Gå til innhold

Vond kul i venstre bryst.


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei. Jeg har siden september hatt en vond kul i venstre bryst. Kulen/klompen varierer i størrelse, og er nå ca 5 kronesmynt stor. Jeg har vært hos lege, og på mammografi/spesialist i oktober, da jeg også hadde litt hovne kjertler under armen. De fant ikke noe unormalt da. Kulen blir påvirket hvis jeg støter borti noe med brystet, eller hvis jeg klemmer på. Da blir den mye vondere. Det strømmer ut i brystvorta, og blir vondt ut i armen. Jeg har 3 barn, det siste født for tre år siden. Til info hadde jeg flere brystbetennelser med alle tre. Jeg har vært hos fastlegen nå på nyåret, men han sier at "dette ville jeg ikke bekymret meg for", men så gjør jeg nå det da... Har du noen forklaring/anbefaling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har jeg kopiert det jeg svarte til ei på forrige side.

"Jeg har hørt dette og føler at det stemmer. Altså, dersom man har problemer/bekymringer med sine barn eller partner så kan det slå ut i vondt/vonde bryst. Kan det stemme for deg? "

En bekjent har samme ståa. Det væsker ut fra puppen. Legen sier at det ikke er noen fare så lenge det ikke kommer rosa farge/blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Med såpass langvarige plager, synes jeg det er rimelig at det i tillegg til mammografi vurderes ultralyd og nåleprøve ( biopsi). Hvis dette IKKE er gjort, bør det bety at legene er HELT sikre på at det er godartet hevelse; f.eks en cyste eller generell hevelse i kjertelvevet. Siden fastlegen din ikke har overbevist deg, eller iallfall ikke har forklart årsaken, synes jeg du kan be om ny henvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...