Gå til innhold

Får lovlig marihuana på automater

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

21

• Jølsen

15

• ilaria

8

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg mener om dette, jeg har ikke tatt stilling til det. Er det bare noe jeg har innbilt meg, eller er det slik at cannabis kan virke smertelindrende på enkelte plager? Hvis det lindrer plager, ser jeg ikke noen grunn til å fly i flint for dette, men det blir kanskje vanskelig å kontrollere? Ser de snakker om fingeravtrykk osv.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg mener om dette, jeg har ikke tatt stilling til det. Er det bare noe jeg har innbilt meg, eller er det slik at cannabis kan virke smertelindrende på enkelte plager? Hvis det lindrer plager, ser jeg ikke noen grunn til å fly i flint for dette, men det blir kanskje vanskelig å kontrollere? Ser de snakker om fingeravtrykk osv.

Ja, det virker lindrende på revmatiske plager, ihvertfall. Har lest at det er mer smertstillende enn andre legemidler, men selv har jeg ikke peiling.

De må gi fingeravtrykk hver gang de vil hente en dose, så det er jo like strengt som de narkomane som får metadon etc,

Skrevet

Det har vært lovlig i flere stater i USA i årevis og jeg synes det er en god ide å prøve marihuana før man går på sterkere stoffer som morfinpreparater.

Jeg har ikke prøvd, men kjenner endel amerikanere som får det på resept og endel som bruker det i stater hvor det ikke er lov og de fleste har god virkning av det og har brukt det i årevis.

Det er jo mulig å få det på resept både i Danmark og England også.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det har vært lovlig i flere stater i USA i årevis og jeg synes det er en god ide å prøve marihuana før man går på sterkere stoffer som morfinpreparater.

Jeg har ikke prøvd, men kjenner endel amerikanere som får det på resept og endel som bruker det i stater hvor det ikke er lov og de fleste har god virkning av det og har brukt det i årevis.

Det er jo mulig å få det på resept både i Danmark og England også.

Om det hjelper og kan redusere bruken av sterke medisiner, så har ikke jeg noe imot det.

Men jeg vet jo altfor lite om temaet, dessverre. Ville du få det bedre, tror du, ved å bruke marihuana...?

Skrevet

Om det hjelper og kan redusere bruken av sterke medisiner, så har ikke jeg noe imot det.

Men jeg vet jo altfor lite om temaet, dessverre. Ville du få det bedre, tror du, ved å bruke marihuana...?

Jeg vet ikke, jeg må i så fall prøve først. Men jeg tror det er store sjanser for det og derfor irriterer det meg at jeg ikke får prøve.

Det kan umulig være farligere enn sterke smertestillende dvs opiater.

Annonse

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg vet ikke, jeg må i så fall prøve først. Men jeg tror det er store sjanser for det og derfor irriterer det meg at jeg ikke får prøve.

Det kan umulig være farligere enn sterke smertestillende dvs opiater.

NHD sa at hasj er fire ganger sterkere enn marihuana, men jeg har aldri prøvd noe selv, så jeg har jo heller ikke peiling.

Aner ikke hvordan de inntar stoffet......?

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke verst!

Hilsen ei som er for legalisering-

Det vil jo ikke bli legalisert i den forstand at alle fritt kan kjøpe det....!

Det er til syke som har spesielle sykdommer/plager ;)

Skrevet

NHD sa at hasj er fire ganger sterkere enn marihuana, men jeg har aldri prøvd noe selv, så jeg har jo heller ikke peiling.

Aner ikke hvordan de inntar stoffet......?

Det kommer an på hva man inntar. Hasj (hvis du tenker konsentrert klump) har jo en annen konsistens enn marihuana (konsistens tørket gress). Det er riktig at hasj er mye sterkere enn marihuana. Det er ikke alltid så lett å ha oversikt over, men det fremstilles jo av cannabis-planten.

Skrevet

Leste for en tid tilbake i en lokalavis om en kar med mye smerter (har glemt hva som feilte ham). Legene tilbød ham resept på sterkt vanedannende piller, som han ikke tålte så godt, og som heller ikke hadde så god virkning på smertene hans. Han hadde flere ganger på egen hånd skaffet seg marihuana på svartebørsen i utlandet, og mente selv det var det eneste som hjalp.

Egentlig er jeg i mot narkotika, men jeg mener at i ekstreme tilfeller bør pasienter få det i staden for annen smertestillende medisin.

Kortbruken ser ok ut og gir kanskje ikke så stor risiko for misbruk. Jeg regner med at i distriktsnorge måtte man skaffe seg marihuana på annen måte, kanskje ved vanlig resept som man hevet på apoteket.

Skrevet

Det vil jo ikke bli legalisert i den forstand at alle fritt kan kjøpe det....!

Det er til syke som har spesielle sykdommer/plager ;)

Ja, jeg leste det.

Et sted må man jo starte:)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det kommer an på hva man inntar. Hasj (hvis du tenker konsentrert klump) har jo en annen konsistens enn marihuana (konsistens tørket gress). Det er riktig at hasj er mye sterkere enn marihuana. Det er ikke alltid så lett å ha oversikt over, men det fremstilles jo av cannabis-planten.

Ja, det har jeg fått med meg, men hvordan inntar man slikt? Hasj røyker man vel...?

Annonse

hidi, the scorpion
Skrevet

Leste for en tid tilbake i en lokalavis om en kar med mye smerter (har glemt hva som feilte ham). Legene tilbød ham resept på sterkt vanedannende piller, som han ikke tålte så godt, og som heller ikke hadde så god virkning på smertene hans. Han hadde flere ganger på egen hånd skaffet seg marihuana på svartebørsen i utlandet, og mente selv det var det eneste som hjalp.

Egentlig er jeg i mot narkotika, men jeg mener at i ekstreme tilfeller bør pasienter få det i staden for annen smertestillende medisin.

Kortbruken ser ok ut og gir kanskje ikke så stor risiko for misbruk. Jeg regner med at i distriktsnorge måtte man skaffe seg marihuana på annen måte, kanskje ved vanlig resept som man hevet på apoteket.

Sterke medisiner er jo også egentlig narkotika (A-preparater), så jeg ser heller ikke de store problemene.

Narkomane får jo metadon i doseutlevering under kontroll (noen ihvertfall)...!

Skrevet

Ja, det har jeg fått med meg, men hvordan inntar man slikt? Hasj røyker man vel...?

Det vanligste er å røyke, blande med tobakk, joint eller med pipe, men man kan blande det ut i mat og spise det også, om man vil...

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, jeg leste det.

Et sted må man jo starte:)

Morfin er jo ikke akkurat mildt, heller...;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det vanligste er å røyke, blande med tobakk, joint eller med pipe, men man kan blande det ut i mat og spise det også, om man vil...

Kanskje de etterhvert kan få det i tablettform. Det burde vel ikke være så vanskelig?

Ikke alle med smerter som har lyst til å begynne å røyke ;)

Skrevet

Kanskje de etterhvert kan få det i tablettform. Det burde vel ikke være så vanskelig?

Ikke alle med smerter som har lyst til å begynne å røyke ;)

Nei, men det skader jo ikke lungene på samme måte som vanlig tobakk...

Litt skeptisk til tablettformen jeg, det er jo en tørka plante vi snakker om!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...