Gjest lillebolla Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Nå skal jeg høre på kroppen! Mye røyk vin og andre herligheter, pluss medisiner har gjort at jeg har lagt på meg 16 kg. Aaaangs! Bare lyst til å spise hele tiden...grrr...men lenge siden frokost nå.. Noen gode tips om pålegg, som er sundt og godt?? 0 Siter
Gjest du skal se det gjør susen Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 1 skive til frokost, 2 til lunsj, 1 porsjon middag hvor 2/3 består av grønnsaker. 1 skive til kvelds.Magert pålegg. Masse grønnsaker og 3-4 frukt (5 er for mye) i løpet av dagen. Drikke: vann. 1 glass jus = 1 frukt. Minst 1 time trim daglig. Slutt med røyk og drikk lite alkohol - kun et par glass max i uka. 0 Siter
Gjest Astroide Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Pålegg? peanøttsmør, leverpostei, makrell i tomat 0 Siter
bibben Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Knekkebrød med mager smøreost (som erstatning for smør) og lett Jarlsberg. Nå finnes det også en del kremoster i light-variant. Den med laks er super-god! Litt cherrytomater til dette og kiloene raser ned! ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Pålegg? peanøttsmør, leverpostei, makrell i tomat Peanøttsmør!? Vel inneholder det sunt fett, men sannelig mange kalorier også! 0 Siter
Speak Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Om du ikke har spist siden frokost, og at du har spist frokost i normal tid så er det jammen på tide å spise nå!!!! Knekkebrød med mager smøreost + paprika er kjempegodt. Og sundt:-) Om du har tilgang til kjøkken der du er så er woka grønnsaker og kyllingfilet kjempegodt. Og også veldig sunt. Hjemmelagede supper synes jeg er nyyyydelig. Mange å velge mellom, men jeg ender ofte på brokkoli, blomkål, løk. Kokes møre og moses med stavmikser. Tilsegg buljong, litt melk/matfløte på en liten klatt smør (ikke margarin) + salt/pepper. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Til lunsj skjærer jeg ofte en halv appelsin i små biter og har i en skål. Heller over et beger yoplait dobbel 0 % yoghurt. Og strør over knuste linfrø og havrekli. Kjempegodt, og blir egentlig like mett som om du spiser en brødskive, om ikke mettere. Kan også strø over et knust knekkebrød da. 0 Siter
Gjest Astroide Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Peanøttsmør!? Vel inneholder det sunt fett, men sannelig mange kalorier også! Det er jo ikke så mye som er sunt så fremt man ikke beveger litt på seg og spiser det i for store mengder. Kroppen trenger fett også, men må bare huske på å forbrenne det! 0 Siter
Gjest lillebolla Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Pålegg? peanøttsmør, leverpostei, makrell i tomat Ja, ER makrell i tomat sundt?? Veldig godt, men lurer stadig... Tusen takk for svar! 0 Siter
frosken Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Ja, ER makrell i tomat sundt?? Veldig godt, men lurer stadig... Tusen takk for svar! Svært sundt, men også ganske kaloririkt, slik at det kan være et poeng å ikke ta for store porsjoner :-) 0 Siter
Gjest Astroide Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Ja, ER makrell i tomat sundt?? Veldig godt, men lurer stadig... Tusen takk for svar! Ja, det er veldig sunt, fordi det er feit fisk full av masse bra fett. Liksom laks. Men det er fullt av energi, så du må forbrenne litt også. Det er stor forskjell på "sunn mat" og "slankemat"/"kalorifattig" mat. Sunn mat gir deg alt du trenger for å bli sprek og full av energi der du ikke trenger mye mat men det er veldig stappet med det du trenger og mye energi. Imidlertid vil det også bety at du må BRUKE energien til noe, for man kan spise seg feit på selv det sunne om man ikke spiser riktige mengder i forhold til hvor mye man forbrenner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.