Gjest Somebody help me:) Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Jeg tjente 205400 i 2007. Hvor mye kan jeg få i dagpenger i 2008? Veldig takknemlig for svar:) 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Med alle forbehold: Er ikke dagpenger maks 2/3 av inntektsgrunnlaget? I så fall skulle det utgjøre ca 135 500 for dette året. Men det kan vel være andre forhold som spiller inn når det skal fastsettes. Om du har barn osv 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Med alle forbehold: Er ikke dagpenger maks 2/3 av inntektsgrunnlaget? I så fall skulle det utgjøre ca 135 500 for dette året. Men det kan vel være andre forhold som spiller inn når det skal fastsettes. Om du har barn osv Hmmm.. Er ikke dagpenger kun utregnet etter tidligere lønn? Trodde ikke man fikk noe ekstra for barn sånn som man f.eks får når man går på attføring. Mulig det er for lenge sida jeg hadde dagpenger til at jeg husker rett. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Hmmm.. Er ikke dagpenger kun utregnet etter tidligere lønn? Trodde ikke man fikk noe ekstra for barn sånn som man f.eks får når man går på attføring. Mulig det er for lenge sida jeg hadde dagpenger til at jeg husker rett. Du har sikkert rett. Jeg har aldri hatt, bare hjulpet til med å regne ut en gang, så jeg legger meg gjerne langflat 0 Siter
Gjest Spekepølse Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Du har sikkert rett. Jeg har aldri hatt, bare hjulpet til med å regne ut en gang, så jeg legger meg gjerne langflat 17 kroner ekstra om dagen for hvert barn 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 17 kroner ekstra om dagen for hvert barn ''''17 kroner ekstra om dagen for hvert barn'''' De som har kommet frem til den summen der er _definitivt_ ikkje flinke i matte! *rister på hodet* 0 Siter
morsan Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Du bør heller spørre etter noen som er flink i trygderettslige spørsmål enn noen som er flink i matte...;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Så vidt jeg vet kan man få 62,4 % av fjorårets bruttoinntekt, dvs. kr. 128170 (før skatt). 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 ''''17 kroner ekstra om dagen for hvert barn'''' De som har kommet frem til den summen der er _definitivt_ ikkje flinke i matte! *rister på hodet* Siterer fra NAV: ''Har du bidragsplikt eller forsørger du barn under 18 år, får du et tillegg på kr 17 pr. barn. Dersom begge foreldre hever dagpenger eller attføringspenger, utbetales tillegget til én av dem.'' http://www.nav.no/page?id=728 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 ''''17 kroner ekstra om dagen for hvert barn'''' De som har kommet frem til den summen der er _definitivt_ ikkje flinke i matte! *rister på hodet* Men det er helt sant 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Siterer fra NAV: ''Har du bidragsplikt eller forsørger du barn under 18 år, får du et tillegg på kr 17 pr. barn. Dersom begge foreldre hever dagpenger eller attføringspenger, utbetales tillegget til én av dem.'' http://www.nav.no/page?id=728 Ja, eg tror det. Her er jo alt mulig. Så om begge foreldrene får utbetalt dagpenger eller attføringspenger, så får kun den ene penger?? Høres jo veldig logisk ut...*himle* 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Men det er helt sant Heia Gro & Co., sier nå eg ! 0 Siter
Søssa Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Dagpengegrunnlaget består av arbeidsinntekt og eventuelle folketrygdytelser du fikk utbetalt i siste kalenderår (fjor) eller i gjennomsnitt for de 3 siste årene før du fremmet krav om dagpenger. Dagpengene utgjør pr. dag 2,4 promille av dagpengegrunnlaget. Dette blir i gjennomsnitt 62,4 prosent av tidligere inntekt før skatt. Det skulle da bli 205400 x 2,4 /1000 = 493 pr dag Så dukker det vel opp et skattetrekk her også som alle andre steder går jeg ut fra. http://www.nav.no/page?id=728 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Siterer fra NAV: ''Har du bidragsplikt eller forsørger du barn under 18 år, får du et tillegg på kr 17 pr. barn. Dersom begge foreldre hever dagpenger eller attføringspenger, utbetales tillegget til én av dem.'' http://www.nav.no/page?id=728 Jadda. 17 x 20 = 340 pr måned?? Ca det som går med til Poden dét, gitt!!.... Det må være noen år siden de justerte de takstene der?? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Ja, eg tror det. Her er jo alt mulig. Så om begge foreldrene får utbetalt dagpenger eller attføringspenger, så får kun den ene penger?? Høres jo veldig logisk ut...*himle* Kanskje ikke så rart at den som har hovedomsorgen får de ekstra pengene? Men i dag deler jo mange omsorgen likt, da bør de vel også dele de ekstra pengene. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Jadda. 17 x 20 = 340 pr måned?? Ca det som går med til Poden dét, gitt!!.... Det må være noen år siden de justerte de takstene der?? Det kommer jo i tillegg til dagpengene, barnetrygd og evt. andre inntekter? Det er nok ikke ment å skulle dekke alle utgifter til barnet. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Kanskje ikke så rart at den som har hovedomsorgen får de ekstra pengene? Men i dag deler jo mange omsorgen likt, da bør de vel også dele de ekstra pengene. Jo det bør de vel, da blir det jo hele 8,50.- til hver da. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Jo det bør de vel, da blir det jo hele 8,50.- til hver da. 0 Siter
fresja Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Siterer fra NAV: ''Har du bidragsplikt eller forsørger du barn under 18 år, får du et tillegg på kr 17 pr. barn. Dersom begge foreldre hever dagpenger eller attføringspenger, utbetales tillegget til én av dem.'' http://www.nav.no/page?id=728 Mener vi fikk ca 6 kr pr barn pr dag på 80-tallet, så satsen er da justert litt.... 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Det kommer jo i tillegg til dagpengene, barnetrygd og evt. andre inntekter? Det er nok ikke ment å skulle dekke alle utgifter til barnet. Dagpenger og evt annen lønn får vel barnløse også? Så det er vel kr 17,- + barnetrygd som skal dekke merutgifter for barnet? Når det er sagt har det jo aldri - for min del - vært et (økonomisk) overskuddsprosjekt det å få barn heller da! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.