Gå til innhold

Skal være dagmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei igjen.. Hehe regnet på det å det ble jo heftig mye. så vi ble enige om 3300 i mnd for det er ca 40 timer i mnd. høres det helt grusomt ut?

Det synes jeg var veldig mye.

Gjest annlovinda
Skrevet

To dager pr uke....! Var det ikke snakk om 40 timer pr uke ;(

Det var det jeg gikk ut fra!

Står i hovedinnlegget, ca 2 dager i uka, i 2 mnd.

Synes også 3300 for det er altfor mye. Samme som en fulltids barnehage plass her i kommunen. Selv om de som her er ute etter barnepass mest sannsynlig vil motta kontantstøtte.

Gjest ChiengMai
Skrevet

To dager pr uke....! Var det ikke snakk om 40 timer pr uke ;(

Det var det jeg gikk ut fra!

Var 40 timer pr måned. Så da virker det som om du kanskje egentlig er enig med meg. ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

hei igjen.. Hehe regnet på det å det ble jo heftig mye. så vi ble enige om 3300 i mnd for det er ca 40 timer i mnd. høres det helt grusomt ut?

Det tilsvarer en barnehagepris på 8250 kroner pr måned og er skammelig dyrt. Kan ikke fatte at du får deg til det, men det er nå din sak.

hidi, the scorpion
Skrevet

Står i hovedinnlegget, ca 2 dager i uka, i 2 mnd.

Synes også 3300 for det er altfor mye. Samme som en fulltids barnehage plass her i kommunen. Selv om de som her er ute etter barnepass mest sannsynlig vil motta kontantstøtte.

Jeg vil også være en slik dagmamma ;)

Ingen vil vel betale sååå mye for to dager pr uke....? Horribelt å forlange en så ublu pris ;(

Da jeg hadde dagmamma for 15-16 år siden betalte jeg 175,- pr. dag for ett barn og 200,- for to barn.... Jeg tjente ganske bra, og dagmamma`en kom hjem til meg, holdt huset i orden og lagde middag. Jeg var kjempefornøyd og ungene elsket henne. ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Var 40 timer pr måned. Så da virker det som om du kanskje egentlig er enig med meg. ;-)

Da er jeg fullstendig enig med deg ;)

Les mitt svar til annlovinda, jeg har også hatt dagmamma, ser du.

Gjest annlovinda
Skrevet

Ingen vil vel betale sååå mye for to dager pr uke....? Horribelt å forlange en så ublu pris ;(

Da jeg hadde dagmamma for 15-16 år siden betalte jeg 175,- pr. dag for ett barn og 200,- for to barn.... Jeg tjente ganske bra, og dagmamma`en kom hjem til meg, holdt huset i orden og lagde middag. Jeg var kjempefornøyd og ungene elsket henne. ;)

Ja, skjønner du var fornøyd med dagmammaen da ja. Som også holdt huset i orden. Da ville jeg også ha hatt dagmamma.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, skjønner du var fornøyd med dagmammaen da ja. Som også holdt huset i orden. Da ville jeg også ha hatt dagmamma.

Ja, hun var fantastisk, og vi ble veldig glad i henne.

Skrevet

Det der var vel litt urettferdig? Hun brukte mange timer og gjorde masse arbeid for nesten ingenting mens du var borte og tjente gode penger....

hidi, the scorpion
Skrevet

Det der var vel litt urettferdig? Hun brukte mange timer og gjorde masse arbeid for nesten ingenting mens du var borte og tjente gode penger....

Husk det er mange år siden, og i forhold til andre dagmamma`er tjente hun godt. Hjemmet mitt var ryddig og pent i utgangspunktet, så det var ikke all verdens med husarbeid. Klesvask og oppvask tok jeg selv på kvelden, så hun vasket opp det de hadde brukt i løpet av dagen.

Alle måltider inkludert middag spiste hun hos meg ;) Hun var _ikke_ slaven min...!

Skrevet

Husk det er mange år siden, og i forhold til andre dagmamma`er tjente hun godt. Hjemmet mitt var ryddig og pent i utgangspunktet, så det var ikke all verdens med husarbeid. Klesvask og oppvask tok jeg selv på kvelden, så hun vasket opp det de hadde brukt i løpet av dagen.

Alle måltider inkludert middag spiste hun hos meg ;) Hun var _ikke_ slaven min...!

Det var godt å høre :)

Gjest bare meg trallalalala
Skrevet

To dager pr uke og 3300 kroner tilsvarer en uhyre dyr barnehageplass. En barnehageplass ville dermed koste 8250 kroner. Og det syns du høres rimelig ut? *riste på hodet*

Hei igjen:)

for å si det sånn så er det mor til denne jenten som har foreslått denne prisen!!!!!!!!!!!!! jeg sa hun måtte komme me forslag fordi jeg synest hundre itimen var velsig mye. Da sa hun selv at det blir ca 40 timer i mnd. å at jeg da kunne få kontantstøtten hennes som er 3300 i mnd .........

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg tjente ganske bra, og dagmamma`en kom hjem til meg, holdt huset i orden og lagde middag. Jeg var kjempefornøyd og ungene elsket henne. ;)''

En slik dagmamma, som passet våre to barn, kom hjem til oss, fant på morsomme ting med barna og holdt huset i orden oppå det hele hadde jeg glatt betalt 7000 i måneden! :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

''Jeg tjente ganske bra, og dagmamma`en kom hjem til meg, holdt huset i orden og lagde middag. Jeg var kjempefornøyd og ungene elsket henne. ;)''

En slik dagmamma, som passet våre to barn, kom hjem til oss, fant på morsomme ting med barna og holdt huset i orden oppå det hele hadde jeg glatt betalt 7000 i måneden! :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, da var det jo en vinn-vinn-situasjon!

Trodde først at hun var hushjelp, med alt av husarbeide, i tillegg til å være en topp dagmamma, jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...