Gå til innhold

Jeg trenger råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet inn i en kjedelig situasjon, og vil gjerne komme ut av den. Men jeg aner ikke hvordan. Jeg har vært gjennom mye "tøft", i oppveksten og i voksen alder. Kan en bare plutselig gå rett på veggen? Bare sånn plutselig, eller er det noe som ligger bak som bygger det opp, og plutselig er det nok?

Jeg har utviklet angst. Panikkangst.Humør svingninger til de grader. Er ekstrem mye kvalm. Klarer ikke å senke skuldrene og slappe av, så derfor går jeg rundt med ekstreme spente kjeve muskler.

Jeg kan sitte helt stille i sofaen og se på tv eller noe, og plutselig begynner pulsen å øke. Det skjønner jeg ikke hvorfor. Noen som vet?

Jeg har tidligere gått til psykolog og dps, men har fått beskjed at de ikke kan hjelpe meg mer. Jeg må klare å la sårene gro. Det er noe jeg jobber med selv nå.

Men det som er det verste er den panikkangsten som har kommet snikende på meg. Hva kan jeg gjøre med den? Medisiner?

Skrevet

Gå til fastlegen be om evt. henvisning til privatpraktiserende psykolog eller psykiater hvis ikke fastlegen kan hjelpe deg. SSRI medisiner kan kanskje hjelpe ellers så sverger jeg til trening.

Skrevet

''Jeg har tidligere gått til psykolog og dps, men har fått beskjed at de ikke kan hjelpe meg mer. Jeg må klare å la sårene gro. Det er noe jeg jobber med selv nå.''

Jeg har hørt flere fortelle meg at når det de har vært utsatt for av div traumer, er over (behandlet og "ferdig") så kommer panikkangst. Du kan få tabeletter av legen din som vil hjelpe deg over denne kneika. Dersom du selv ikke føler at du er ferdig med det, så anbefaler jeg tft-tankefeltterapi.

Skrevet

Fra min situasjon så hadde jeg angst og depresjoner en periode,jeg ante ikke helt hvorfor...jeg bare plutselig møtte veggen slik du beskriver. Jeg begynte med behandling for depresjon (samtaler og med.) men kom ikke serlig lenger...d var andre ting som sto for at jeg kom i dennne situasjonen...kanskje mye av det du beskriver å komme opp i problemer kanskje ikke helt å selv forstå hvorfor...jeg er ekstremt urolig, må finne på noe hele tiden,har humørsvigninger, og er i konflikt med venner fordi jeg er så hyperverbal...hvordan kunne jeg vite at jeg har slitt med ADHD hele livet...? Nå har jeg begynt med concerta og først nå forstår jeg hva det vil si å være "normal"...kanskje det er det du også sliter med?

Skrevet

''Jeg har tidligere gått til psykolog og dps, men har fått beskjed at de ikke kan hjelpe meg mer. Jeg må klare å la sårene gro. Det er noe jeg jobber med selv nå.''

Jeg har hørt flere fortelle meg at når det de har vært utsatt for av div traumer, er over (behandlet og "ferdig") så kommer panikkangst. Du kan få tabeletter av legen din som vil hjelpe deg over denne kneika. Dersom du selv ikke føler at du er ferdig med det, så anbefaler jeg tft-tankefeltterapi.

Hva slags tabletter kan hjelpe meg?

Og hva er den terapien?

Tusen takk for at du svarer meg :-)

Skrevet

Hva slags tabletter kan hjelpe meg?

Og hva er den terapien?

Tusen takk for at du svarer meg :-)

Legen skriver ut den type antidepresiva du kan bruke. Den vil gjøre deg mere avslappet og dempe på tankene. Jeg selv ville nok prøvd terapien først, men det er opp til deg. Lykke til!

http://www.tftnorway.com/

Skrevet

Legen skriver ut den type antidepresiva du kan bruke. Den vil gjøre deg mere avslappet og dempe på tankene. Jeg selv ville nok prøvd terapien først, men det er opp til deg. Lykke til!

http://www.tftnorway.com/

Ok..

Da skal jeg ta kontakt med legen min i dag eller i morgen.. Kjedelig situasjon dette..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...