Gå til innhold

boliglån - 30.000 på kredittkort

Anbefalte innlegg

Gjest litt-nervøs
Skrevet

Jeg skal kjøpe meg inn i kjæresten min sin leilighet. Jeg har akkurat fått ny jobb og tjener 380.000.

Jeg skal kun kjøpe meg inn med 35% av leiligheten hans som ble kjøpt for 2.000.000.

Jeg er litt redd for at banken skal pirke i at jeg har 30.000 kroner på kredittkortet. Av og til har jeg også overtrukket dette, slik at innbetalingsbeløpene har blitt høye. Dette var før jeg fikk meg ny jobb med forholdsvis god lønn.

Jeg holder selvfølgelig på å betale ned på kortet nå, og kjører inn kr 4.000 hver mnd.

Jeg har ingen betalingsanmerkninger, og kredittkortet er ikke i banken jeg skal ta opp lån, men siden jeg har avtalegiro i nettbanken, ser de jo at jeg har høye innbetalinger på kredittkortet. Er dette noe å bekymre seg over?

Skrevet

''Jeg har ingen betalingsanmerkninger''

Da skal det gå bra :) Du får selv se den kredittvurderingen de tar, du får den i posten. Den viser hva som er registrert og slikt, samme får banken.

Skrevet

30000 på kredittkort er neppe sjelden å se for banken dessværre.

Skrevet

Bankene sjekker betalingsanmerkninger + vurderer lønn, sparing osv. Jeg tviler sterkt på at de ser dette kredittkortet i det hele tatt.

Men for din egen del bør du jo ordne opp. Slike kredittkort er oftest svindyre, og stjeler mye av dine penger. Kanskje du kan låne litt ekstra på boliglånet slik at du kan få innfridd dette kredittkortet? Så kan du jo heller betale ned 4000 ekstra på boliglånet. Det blir mye mer gunstig for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...