PieLill Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Du kan vel ikke gjøre så mye annet enn å stille krav, eventuelt ultimatum. Selv om alkoholikere også kan være snille mennesker, er livet med en alkoholiker et risikoprosjekt jeg ville kommet meg unna om jeg kunne. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298047-alkohol/page/2/#findComment-2408340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miamarian Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 En som drikker mye, fra morgenen av og sier h*n ikke har et problem, er ikke noen jeg ville ønske å leve med i alle fall. Et slikt alkoholkonsum vil samme hvor snill en er i utgangspunktet medføre en betydelig belastning for ens nærmeste og påføre dem betydelig lidelse. Hvor snill man da kan sies å være om man nekter å forsøke å gjøre noe med det, blir en annen sak. Jeg støtter oppfordringen om å flykte. Noen ganger lurer jeg på om folk ville våknet på et tidligere stadium av sitt rusmissbruk om deres nærmeste hadde vært mer kontante og mindre tolmodige. mvh President George Bush fikk et ultimatum av sin kone for 20 år siden. "jack Daniels eller meg) Altså alkoholen eller henne. Og han valgte henne og har vært edru siden Tror at et slikt ultimatum kan funke.Å tvinge vedkommende til å søke hjelp og gjøre noe med sitt misbruk.Å bare forlate og pakke "sekken" kan jo høres litt hard og brutalt ut.En person er vel mer enn sitt rusmisbruk.Jeg skjønner godt at denne dama er lei av det og at hun ikke bør akseptere det.Kanskje hun kan hjelpe og støtte han på veien til å bli rusfri.Vil han ikke det så skjønner jeg godt om hun forlater han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298047-alkohol/page/2/#findComment-2408350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 En som drikker mye, fra morgenen av og sier h*n ikke har et problem, er ikke noen jeg ville ønske å leve med i alle fall. Et slikt alkoholkonsum vil samme hvor snill en er i utgangspunktet medføre en betydelig belastning for ens nærmeste og påføre dem betydelig lidelse. Hvor snill man da kan sies å være om man nekter å forsøke å gjøre noe med det, blir en annen sak. Jeg støtter oppfordringen om å flykte. Noen ganger lurer jeg på om folk ville våknet på et tidligere stadium av sitt rusmissbruk om deres nærmeste hadde vært mer kontante og mindre tolmodige. mvh Helt enig med deg. Har selv levd med alkoholen tett på kroppen. Far og søster. Pappa kom aldri helt ut av det, men min søster stoppet da hun nådde hennes bunn. Kjæresten gikk, familie stengte deler av dørene og jobben forsvant. Nå har hun vel vært tørr i 10 år. Før den tid prøvde hun også mange ganger, men kjresten ble, jobben gav henne nye sjanser og vennene var der. Familien likeså. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298047-alkohol/page/2/#findComment-2408357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 En som drikker mye, fra morgenen av og sier h*n ikke har et problem, er ikke noen jeg ville ønske å leve med i alle fall. Et slikt alkoholkonsum vil samme hvor snill en er i utgangspunktet medføre en betydelig belastning for ens nærmeste og påføre dem betydelig lidelse. Hvor snill man da kan sies å være om man nekter å forsøke å gjøre noe med det, blir en annen sak. Jeg støtter oppfordringen om å flykte. Noen ganger lurer jeg på om folk ville våknet på et tidligere stadium av sitt rusmissbruk om deres nærmeste hadde vært mer kontante og mindre tolmodige. mvh "Noen ganger lurer jeg på om folk ville våknet på et tidligere stadium av sitt rusmissbruk om deres nærmeste hadde vært mer kontante og mindre tolmodige." Det er det mye sannhet i. Spesielt når det gjelder unge narkomane,foreldre sliter seg fullstendig ut.Gir de husrom og penger.De stiller for få krav til dem,og syr puter under armene på de.. (ikke alle så klart,men mange..) Jeg har hatt et par såre dager,typen savne pappa dager.. Og da blir jeg litt i forsvar... Men jeg mener at å leve med en alkoholiker ikke alltid er like lett.Spesielt de som drikker hver dag.Selv har jeg vokst oppmed en periode dranker,så livet vårt ble ikke styrt av hans drikking.Han drakk heller verken i ferie eller høytider. en det gjorde andrre familie medlemmer,så jeg vet jo hva det også vil si. Men som sagt,har nok vært for mye i forsvar,og skulle sikkert heller holdt kjeften... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298047-alkohol/page/2/#findComment-2408885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 "Noen ganger lurer jeg på om folk ville våknet på et tidligere stadium av sitt rusmissbruk om deres nærmeste hadde vært mer kontante og mindre tolmodige." Det er det mye sannhet i. Spesielt når det gjelder unge narkomane,foreldre sliter seg fullstendig ut.Gir de husrom og penger.De stiller for få krav til dem,og syr puter under armene på de.. (ikke alle så klart,men mange..) Jeg har hatt et par såre dager,typen savne pappa dager.. Og da blir jeg litt i forsvar... Men jeg mener at å leve med en alkoholiker ikke alltid er like lett.Spesielt de som drikker hver dag.Selv har jeg vokst oppmed en periode dranker,så livet vårt ble ikke styrt av hans drikking.Han drakk heller verken i ferie eller høytider. en det gjorde andrre familie medlemmer,så jeg vet jo hva det også vil si. Men som sagt,har nok vært for mye i forsvar,og skulle sikkert heller holdt kjeften... Jeg synes dine innspill i denne tråden har vært nyttige. I hvert fall for meg. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298047-alkohol/page/2/#findComment-2409352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg synes dine innspill i denne tråden har vært nyttige. I hvert fall for meg. mvh :0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298047-alkohol/page/2/#findComment-2409614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.