Gå til innhold

Dette er litt flaut...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...men jeg skriver det allikevel.

Det er selvfølgelig en forhistorie til disse følelsene, som så mye annet, men det viktigste er kanskje at jeg har en del mareritt på natten for tiden. Selv merker jeg lite til de, men samboeren min sier jeg er svært urolig, gråter, klinger meg til han, snakker osv. i søvne. Det hender jeg våkner om morgenen og er helt fortvilet, uten at jeg husker hvorfor.

De siste nettene har jeg våknet noen ganger og vært så utrolig sint. Jeg blir sjelden sint ellers. Jeg kan bli både oppgitt, frustrert og lei meg, men rent ut sinne har ikke skjedd ofte. Men nå føler jeg det altså, midt på natten. Jeg våkner og er skikkelig forbannet. Noen ganger på en spesiell person (som varierer), noen ganger uten mål og mening, noen ganger på meg selv. Rasjonelt nok tenker jeg at dette er over innen i morgen tidlig og det stemmer alltid. Men det er så vanskelig å sovne igjen når man er så sinna.

Hvorfor i all verden skjer dette? Og hva kan jeg gjøre for å stoppe det? Samboeren min sier at jeg slår eller sparker etter han i søvne noen ganger også... Veldig, veldig flaut... :(

AneM1365380603
Skrevet

Kan det være sinne og frustrasjon over at sønnen din har det vanskelig, at du føler deg maktesløs?

Jeg kjenner to personer som slår om natten. De har mye innestengt frustrasjon begge to.

Persille1365381127
Skrevet

Tipper at du reagerer på omstendighetene...

Jeg har snakket mye med en veldig ok dame på familievernkontoret. De tingene du strir med kvalifiserer på alle måter til å søke litt hjelp der, og det kan kanskje være greit for deg?

For det første får du en utenforstående å snakke med, du slipper å "belaste andre med klagingen" (det er det verste for meg), de har kanskje noen konkrete råd til situasjonen både ifht ny og gammel mann - og du får luftet alle frustrasjonene dine :)

Skrevet

Kan det være sinne og frustrasjon over at sønnen din har det vanskelig, at du føler deg maktesløs?

Jeg kjenner to personer som slår om natten. De har mye innestengt frustrasjon begge to.

Ja, det kan nok være det. Det er mange ting i livet mitt som forårsaker frustrasjon akkurat nå.

I natt slo jeg samboeren min hardt i skulderen mens jeg sov... :(

Skrevet

Tipper at du reagerer på omstendighetene...

Jeg har snakket mye med en veldig ok dame på familievernkontoret. De tingene du strir med kvalifiserer på alle måter til å søke litt hjelp der, og det kan kanskje være greit for deg?

For det første får du en utenforstående å snakke med, du slipper å "belaste andre med klagingen" (det er det verste for meg), de har kanskje noen konkrete råd til situasjonen både ifht ny og gammel mann - og du får luftet alle frustrasjonene dine :)

Ja, det var en god idè :) Fastlegen foreslo det samme, men akkurat da var jeg så oppgitt at jeg ikke orket.

Jeg skal også bestille time hos en flink privat psykolog i dag. Håper han kan hjelpe med å gjøre ting litt lettere i tiden framover.

Persille1365381127
Skrevet

Ja, det var en god idè :) Fastlegen foreslo det samme, men akkurat da var jeg så oppgitt at jeg ikke orket.

Jeg skal også bestille time hos en flink privat psykolog i dag. Håper han kan hjelpe med å gjøre ting litt lettere i tiden framover.

Forskjellen på psykolog og fvk (jeg går også til begge) er at sistnevnte er mer løsningsorientert ifht det praktiske - som gjør at hverdagen din blir enklere på endel områder, og som igjen gjør at tankene blir litt enklere.

De vet jo hva de snakker om, har hjulpet utallige familier (av alle sammensetninger), og har som regel konstruktive forslag til løsninger :)

Og, det kan kanskje være greit ifht ny samboer også? Han har jo tross alt blitt hevet inn i en situasjon han umulig kan har vært forberedt på, så det kan sikkert dukke opp litt ting dere skal få brynet dere på. Kanskje dere slipper unna litt diskusjoner om dere er litt forberedt på ting som _kan_ skje :)

Skrevet

Forskjellen på psykolog og fvk (jeg går også til begge) er at sistnevnte er mer løsningsorientert ifht det praktiske - som gjør at hverdagen din blir enklere på endel områder, og som igjen gjør at tankene blir litt enklere.

