Gå til innhold

Angstanfall.


ScarTissue

Anbefalte innlegg

Igår hadde jeg et slags angstanfall, tror jeg.. Har opplevd lignende før også, men jeg har vel aldri klart å se noen sammenheng osv. før.

Det som skjer er at jeg får vankskelig for å puste/hyperventilerer, og jeg blir redd, veldig redd. I de fleste tilfellene skjer dette etter at jeg har drukket litt, men ikke alltid. Den største fellesbenevneren er vel at jeg opplever ting som minner meg om overgrepene. Det kan være alt mulig.

Det gikk bra igår, det går alltid bra... til slutt. Jeg hadde en god venn der, som "passet" på meg til alt var over.

De plager meg ikke i stor grad disse anfallene, jeg tåler dem. De gjør meg ikke deppa dagen eterpå el.l. Det som plager meg er at jeg ikke alltid er alene når jeg får dem, jeg er redd jeg skremmer dem som opplever meg sånn. Det er heldigvis bare et par gode venner som har sett meg ha sånne anfall. Det er godt for meg at de er der, jeg trenger vennskapet deres der og da. (og alltid ellers.. :) ) Jeg er bare redd de blir skremt vekk, eller noe...

Ellers går det bra med meg! Om en ukes tid stikker jeg til Danmark og Roskilde en tur... jeg gleeeder meg!! ;)

Håper dere alle har det bra, og at dere vet at mørke skyer ødelegger ikke dagen, de bare varierer den...!

Hvis noen har erfaring/formening om angstanfall så vil jeg gjerne høre...

*mange gode klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest swinging

jeg har innimellom kraftige angstanfall. For å prøve å hjelpe meg selv har jeg laget meg et ark med gode råd. Der står telefonnummer til noen jeg kan ringe og det står hva som pleier å hjelpe meg.

Lappen har faktisk hjulpet noen ganger- den henger lett tilgjengelig.

Det er også greit å huske at angstanfallet i seg selv ikke er farlig, selvom det kjennes ut somom man dør. Det vil gå over. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har innimellom kraftige angstanfall. For å prøve å hjelpe meg selv har jeg laget meg et ark med gode råd. Der står telefonnummer til noen jeg kan ringe og det står hva som pleier å hjelpe meg.

Lappen har faktisk hjulpet noen ganger- den henger lett tilgjengelig.

Det er også greit å huske at angstanfallet i seg selv ikke er farlig, selvom det kjennes ut somom man dør. Det vil gå over. Lykke til!

Takk for svar!

Jeg skal prøve det med å skrive lapp, hørtes lurt ut! Takk! :)

Jeg er ikke redd for angstanfallene, det er vondt å skummelt akkurat når det står på, men når det er ferdig er det liksom helt "borte".. hvis du skjønner.. Det er akkurat det å klare å takle det i øyeblikket.. og det skal jeg nok klare med litt trening..

Takk skal du ha, swinging! Ønsker deg alt godt fremover!

*klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Scar!

Synes det var et veldig godt råd Swinging kom med! Du kan jo prøve og se om det er til hjelp. Ofte hjelper det bare å vite at man har mulighet for å skaffe hjelp.

Godt å høre at du har det bra sånn ellers! Kos deg skikkelig i Danmark - og pass godt på deg selv! Vi er glad i deg vet du!

Sommerklem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest StepQueen

Hei ScarTissue!!

Fint å "se" deg igjen, forresten :) Håper du har det fint!

Jeg kjenner igjen beskrivelsene dine av angstanfall. Jeg har hatt dem selv. Det siste var i vinter. Jeg satt med armene rundt knærne og i ettertid tror jeg jeg kan si at jeg kanskje var halvt bevisstløs, eller noe. Jeg husker ikke så mye, bare redselen, håpløsheten. En venninne av meg pluss en vi ikke kjenner så godt var i rommet. Jeg hadde sittet og hvisket, og det lille de fikk med seg hadde handlet om destruktive ting. Jeg hadde nevnt en kniv, blant annet. Hviskende messet jeg uten stans, de sa at bare det hvite i øynene mine viste, så jeg kan umulig ha vært helt meg selv. Det var ekkelt å høre om etterpå, jeg har ikke fått anfallene forklart utenfra tidligere. De ble selvfølgelig veldig redde, de slo meg i fjeset og ristet i meg.

Jeg har ikke hatt slike anfall etter det. Jeg vet ikke hva som framkalte det. Men redselen kjenner jeg ennå når jeg tenker tilbake. Jeg var livredd.

- -

Jeg håper det går bra med deg, lille venn! Og at jeg ser mer til deg fremover. Kanskje jeg klarer å følge opp ting på doktoronline denne gangen, men det er mye som sviver for tiden så jeg er ikke sikker.

Gla i deg!

*klem* fra LilleMy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...