Sofline Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1201515286' post='3790899] Linken virket ikke, men jeg kan søke det opp, jeg tror jeg vet hvilken du mener. Jeg er fryktelig forsiktig, til tider er jeg for forsiktig (slik at jeg ikke rører noe omtrent), det gjelder og finne den gyldne middelvei da. Jeg har med meg en del medisiner mot diare i utgangspunket, da jeg går fast dem daglig. Nå blir det vel i hovedsak på hotellet vi spiser, og de er vel redd for dårlig reklame og holder vel en hvis standard, eller? Det er via Startour, så det finnes vel en reiseleder en eller annen plass om det skulle skje og vi trenger råd. En skikkelig do er jo ganske så greitt og ha om man blir dårlig ja ;o) Jeg ville krevd å få ordentlig antibiotika med for sikkerhets skyld hvis jeg var deg. Leger i Norge er ikke så vilige til å gi ut det til selvbehandling, men her i Danmark får de fleste utenlandsreisende til land hvor man risikerer turistdiare Ciprofloxacin. Det er mange ganger mer effektivt enn imodium hvis man først blir dårlig. Jeg ble alvorlig ramt i Sør-Amerika, men etter å ha tatt en pille ble jeg nesten helt frisk igjen på under et døgn. 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Jeg ville krevd å få ordentlig antibiotika med for sikkerhets skyld hvis jeg var deg. Leger i Norge er ikke så vilige til å gi ut det til selvbehandling, men her i Danmark får de fleste utenlandsreisende til land hvor man risikerer turistdiare Ciprofloxacin. Det er mange ganger mer effektivt enn imodium hvis man først blir dårlig. Jeg ble alvorlig ramt i Sør-Amerika, men etter å ha tatt en pille ble jeg nesten helt frisk igjen på under et døgn. Ciprofloxacin er vel egentlig ikke et godt valg når man skal på sol og bad ferie, da man ikke skal sole seg på dem og heller ikke nyte noe alkohol. 0 Siter
Sofline Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Ciprofloxacin er vel egentlig ikke et godt valg når man skal på sol og bad ferie, da man ikke skal sole seg på dem og heller ikke nyte noe alkohol. Det går greit med sol så lenge man bruker solkrem med høy faktor, og det bør en bleikfis av en nordmann uansett gjøre i Egypt. :-) Alkohol er vel heller ikke det første man har lyst på etter en magesjau...? Uansett foretrekker jeg å unngå alkohol fremfor å tilbringe ferien på do. 0 Siter
Sofline Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Ciprofloxacin er vel egentlig ikke et godt valg når man skal på sol og bad ferie, da man ikke skal sole seg på dem og heller ikke nyte noe alkohol. Det står forresten ingenting i pakningsvedlegget jeg har om at man ikke må drikke alkohol samtidig, annet enn at man skal være oppmerksom på mulig nedsatt trafikk- og arbeidssikkerhet ved inntagelse av alkohol samtidig. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Det går greit med sol så lenge man bruker solkrem med høy faktor, og det bør en bleikfis av en nordmann uansett gjøre i Egypt. :-) Alkohol er vel heller ikke det første man har lyst på etter en magesjau...? Uansett foretrekker jeg å unngå alkohol fremfor å tilbringe ferien på do. Hehe, jeg fikk en 14 dagers kur så halve ferien var ødelagt for meg. Jeg solte meg litt og drakk bittelitt og ellers så var vi i en teit by hvor det ikke var noen ting annet å gjøre. Men jeg hadde uvi da så jeg var ikke noe syk annet enn at jeg var slapp og guffen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Det står forresten ingenting i pakningsvedlegget jeg har om at man ikke må drikke alkohol samtidig, annet enn at man skal være oppmerksom på mulig nedsatt trafikk- og arbeidssikkerhet ved inntagelse av alkohol samtidig. Det står på pakningvedlegget mitt og det sa legen min også for jeg ringte hjem. Legen der nede var helt steil og sa jeg ikke måtte drikke eller sole meg overhode, men legen her sa at jeg kunne drikke litt men at soling var det verste. Nå har jeg veldig lys hud og blir lett brent selv om jeg blir brun etterhvert. 0 Siter
