvordan ville du reagert om fremmede sto 15 cm fra deg og kjeftet/maste på deg at du var teit som ikke ville på byen? Og i tillegg direkte gjør narr av deg, med å drive med en parodi av dialekten min? Som om det jeg sier ikke betyr noenting fordi jeg sier det på en annen måte enn dem? Sånt er ufint, full er ingen unnskylding for å være drittsekk.

Og fulle folk uten dømmekraft har det med å klikke for ingenting, det finnes det jo tusen eksempler på. Hadde jeg da bedt dem, uansett hvor høflig, "kan dere gå vekk nå og slutte å mase/kjefte på meg?" Hva ville resultatet blitt? Slåssing?

Jeg sa jo også at de ikke hadde noe med hvorfor jeg ikke skulle ut å gjøre, men det var jo da mobbingen startet, så de var jo ikke mottakelige for argumentet "jeg kjenner deg ikke så jeg vil ikke snakke med deg om det".

Men sånn _er_ det nå ofte med fulle folk. Det kan komme mye gørr ut av munnen på dem. Fulle folk elsker å herme dialekter, og fulle folk elsker å mobbe festbremsene;) Det går ikke an å henge seg opp i sånt. Glem det og gå videre.

lillemegpåtur
Skrevet

Du ser ikke helt dobbelmoralen i det siste eksempelet ditt her? Om dere provoserer fyren til å angripe er dere like mye idioter på byen selv...

Fyren truet med å slå inn trynet på typen min.. han hadde i såfall startet hele greia. Sambo ropte jo bare en unnskyldig setning som ikke trengte å være rettet mot denne galningen uansett. Vi nevnte jo ikke navn, ropte "hei du mannen der" eller lignende. Kunne vært til en av oss han ropte det også. Fyren reagerte jo ikke på det før han hadde gått et par meter.

Og slik oppførsel viser jo bare hvor lett folk mister kontrollen på byen "ånei noen snakket til meg de må jeg banke opp!" Og at folk går bort til folk for å krangle/kjefte med fremmede er jo heller ikke noe jeg setter stort pris på.

Gjest tåpelig
Skrevet

Fyren truet med å slå inn trynet på typen min.. han hadde i såfall startet hele greia. Sambo ropte jo bare en unnskyldig setning som ikke trengte å være rettet mot denne galningen uansett. Vi nevnte jo ikke navn, ropte "hei du mannen der" eller lignende. Kunne vært til en av oss han ropte det også. Fyren reagerte jo ikke på det før han hadde gått et par meter.

Og slik oppførsel viser jo bare hvor lett folk mister kontrollen på byen "ånei noen snakket til meg de må jeg banke opp!" Og at folk går bort til folk for å krangle/kjefte med fremmede er jo heller ikke noe jeg setter stort pris på.

Du ser fremdeles ikke at du provoserte han da du ropte at du skulle banke han selv fordi han hadde så liten pikk? Jeg tror du bør lære deg at fulle folk gjør og sier mye rart. Kjenner du dem ikke så hold deg unna. Og de gangene noen hermer dialekten din eller maser på deg at du må bli med ut så jatter du med dem. Tull med din egen dialekt eller herm etter deres på en humoristisk måte. Får du folk til å le er mye gjort. Vil de ha deg med deg ut sier du bare "gå i forveien du så kommer vi etter". Fulle folk er lette å snakke rundt og de glemmer like fort. Du kan irritere deg over dem så mye du vil, men det er din egen reaksjon på tullet deres som gjør utslaget.

Skrevet

Tror du skal holde deg hjemme ja..

Ikke likt å treffe deg på byen! ;0)

random1365380890
Skrevet

Men sånn _er_ det nå ofte med fulle folk. Det kan komme mye gørr ut av munnen på dem. Fulle folk elsker å herme dialekter, og fulle folk elsker å mobbe festbremsene;) Det går ikke an å henge seg opp i sånt. Glem det og gå videre.

Der må jeg si meg veldig enig, dessuten har jeg sagt og gjort så mye dumt selv i fylla at jeg for evig tid må tilgi det andre gjør, innen rimelighetens grenser da ;)

Skrevet

Var typen din og deg noe bedre da? mener du?

Når typen din roper "ja bare kom" så ymter jo han frampå at han er like mye uteetter bråk. og var det ikke han som ropte først? Er ikke sikkert fyren hørte hva som ble sagt vet du, og trodde han kom med en fornærmelse til han eller dama hans!

må si a her var det dere som var bøller og ikke den andre fyren!

Syntes det er bra at du liker deg best hjemme jeg da, så slipper man møte mennesker som kun er ute etter å ødelegge moroa for andre som har det gøy.

Syntes du etter det du harsagt i innlegget her er en sur og grinete hypokonder ( ja jeg har migren selv men foventer ikke at hele festen skal ta hensyn til det, ikke gidder jeg å lagestordrama av at jeg får migren heller når jeg er på fest, men sier fra til verten og lusker meg stille og rolig ut derfra)

Håpr du lærer å leve livet etter du fyller 20, eller var det 50?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...