Gå til innhold

Skolen beslagla PC

Anbefalte innlegg

Gjest urettferdig
Skrevet

Vårt barn benytter PC på skolen. PC'en har vi "kjøpt" via skolen via månedlig avbetaling. På grunn av en "missforståelse" (urettferdig etter vår mening) så har skolen nå beslaglagt vårt barns PC for 2-3 dager. Det jeg lurer på; Har skolen lov til å gjøre sånt? Det er vel egentlig ikke skolen sin PC lenger, eller?

Skrevet

Jeg vil tro at skolen har dekning for å inndra PC'n hvis de mener at den har vært brukt på et vis som ikke er forenlig med skolens virksomhet. Det være seg ulovligheter, eller sabotering av undervisninga ved at de holder på med andre ting enn de skal.

MEN: Dersom dere faktisk synes at det var urettferdig at den ble beslaglagt, så ville jeg ha tatt en samtale med lærer og elev tilstede for å få avklart hva som har skjedd og evt støtte barnet deres hvis dere fortsatt mener det er urettferdig. For det er da ingen grunn til at vi skal lære barna våre til å bite i seg urettferdighet, selv om den kommer fra lærere? Det er ikke alltid lærerne får med seg hele bildet heller, så litt god dialog skader neppe ;)

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Bygger du konklusjonen om at det er en "missforståelse" ene og alene på ditt barns forklaring?

Gjest urettferdig
Skrevet

Bygger du konklusjonen om at det er en "missforståelse" ene og alene på ditt barns forklaring?

Nei, jeg bygger konklusjonen om at det er en "missforståelse" på lærerens forklaring, som stemmer utmerket med hva mitt barn også sier. - Selv det en lærer sier trenger ikke å være rett!

Gjest stavefeil gir negativt inntrykk
Skrevet

I tilfelle dere henvender dere til skolen skriftlig, vil det være til deres fordel at dere skriver "misforståelse" med én s.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...