Gjest bare meg trallalalala Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Hei. skal væredagmamma for eiveninne i ca 2 mnd. ca 2 dager i uke. Fra morgen til ettemiddag. Hva villedere tatt betalt? er ikke en sånn veninne jeg er noemed såkan ikke gjøre det for å være snill heller liksom, selv om det er derfor jeg gjrdetselvsagt. men vil jo ha noeigjen for det for bi jo bunnet opp de dagene eller de to mnd. ....... hundre i timen svart er det mye synest dere???? Hun er i tillegg i knipe for hun fårikke barnehage plass 0 Siter
Gjest ingen gullgruve nei Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Vanlig lønn pr dag/barn er 240 kr ca............ 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 100,- i timen? Innbilder du deg at foreldre betaler så mye? For et bar på fulltid (40 timer i uka) vil det bli 16.000,- i mnd... Det sier seg selv at ingen betaler så mye. 0 Siter
Jølsen Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Aner ikke, men hvis det var slik at man kunne tjene 16.000 i måneden på å være barnevakt, så hadde kanskje flere valgt å være dagmamma. Tror du skal jevne deg med normale park- og barnehagepriser pr. måned. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Du kan ta inntil 6000 i mnd - inkl mat og aktiviteter. Deler du det på fire uker, blir det ca 1500 i uken, delt på fem dager er det 300 kr. dagen. Da holder du tre måltider med mat, foreldrene holder bleier - og du ordner med aktiviteter som trolldeig, tegnesaker, ark osv. 0 Siter
Elis31 Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Du kan ta inntil 6000 i mnd - inkl mat og aktiviteter. Deler du det på fire uker, blir det ca 1500 i uken, delt på fem dager er det 300 kr. dagen. Da holder du tre måltider med mat, foreldrene holder bleier - og du ordner med aktiviteter som trolldeig, tegnesaker, ark osv. Da hadde jeg snarest funnet meg en barnehageplass.... Det var dyrt ... 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Da hadde jeg snarest funnet meg en barnehageplass.... Det var dyrt ... Du må tenke på at de får kontantstøtte da - så det er ca 2.500-3.000 som faller på foreldrene, resten er kontantstøtten. 0 Siter
Åsemor Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Vi betalte 200 kr dagen. (8-16) Dagmamma stilte med mat, vi hadde bleier. 0 Siter
Gjest bare meg trallalalala Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Du må tenke på at de får kontantstøtte da - så det er ca 2.500-3.000 som faller på foreldrene, resten er kontantstøtten. hei igjen.. Hehe regnet på det å det ble jo heftig mye. så vi ble enige om 3300 i mnd for det er ca 40 timer i mnd. høres det helt grusomt ut? 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 hei igjen.. Hehe regnet på det å det ble jo heftig mye. så vi ble enige om 3300 i mnd for det er ca 40 timer i mnd. høres det helt grusomt ut? Det er mye, ca dobbelt så mye som en vanlig dagmamma ville ha tatt - men skjønner at hun er desperat, og at du vil ha pengene. Og er dere enige er det jo ikke noe mer å lure på Men; jeg foreslår at du da holder dere med mat, og minst ett ordentlig måltid (ikke bare brød/yoghurt) om dagen, godt med frukt - og at du passer på å gjøre ting med barnet hver eneste dag. Du må også passe på å være tilstrekkelig ute, og på steder som barnet trives, ikke trilleturer til caféer f.eks. Lykke til 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Jeg var dagmamma for et søskenpar. Jeg tok 5000,- tilsammen, og da fikk de mat her. De var her fulle dager. Jeg har forstått det sånn at jeg var rimelig, men jeg bestemte selv å ha det sånn. Jeg storkoset meg like mye som barna 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Det er mye, ca dobbelt så mye som en vanlig dagmamma ville ha tatt - men skjønner at hun er desperat, og at du vil ha pengene. Og er dere enige er det jo ikke noe mer å lure på Men; jeg foreslår at du da holder dere med mat, og minst ett ordentlig måltid (ikke bare brød/yoghurt) om dagen, godt med frukt - og at du passer på å gjøre ting med barnet hver eneste dag. Du må også passe på å være tilstrekkelig ute, og på steder som barnet trives, ikke trilleturer til caféer f.eks. Lykke til Jeg synes 3300,- var helt i orden. Verken for mye eller for lite At barnet får mat når dagmamma`en har den lille hos seg, er jo bare naturlig...! 0 Siter
Gjest bare meg trallalalala Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Det er mye, ca dobbelt så mye som en vanlig dagmamma ville ha tatt - men skjønner at hun er desperat, og at du vil ha pengene. Og er dere enige er det jo ikke noe mer å lure på Men; jeg foreslår at du da holder dere med mat, og minst ett ordentlig måltid (ikke bare brød/yoghurt) om dagen, godt med frukt - og at du passer på å gjøre ting med barnet hver eneste dag. Du må også passe på å være tilstrekkelig ute, og på steder som barnet trives, ikke trilleturer til caféer f.eks. Lykke til ikke så lett å finne på så mye me en baby på 12 mnd kanskje??? som ikke kan gå??? men skal jo gjøre det beste au av det:) hehe har søskenvogn som de skal ha så ut skal vi:) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 ikke så lett å finne på så mye me en baby på 12 mnd kanskje??? som ikke kan gå??? men skal jo gjøre det beste au av det:) hehe har søskenvogn som de skal ha så ut skal vi:) Det er så herlig med slike små Lange turer i vogn, inn på en lekeplass og se andre barn, kose masse og leke mye Synes du fortjener hver krone av de 3300,- 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 ikke så lett å finne på så mye me en baby på 12 mnd kanskje??? som ikke kan gå??? men skal jo gjøre det beste au av det:) hehe har søskenvogn som de skal ha så ut skal vi:) Joda, det er masse å gjøre Mate ender, leke på lekeplassen, se på toget, leke i sandkassen, besøke åpen barnehage (!), male, bake, øve på motorikk (store perler, lime ting, leire), synge, klappeleker, rytmeleker.... 0 Siter
Sofline Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 ikke så lett å finne på så mye me en baby på 12 mnd kanskje??? som ikke kan gå??? men skal jo gjøre det beste au av det:) hehe har søskenvogn som de skal ha så ut skal vi:) Til den prisen bør du finne på noe med kvalitet... 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 hei igjen.. Hehe regnet på det å det ble jo heftig mye. så vi ble enige om 3300 i mnd for det er ca 40 timer i mnd. høres det helt grusomt ut? Det er mer enn full barnehageplass her, men hvis dere er enige er jo det greit. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Jeg synes 3300,- var helt i orden. Verken for mye eller for lite At barnet får mat når dagmamma`en har den lille hos seg, er jo bare naturlig...! To dager pr uke og 3300 kroner tilsvarer en uhyre dyr barnehageplass. En barnehageplass ville dermed koste 8250 kroner. Og det syns du høres rimelig ut? *riste på hodet* 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 To dager pr uke og 3300 kroner tilsvarer en uhyre dyr barnehageplass. En barnehageplass ville dermed koste 8250 kroner. Og det syns du høres rimelig ut? *riste på hodet* To dager pr uke....! Var det ikke snakk om 40 timer pr uke ;( Det var det jeg gikk ut fra! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.