Gå til innhold

Rehabiliteringspenger innvilget

Anbefalte innlegg

neelie (ferri)
Skrevet

Det gikk fort nå som det er ferdig!

Åååå jesus så mye penger de gir meg!!!! Synes det er veldig mye faktisk. hvor mye er ett "standar beløp" innvilget på rehabiliteringspenger?

Siste kalenderåret før jeg ble "syk" eller isolerte meg, så var jeg i militæret, kan det ha hatt en innvirkning på beløpet, eller har det ingenting og si, siden det er så lenge siden?

Det er jo ikke noe i forhold til om jeg hadde jobbet nå, summen jeg får nå.. men det er jo flere hundre kroner dagen!!! Nesten aldri vært så rik jeg! (jobbet bittelitt til og fra tidligere for leeeenge siden..) også millitæret da, men dette er jo mere en hva jeg fikk der tror jeg.

På en måte så synes jeg dette er ufortjent. Men skal ikke gå inn på det, for det har blitt hammret inn i hodet mitt gang på gang at jeg ikke må tenke sånn.

Men så var det på en måte litt merkelig-ok og lese det NAV skrev om meg faktisk.. At de skriver uføregrad på 100% .. At jeg ser nå svart-på-hvit at dette er ekte, at jeg får lov til og være syk. Og ikke må late som om jeg klarer ting, nei jeg vet ikke.. hva jeg tror og tenker... noe av problemet mitt sikkert *fniiis*

Håper dette kan hjelpe meg til og etablere megselv engang i fremtiden, jeg vil IKKE hjem igjen - etter en eventuel innleggelse i allefall.. og det kunne jeg jo ha råd til nå også tror jeg!! Ikke at jeg klarer og finne meg ett sted alene nå da men.. :)

Kay, ser bortifra det psykiske og det fysiske - så har jeg jo hatt det greit den siste uka, begynnt og gå litt kappgang(tur) også!! på dagen!!!!! ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Så flott! Nå ble jeg kjempeglad på dine vegne ;)

Når vi er syke, så trenger vi penger, sånn er det bare. Ikke tenk negative tanker omkring det ;)

Gjest Melancholy
Skrevet

"Grunnlaget for rehabiliteringspenger er den inntekten rehabiliteringspengene regnes ut etter. Grunnlaget fastsettes ut fra pensjonsgivende inntekt i året før arbeidsevnen ble nedsatt med minst halvparten, eller gjennomsnittet av pensjonsgivende inntekt i de tre siste årene før arbeidsevnen ble nedsatt med minst halvparten. Pensjonsgivende inntekt over 6 G (grunnbeløpet) regnes ikke med i grunnlaget for rehabiliteringspenger."

Jeg fikk 543 kroner dagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...