Gå til innhold

Han mishandlet meg.. hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har "dessverre" ingen meker fra skadene, det har ikke blitt noen blåmerker noen steder. Han har vært påpasselig med det, han er vel redd det skal synes, så jeg skal ha noe å vise frem, så det nytter ikke akkurat det.

Mitt dilemma er: Jeg kan anmelde han, og dra hele familien hans ned, og det vil jeg ikke. Familien hans har det veldig vanskelig på alle måter, de har vært snille mot meg (ikke at det teller i denne saken) men jeg får så vondt av tanken på å gjøre dette mot dem, når jeg vet de sliter så mye. Samtidig vil jeg at han skal "smake sin egen medisin" for å si det sånn. Jeg har hatt det så vondt så lenge, og jeg føler en jævlig bitterhet for "å sette han på plass". Jeg burde ikke føle det kanskje, men jeg er så sint, så trist, så lei, så skuffa (mest over meg selv), så liten, så "skyldig" (jeg har vært så naiv) og så jævlig nedkjørt.

De tingene du skriver er du ikke den eneste som sliter med. Veldig mange føler at på en eller annen måte er det "litt mitt ansvar", eller "noe negativt for meg".

Kanskje du kan snakke med Politiet, og be dem kalle ham inn. Si at hvis han lager en avtale med politiet at han skal gå til psyk, så skal du ikke anmelde? Kanskje det er det beste for alle parter?

Det er vanskelig for meg å gjette. Selvsagt "burde" han vært fengslet for det han gjordet, men samtidig er det kanskje bedre (på sikt) hvis han faktisk får hjelp? Det finnes "ikke-vold kurs" for menn.

Alt godt,

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

8

• skal

3

• Dorthe

2

• Kåre Kruttlapp

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Takk for det, det hjalp å høre (lese) det. Jeg har vært så nedkjært og sliten de to siste dagene at jeg ikke har orket noe, det står søppel oppover kjøkkenet, men har ikke orket å gå ut med det engang. Tusen takk for svaret ditt, jeg føler en oppløfting fra hva du sier.

Hei,

Ingen her i tråden har noe annet enn respekt for deg. Du er tøff som skriver her. Tøff som tenker på hvordan du skal gå videre. Intelligent som vurderer mulighetene. Tenker på deg selv, og på andre. Håper du tenker mest på deg selv, for det fortjener du.

Tenk selv hvordan du ville reagert hvis noen andre hadde skrevet det du skrev. Du ville støttet dem, og tenkt at "det var en tøff kvinne". Slik tenker alle om deg. Helt sikkert.

*klem*

Skrevet

Du er tøff som skriver her, det er godt at du søker hjelp. Synes du skal følge oppfordringen du har fått fra noen andre her om å ta kontakt med krisesenteret. Ring dit, der får du noen å snakke med, noen som er vant til å takle slike situasjoner som du er oppe i nå.

Ikke ta på deg skylden for det som har hent, den er ikke din.

Ønsker deg alt godt, og for all del, ikke fortsett i det forholdet på noen som helst måte.

Klem

Skrevet

Ser du har fått mange gode råd.

Håper du finner ut hvilken løsning som er best for deg,og ikke for han og hans famile...

Ønsker deg alt godt!

Dette fortjener du ikke.

*klem*

Gjest LaSerena
Skrevet

Hei,

Ingen her i tråden har noe annet enn respekt for deg. Du er tøff som skriver her. Tøff som tenker på hvordan du skal gå videre. Intelligent som vurderer mulighetene. Tenker på deg selv, og på andre. Håper du tenker mest på deg selv, for det fortjener du.

Tenk selv hvordan du ville reagert hvis noen andre hadde skrevet det du skrev. Du ville støttet dem, og tenkt at "det var en tøff kvinne". Slik tenker alle om deg. Helt sikkert.