De vet jo hva de snakker om, har hjulpet utallige familier (av alle sammensetninger), og har som regel konstruktive forslag til løsninger :)

Og, det kan kanskje være greit ifht ny samboer også? Han har jo tross alt blitt hevet inn i en situasjon han umulig kan har vært forberedt på, så det kan sikkert dukke opp litt ting dere skal få brynet dere på. Kanskje dere slipper unna litt diskusjoner om dere er litt forberedt på ting som _kan_ skje :)

Jeg tror i første omgang jeg vil gå alene, for han vil nok føle det litt ubehagelig å starte opp med parterapi med det samme han kommer hit.

Jeg er så utrolig usikker på hva jeg skal ta opp og ikke i forholdet. Han er så flink med Squishy og gjør sitt aller beste for å være en støtte for oss, men jeg merker at jeg svelger en del kameler for å ikke kritisere. Jeg og gutten har jo vært alene så lenge og funnet våre kommunikasjonsmåter og hvordan vi kommer best overens.

Det hadde vært deilig å ha en tredjeperson som kan hjelpe meg litt med tilpasningen.

Gjest LillyLia
Skrevet

Har opplevd mye av det samme og jeg fikk hjelp av en god psykolog i Oslo. :)

Persille1365381127
Skrevet

Jeg tror i første omgang jeg vil gå alene, for han vil nok føle det litt ubehagelig å starte opp med parterapi med det samme han kommer hit.

Jeg er så utrolig usikker på hva jeg skal ta opp og ikke i forholdet. Han er så flink med Squishy og gjør sitt aller beste for å være en støtte for oss, men jeg merker at jeg svelger en del kameler for å ikke kritisere. Jeg og gutten har jo vært alene så lenge og funnet våre kommunikasjonsmåter og hvordan vi kommer best overens.

Det hadde vært deilig å ha en tredjeperson som kan hjelpe meg litt med tilpasningen.

Mente ikke at du skulle ta ham med - men at du skal snakke om ham :)

Som du sier, det er kameler - han vet ikke hva han driver med, og selv om han sikkert mener det uendelig godt, så kan det fort bli feil. Da er det greit at du vet hvordan du skal si det på en ok måte :)

Skrevet

Mente ikke at du skulle ta ham med - men at du skal snakke om ham :)

Som du sier, det er kameler - han vet ikke hva han driver med, og selv om han sikkert mener det uendelig godt, så kan det fort bli feil. Da er det greit at du vet hvordan du skal si det på en ok måte :)

Ok, da er vi enige :)

Ja, jeg tror jeg må det. Fy søren så vanskelig det er å svelge kameler i forhold til sitt eget barn ;)

Skrevet

Har opplevd mye av det samme og jeg fikk hjelp av en god psykolog i Oslo. :)

Godt å høre :)

Jeg sitter og moter meg opp for å bestille den timen i dag...

Gjest LillyLia
Skrevet

Godt å høre :)

Jeg sitter og moter meg opp for å bestille den timen i dag...

Ja, jeg vet.. Det er ikke noe gøy. Jeg grudde meg veldig den første gangen jeg skulle dit, men det går fort over. :-) Masse lykke til!

Skrevet

En mulig forklaring er at du biter i deg for mye på dagtid, og da kommer det ofte i søvne. Altså at du egentlig blir sint i våken tilstand også, men ikke tør å få det fram og vise det.

Skrevet

Ja, jeg vet.. Det er ikke noe gøy. Jeg grudde meg veldig den første gangen jeg skulle dit, men det går fort over. :-) Masse lykke til!

Takk :)

Skrevet

En mulig forklaring er at du biter i deg for mye på dagtid, og da kommer det ofte i søvne. Altså at du egentlig blir sint i våken tilstand også, men ikke tør å få det fram og vise det.

Det høres sannsynlig ut.

Persille1365381127
Skrevet

Ok, da er vi enige :)

Ja, jeg tror jeg må det. Fy søren så vanskelig det er å svelge kameler i forhold til sitt eget barn ;)

''Fy søren så vanskelig det er å svelge kameler i forhold til sitt eget barn ;)''

Det skal du gjøre de neste 40 årene eller noe :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...