Gå til innhold

Stress og psykisk helse

Anbefalte innlegg

Hmm, nå er jeg skikkelig stressa her...

Jeg har vært ett år sykemeldt, gått ca 2 år i attføring. Er blitt så og si frisk av ocd, med unntak av litt dårligere perioder, der tanker kan komme. Men aldri så ille som før.

Nå har jeg vært så heldig å fått fast jobb der jeg hadde attføring, og trives. Men fra sommeren, ønsker de at jeg skal gå over i en annen stilling. I noe jeg ikke har hatt så mye om under attføringsstudiene. Dette medfører også en del overtid, og mye ansvar.

Jeg sa til noen på jobb at dette hadde jeg ikke lyst til. De sa det igjen videre til daglig leder, som faktisk tok meg inn på samtale og spurte hvorfor. Jeg sa at jeg ikke følte meg kompitent til dette. H*n sa at joda, dette klarer du. Hadde ikke hjerte til å si nei, da jeg er redd for å miste hele jobben:(

Nå er jeg redd tvangen vil bli sterkere/komme tilake med for mye stress. Og jeg vet ikke hv slags rettigheter jeg har via NAV, da jeg har fått fast jobb igjen. Hvis jeg feks blir sykemeldt, har jeg da ingen rettigheter?

Hvis jeg ikke takler 100% jobb, er det for sent å få feks 50%, pga jeg er ferdig attført, og sa jeg ville klare 100? Kanskje jeg bare blir sparket ut fra hele jobben..:(:(

Er litt redd jeg. PS, merker at jeg takler stress dårlig, men vil så gjerne jobbe 100%. Men ikke i den jobben de vil ha meg til å gjøre.. Jeg vil ikke ha ansvar. Men i og med at jeg ikke turde si i fra under samtalen, at jeg sa "ok da, det går sikkert bra", vet jeg ikke. Kan ikke si en gang til at jeg ikke vil... Da mener de sikkert at jeg er vinglete, og kanskje jeg mister hele greia.

Deppa hilsen fra,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297907-stress-og-psykisk-helse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje kan du få et annet syn på hvor mye stress denne jobben evt. vil innebære dersom du finner en samtalepartner som du kan snakke gjennom situasjonen med. Kanskje overdriver du vurderingen av hvor stressende situasjonen vil bli?

Forøvrig har du sikkert rett i at du ikke skal ha faltor mye stress, så hvis vurderingen din er riktig, så kan det godt hende at du ikke bør ta jobben. Men jeg får egentlig inntrykk av at dette også handler om usikkerhet, eller litt manglende selvtillit og tro på at du vil få til noe som du ikke har full kontroll over i dag?

Kanskje kan du få et annet syn på hvor mye stress denne jobben evt. vil innebære dersom du finner en samtalepartner som du kan snakke gjennom situasjonen med. Kanskje overdriver du vurderingen av hvor stressende situasjonen vil bli?

Forøvrig har du sikkert rett i at du ikke skal ha faltor mye stress, så hvis vurderingen din er riktig, så kan det godt hende at du ikke bør ta jobben. Men jeg får egentlig inntrykk av at dette også handler om usikkerhet, eller litt manglende selvtillit og tro på at du vil få til noe som du ikke har full kontroll over i dag?

Hei frosken!

Du har nok helt rett. Det er mye mer stress i denne jobben, men jeg sliter også med lav selvfølelse, og tror ikke jeg kommer til å klare dette, pga min kompetanse...

Jeg får vel se an litt. Er jo ennå noen mnd til sommeren:)

Hei frosken!

Du har nok helt rett. Det er mye mer stress i denne jobben, men jeg sliter også med lav selvfølelse, og tror ikke jeg kommer til å klare dette, pga min kompetanse...

Jeg får vel se an litt. Er jo ennå noen mnd til sommeren:)

Finn en eller annen og diskuter dette detaljert med. Forklar nøyaktig hva som er skremmende med den nye jobben og hvorfor du ikke tror du kan få det til.

Jeg forestiller meg at du får det til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...