*klem*

Helt enig med Sør her, kloke ord og veldig riktige! :-)

Skrevet

Helt enig med Sør her, kloke ord og veldig riktige! :-)

Takk, og jeg la merke til dine kloke ord (dessverre fra erfaring :-( ) som du skrev ovenfor.

*klem*

Skrevet

Dette skal du gjøre: Du skal gå på politistasjonen den dag i dag, og levere en anmeldelse på fyren. Beskriv i detalj, og anmeld også tidligere ganger han har mishandlet deg.

Dernest kommer du deg vekk fra ham, hører du!!! Aldri, aldri finne på å gå tilbake til ham. Du er altfor verdifull. Han kommer bare til å psyke deg ned mer og mer. Kom deg ut av den onde sirkelen NÅ!

Det finnes tusenvis av hyggelige, snille menn, som aldri ville finne på å mishandle deg. En dag vil du bli glad i en av dem - vel og merke dersom du kommer deg løs nå.

Gjest LaSerena
Skrevet

Takk, og jeg la merke til dine kloke ord (dessverre fra erfaring :-( ) som du skrev ovenfor.

*klem*

Takk for klem og klem tilbake! :-)

Det er heldigvis så lenge siden jeg var i den situasjonen, så det er langt vekk fra mitt liv i dag. Men blir ekstra sårbar når jeg leser om noen som har det slik i dag. Vet hvor grusomt livet kan være for de som har det sånn.

Heldigvis blir alt så mye bedre, bare man kommer seg langt unna slikt! :-)

Skrevet

Hvis det er din leilighet så får du bare be om å få nøkkelen tilbake ev skifte lås og stoppe all kontakt med ham.

Jeg vet det ikke er enkelt, men det er faktisk det eneste du kan gjøre og hvis du har noen som er villig til å la deg bo hos dem noen uker så gjør det.

Selvfølgelig er det ikke din skyld, men få ham ut av livet ditt ¨så fort som mulig før han har ødelagt deg helt psykisk også

Skrevet

Takk for klem og klem tilbake! :-)

Det er heldigvis så lenge siden jeg var i den situasjonen, så det er langt vekk fra mitt liv i dag. Men blir ekstra sårbar når jeg leser om noen som har det slik i dag. Vet hvor grusomt livet kan være for de som har det sånn.

Heldigvis blir alt så mye bedre, bare man kommer seg langt unna slikt! :-)

Er veldig glad for at du kom deg vekk, og at det er lenge siden. Det varmer å høre slikt!

Alt godt til deg,

Skrevet

Ta en prat med politiet. Og kutt all kontakt med fyren, slik Dorthe sier. Bytt låser på leiligheten din.

Du fortjener så utrolig mye bedre enn en drittsekk som ham.

Skrevet

Det er en vond livssituasjon du har havnet i. Du skal kontakte legen din først og fremst, få sjekket at alt er i orden, og dokumentere hva som har skjedd med deg i journalen.

Du kan ringe krisesenteret og be om råd der.

Du kan ta sakene dine når han er på jobb, og reise fra han. Hjem til faren din/foreldrene dine til å begynne med, om så.

Du kan anmelde han for grov vold.

Du skriver at du føler skam - men det har du ingen grunn til. Det er ikke din feil at han mishandler deg - det er ene og alene hans problem. Det går ut over deg, men det er han som "eier" problemet. Du har ingen grunn til å føle skam!

Du må spørre deg selv dette: Han slår deg. Det har skjedd flere ganger. Dersom du blir, vil han slå igjen? Svaret er sannsynligvis JA. Skal du leve i frykten for hva skjer neste gang?

Kom deg ut av dette forholdet. I dag. Bruk alle de gode støttespillerne du har (faren din, f.eks) og kom deg vekk fra han. Hvor mye han enn lover gull og grønne skoger - ikke gå tilbake til han!

Gjest not today
Skrevet

Jeg har "dessverre" ingen meker fra skadene, det har ikke blitt noen blåmerker noen steder. Han har vært påpasselig med det, han er vel redd det skal synes, så jeg skal ha noe å vise frem, så det nytter ikke akkurat det.

