Gjest Collie Dolly Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Jeg badet nettopp minstemann i badebalja som stod inne i dusjkabinettet. Etter endt bad så tømte jeg ut vannet inne i dusjen, og da oppdaget jeg en larve på 2 x 0,5 cm som lå på gulvet i dusjen. Den var hvit/grå og hadde et mørkt hode(eller kanskje rumpe). Hvor den kommer fra er usikkert?!? Vi bor i blokk og har vannsluse i både gulvet(avløp) og dusjen. Noen som kjenner til dette problemet? 0 Siter
Gjest jølsa Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 å fy ....... *urk* jeg absolutt hater sånnt,og hadde besvimt om det var jeg som fant en sånn tasse på badet. men,det kan ikke være minstemann som har fått mark da? usikker på hvordan de er jeg,men vet barn kan få mark i endetarmen? *lurer* 0 Siter
Gimmick Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 å fy ....... *urk* jeg absolutt hater sånnt,og hadde besvimt om det var jeg som fant en sånn tasse på badet. men,det kan ikke være minstemann som har fått mark da? usikker på hvordan de er jeg,men vet barn kan få mark i endetarmen? *lurer* Det var det første som slo meg og... :S 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Ikke for å være ekkel, men du bør kanskje sjekke om minstemann har fått mark? http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2247 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 å fy ....... *urk* jeg absolutt hater sånnt,og hadde besvimt om det var jeg som fant en sånn tasse på badet. men,det kan ikke være minstemann som har fått mark da? usikker på hvordan de er jeg,men vet barn kan få mark i endetarmen? *lurer* Jeg husker et innlegg her på dol med en filmsnutt. De dro tak i en mark som var i huden på ryggen. Æsj så grusom den var! Kjempelang. 0 Siter
Gjest jølsa Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Jeg husker et innlegg her på dol med en filmsnutt. De dro tak i en mark som var i huden på ryggen. Æsj så grusom den var! Kjempelang. iiiiiiisssj! *spyyyyyyy* 0 Siter
Gjest Collie Dolly Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Ikke for å være ekkel, men du bør kanskje sjekke om minstemann har fått mark? http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2247 Uff. Får sjekk i morgen tidlig, han har sovnet. Er det noen andre dol'ere som har erfaring med barnemark, del (gjerne) med oss andre. 0 Siter
Gimmick Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Jeg husker et innlegg her på dol med en filmsnutt. De dro tak i en mark som var i huden på ryggen. Æsj så grusom den var! Kjempelang. æsj... ja.. mener å ha sett en som dro ut noe sånt fra hodebunnen jeg.. ekkelt!! 0 Siter
Gjest nattestid med lommelykt Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Uff. Får sjekk i morgen tidlig, han har sovnet. Er det noen andre dol'ere som har erfaring med barnemark, del (gjerne) med oss andre. Søsteren min som har biologibakgrunn har gjort følgende når hun har måttet sjekke datteren for barnemark: Fordi marken kommer ut av og rundt endetarmsåpningen om natten når det er helt mørkt, har hun brukt en lommelykt og lyst barnet i rumpa om natten mens barnet sover. Det høres kanskje litt drastisk, men det fungerer greit. 0 Siter
frosken Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Søsteren min som har biologibakgrunn har gjort følgende når hun har måttet sjekke datteren for barnemark: Fordi marken kommer ut av og rundt endetarmsåpningen om natten når det er helt mørkt, har hun brukt en lommelykt og lyst barnet i rumpa om natten mens barnet sover. Det høres kanskje litt drastisk, men det fungerer greit. Enkelte ting kunne jeg ønske jeg hadde latt være å lese om..*s* 0 Siter
Platina Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Jeg aner ikke hva det kan være, men ut i fra størrelsen så tror jeg vi kan utelukke barnemark. De er ikke 2x0,5 cm. De er kanskje 1 cm lang og ser mer ut som en hvit sytråd. Men kanskje mennesker kan ha andre typer marker. Jeg vet ikke. 0 Siter
Gjest jølsa Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 æsj... ja.. mener å ha sett en som dro ut noe sånt fra hodebunnen jeg.. ekkelt!! jeeeez!! det klarer seg vel nå? ;-) *dum nok til å lese* 0 Siter
ilaria Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Jeg husker et innlegg her på dol med en filmsnutt. De dro tak i en mark som var i huden på ryggen. Æsj så grusom den var! Kjempelang. http://www.youtube.com/watch?v=5muVjcQ6zHM Denne? Hihi 0 Siter
Sør Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Det var ikke bare noe han hadde i håret, eller lignende? Altså, noe som falt av ham, eller av klær? Med vennlig hilsen 0 Siter
Sofline Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Uff. Får sjekk i morgen tidlig, han har sovnet. Er det noen andre dol'ere som har erfaring med barnemark, del (gjerne) med oss andre. Det er ikke barnemark i hvert fall. De er nemlig mye mindre. 0 Siter
Gimmick Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 jeeeez!! det klarer seg vel nå? ;-) *dum nok til å lese* Hehe.. jasså.. du har ingen værre ;o) 0 Siter
pekkaline Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 http://www.youtube.com/watch?v=5muVjcQ6zHM Denne? Hihi *æsj* Mulig det var den, men jeg trodde den var mye lengre. I allefall i min hukommelse 0 Siter
Gjest Collie Dolly Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Det var ikke bare noe han hadde i håret, eller lignende? Altså, noe som falt av ham, eller av klær? Med vennlig hilsen Er helt blank på hvor larven kommer fra. Har sjekket begge barna uten å finne noe spesielt. Er det ingen som har kommet over en slik "larve"(orm/mark)? Begge vi voksne dusjet tidligere på dagen og den kan ha vært der før minstemann badet. Den var som nevnt ca 2 x 0,5 cm og hvit/grå - så ut som en stor maggot(for de som har sett det). Synd vi ikke tok bilder av den før vi kastet den i do. Har uansett fått meg en opplevelse for livet når det kommer til mark/orm og menneskekroppen. Inntil i går kveld trodde jeg ikke mennsker kunne få noe slikt, men etter en del søking så har jeg "dessverre" fått vite sannheten. Jeg anbefaler ingen å søke på legeforumer eller enda verre, bilder, av mark/orm!! Har gått rundt og vært kvalm i hele kveld!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.