Gjest satse? Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 ...å begynne på 6-årig studie som 23-åring, når en har studert "feil" valg i 2 år? 0 Siter
Mamma07 Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Er jo mange år, men tenk da. Om det er det perfekte for deg? det vet du ikke før du har prøvd:) Lokke te ) 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Dersom du er skråsikker på at yrkesretningen er tatalbom så ville jeg byttet ja. Alderen din er ikke noe å si på. Folk setter seg på skolebenken når de er dobbelt så gamle som deg også Lykke til med valget! 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Visst du har lyst, har du lov! ;0) Følg drømmene dine! :0) 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Sats i vei! 23 år er ingen alder for å "starte på nytt", på mitt studium er jeg den yngste, og jeg er 23 år (jeg gikk rett fra vgs til universitetet, og traff rett studium på første forsøk). Det er relativt få som er like "effektive" som jeg har vært 0 Siter
Gjest mij Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Helt rette tidspunkt vil jeg tro, du har studieerfaring fra før, både negativ og positiv, og du er ung. Go for it :-) 0 Siter
Gjest jølsa Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 ja hvorfor ikke?du har muligheten og den skal man ikke forkaste om man virkelig vil noe. jeg vurderer å begynne på 3-5 års utdanning selv jeg nå,og jeg er hele 26 år! it`s never too late! ;-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 23 år er ingenting. Hva synes du om å begynne på en 4-årig utdannelse når man er 32, utbrent i jobben sin og ikke har noen formalkompetanse? 0 Siter
AAA Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Kjør i vei du. 23 år er ingenting i denne sammenheng. 0 Siter
Kalevala Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Kjør i vei med riktig valg. Du har jo hele livet foran deg :-) Jeg er snart 40, og vurderer å starte på en treårig utdanning i en helt annen retning enn den jeg arbeider i nå. 0 Siter
hulkert Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Jeg slutta på sivilingeniørstudiet etter drøyt to år. Siste semester betalte jeg tilbake til lånekassen og levde på vann og brød et år mens jeg tenkte over hva jeg skulle bruke livet til. På det året tok jeg diverse fag ved universitetet innenfor psykologi og filosofi. Jeg vurderte mange studier, men endte opp med lærerstudiet, rett og slett fordi jeg ikke turte forsøke på eksempelvis jus eller embedsstudiet i psykologi på grunn av lengde og arbeidsmengde. Hvis jeg skulle begynt på et lengre studium, hadde jeg vurdert måter å gjøre det på uten å ta mer studielån. Kan du være deltidsstudent og jobbe ved siden av? Det er dyrt å betale studielånet tilbake, i hvert fall hvis du finner ut at også dette er feil retning. Så det er mitt tips: snik deg langsomt inn på studiet for å finne ut om det gir den rette motivasjonen. Du er enda ung, men for gammel til å ta for store sjanser. Ingenting er verre enn å være snart 30, med ræva full av studielån og ingen fullført utdanning.. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Det er sjelden en ulempe å være litt voksen og ha kunnskap fra et annet felt når man tar fatt på et langt studie. Du vil dessuten ha 35 yrkesaktive år igjen når du er ferdig utdannet som 29- åring. Dersom du har veldig lyst og er motivert syns jeg du skal ta fatt på studiet jeg. 0 Siter
Gjest satse? Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Ok. Av og til kan det være greit å få såpass konante svar fra utenforstående:) 0 Siter
Sofline Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Bedre enn å fortsette med noe som ikke føles riktig. Det er svært mange som ikke begynner på utdannelsen sin før de er midt i 20-årene. 0 Siter
Sofline Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 23 år er ingenting. Hva synes du om å begynne på en 4-årig utdannelse når man er 32, utbrent i jobben sin og ikke har noen formalkompetanse? En mye bedre idé enn å holde på med noe man ikke trives med. :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 . Sats i vei! Jeg var forresten selv 23 da jeg begynte å studere. Pga. barsel mv. tar det nok også seks år før jeg er ferdig. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 En mye bedre idé enn å holde på med noe man ikke trives med. :-) Takk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.