Mitt dilemma er: Jeg kan anmelde han, og dra hele familien hans ned, og det vil jeg ikke. Familien hans har det veldig vanskelig på alle måter, de har vært snille mot meg (ikke at det teller i denne saken) men jeg får så vondt av tanken på å gjøre dette mot dem, når jeg vet de sliter så mye. Samtidig vil jeg at han skal "smake sin egen medisin" for å si det sånn. Jeg har hatt det så vondt så lenge, og jeg føler en jævlig bitterhet for "å sette han på plass". Jeg burde ikke føle det kanskje, men jeg er så sint, så trist, så lei, så skuffa (mest over meg selv), så liten, så "skyldig" (jeg har vært så naiv) og så jævlig nedkjørt.

Du har ikke ansvar for hans familie, uansett hvor snill de er med deg. Du drar ikke familien hans ned, dersom du anmelder han.

Politiet anmelder og følger opp slike saker. Jeg vet konkret om et tilfelle i min omgangskrets der mannen ble dømt for forhold som det du beskriver.

Kom deg vekk fra han. NÅ.

Skrevet

Dømme deg, det er jo ikke du som skal dømmes, du har vel ikke gjort noe galt, som fortjener dette?

Kom deg vekk, det er ikke siste gangen dette kommer til å skje, så pakk sakene dine, mens du enda er såpass oppegående og sterk at du klarer det. Venter du for lenge, så roter deg du enda mer inn i dette og det blir enda vanskeligere å komme deg ut.

Du kommer til å bli enda mer psykisk nedslitt også og du blir enda mer avhengig av han. Han vil psyke deg helt ned tilslutt. Du vil tro at det er du som har all skylden og fortjener julingen.

Pakk sakene dine i løpet av uka og flytt eller få han ut, hvis det er du som eier der dere bor.

Gjest Jente31
Skrevet

Jeg fikk vondt når jeg leste dette. For jeg vet hvordan dette er. Jeg har opplevd omtrent det samme selv og har nylig kommet meg vekk. Jeg var sammen med han i 15 år, i håp om at han skulle endre seg for hver gang han bad om unnskyldning..

Mitt poeng er: Prøv å komme deg unna nå. Det blir ikke bedre med tiden - kansje verre..

*Støtteklem og styrketanker*

Skrevet

Du drar ikke hele familiens hans ned, en anmeldelse vil ramme han og han alene. Og det har han fortjent. Det er HANS egen skyld hvis de blir lei seg. Det har ikke du noe med. Hvis de egentlig er greie og snille folk, burde de ikke få vite hva slags fyr han er? Kanskje de vil hjelpe han til å forbedre seg i framtiden så han ikke fortsetter å mishandle andre. Du har ikke ansvar for hans familie. En anmeldelse er ikke noe du gjør mot dem. Volden er noe han har gjort mot deg. Du har ikke gjort noe galt. Å anmelde er ikke å gjøre noe galt, men noe riktig.

Skrevet

Huffavmeg!

Tenke på deg og håper han kommer seg langt, langt vekk!

Stå på!!

Varme tanker fra

Skrevet

Dette er ikke din skyld!

For å gjøre det enkleste, så flytter du ut, eller kaster han ut. Glem forhold med han.

En annen løsning krever mere av deg. Du må anmelde han. Du må ordne med vitner og den biten. Orker du det?

En tredje løsning er at du får skaffet terapi til han, men det synes jeg foreløpig at du skal droppe. Jeg går for det enkleste: kvitt deg med typen,for alltid.

Uansett, avslutt dette NÅ.

Gjest orker ikke mer nå..
Skrevet

Hvordan går det med deg nå?

Sov ganske lenge i dag, var temmelig utslitt. Jeg ringte han ved tolvtiden for å snakke om noe praktisk, men da jeg sa "hei det er meg.." svarte han bare "jeg er opptatt" og la på røret. Føler meg som en dust.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...