Sofline Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Hehe, jeg fikk en 14 dagers kur så halve ferien var ødelagt for meg. Jeg solte meg litt og drakk bittelitt og ellers så var vi i en teit by hvor det ikke var noen ting annet å gjøre. Men jeg hadde uvi da så jeg var ikke noe syk annet enn at jeg var slapp og guffen. Huff, det høres ikke moro ut. Ved turistdiare er det som oftest nok å ta en tablett, max. tre til sammen over to dager, så en hel ferie kan ikke bli ødelagt av akkruat det i hvert fall. :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Huff, det høres ikke moro ut. Ved turistdiare er det som oftest nok å ta en tablett, max. tre til sammen over to dager, så en hel ferie kan ikke bli ødelagt av akkruat det i hvert fall. :-) Det blir litt annerledes ja ) Jeg er vant til å tenke 10 eller 14 dagerskurer jeg når det benyttes bredspektret antibiotika. 2 dager hadde jeg overlevd helt fint uten sol og alkohol. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Jeg ville krevd å få ordentlig antibiotika med for sikkerhets skyld hvis jeg var deg. Leger i Norge er ikke så vilige til å gi ut det til selvbehandling, men her i Danmark får de fleste utenlandsreisende til land hvor man risikerer turistdiare Ciprofloxacin. Det er mange ganger mer effektivt enn imodium hvis man først blir dårlig. Jeg ble alvorlig ramt i Sør-Amerika, men etter å ha tatt en pille ble jeg nesten helt frisk igjen på under et døgn. Jeg noterer det opp jeg, har en veldig OK lege som i grunnen gir meg det jeg ber om ;o) Ikke så ille, men legen er veldig opptatt av at jeg skal ha de forholdsregler som kan hjelpe meg til å fungere normalt. Tar knekkene på bakteriene det da? Imodium tar ikke bakterier, det lammer bare tarmen og suger opp væske, dermed er det ikke lurt i lengden hvis det er infeksjon, basillene må ut eller drepes. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Det går greit med sol så lenge man bruker solkrem med høy faktor, og det bør en bleikfis av en nordmann uansett gjøre i Egypt. :-) Alkohol er vel heller ikke det første man har lyst på etter en magesjau...? Uansett foretrekker jeg å unngå alkohol fremfor å tilbringe ferien på do. He he, jeg er typisk norsk her altså. Hvit hud, fregner, lyse øyenbryn osv. Jeg må ha høy faktor uansett, ellers er det rødhet og utslett med en gang. Både sambo og guttungen er slik, så vi smører og smører. 0 Siter
Sofline Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1201589097' post='3792054] Jeg noterer det opp jeg, har en veldig OK lege som i grunnen gir meg det jeg ber om ;o) Ikke så ille, men legen er veldig opptatt av at jeg skal ha de forholdsregler som kan hjelpe meg til å fungere normalt. Tar knekkene på bakteriene det da? Imodium tar ikke bakterier, det lammer bare tarmen og suger opp væske, dermed er det ikke lurt i lengden hvis det er infeksjon, basillene må ut eller drepes. Det tar knekken på bakteriene så vidt jeg har forstått. Det er vel det antibiotika gjør...? 0 Siter
Sofline Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1201589220' post='3792055] He he, jeg er typisk norsk her altså. Hvit hud, fregner, lyse øyenbryn osv. Jeg må ha høy faktor uansett, ellers er det rødhet og utslett med en gang. Både sambo og guttungen er slik, så vi smører og smører. ''He he, jeg er typisk norsk her altså.'' Jeg også. Veldig irriterende når man har søsken som ser ut som om de kommer fra middelhavslandene. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Det tar knekken på bakteriene så vidt jeg har forstått. Det er vel det antibiotika gjør...? Joda, men det er flere typer antibiotika, noen går direkte på infeksjoner i tarmen. Noen antibiotikaer tar også knekken på den snille bakteriene i tarmen og gir da diare. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 ''He he, jeg er typisk norsk her altså.'' Jeg også. Veldig irriterende når man har søsken som ser ut som om de kommer fra middelhavslandene. Ja! Mamma og lillesøster blir så brune og fine. Så kommer jeg diltendes med hvit hud, men litt soleksem på. Fikk ikke de genene der jeg. 0 Siter
Sofline Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1201731924' post='3794064] Ja! Mamma og lillesøster blir så brune og fine. Så kommer jeg diltendes med hvit hud, men litt soleksem på. Fikk ikke de genene der jeg. Søstra mi er brun hele året. *misunnelig* 0 Siter
Sofline Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1201731870' post='3794063] Joda, men det er flere typer antibiotika, noen går direkte på infeksjoner i tarmen. Noen antibiotikaer tar også knekken på den snille bakteriene i tarmen og gir da diare. Denne stoppet i hvert fall min diare ganske effektivt. :-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Denne stoppet i hvert fall min diare ganske effektivt. :-) Det hørtes jo bra ut. Antibiotika er nemlig ikke bare antibiotika, så da er det greitt at jeg har får rett. Har skrevet ned navnet, og takker for tips. Så spørs det da, om legen går med på det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.