Gå til innhold

Noen flinke i matte her?

Anbefalte innlegg

Gjest Somebody help me:)
Skrevet

Jeg tjente 205400 i 2007. Hvor mye kan jeg få i dagpenger i 2008? Veldig takknemlig for svar:)

Fortsetter under...

Skrevet

Med alle forbehold: Er ikke dagpenger maks 2/3 av inntektsgrunnlaget? I så fall skulle det utgjøre ca 135 500 for dette året. Men det kan vel være andre forhold som spiller inn når det skal fastsettes. Om du har barn osv

Gjest ChiengMai
Skrevet

Med alle forbehold: Er ikke dagpenger maks 2/3 av inntektsgrunnlaget? I så fall skulle det utgjøre ca 135 500 for dette året. Men det kan vel være andre forhold som spiller inn når det skal fastsettes. Om du har barn osv

Hmmm.. Er ikke dagpenger kun utregnet etter tidligere lønn? Trodde ikke man fikk noe ekstra for barn sånn som man f.eks får når man går på attføring. Mulig det er for lenge sida jeg hadde dagpenger til at jeg husker rett.

Skrevet

Hmmm.. Er ikke dagpenger kun utregnet etter tidligere lønn? Trodde ikke man fikk noe ekstra for barn sånn som man f.eks får når man går på attføring. Mulig det er for lenge sida jeg hadde dagpenger til at jeg husker rett.

Du har sikkert rett. Jeg har aldri hatt, bare hjulpet til med å regne ut en gang, så jeg legger meg gjerne langflat ;)

Gjest Spekepølse
Skrevet

Du har sikkert rett. Jeg har aldri hatt, bare hjulpet til med å regne ut en gang, så jeg legger meg gjerne langflat ;)

17 kroner ekstra om dagen for hvert barn

Skrevet

17 kroner ekstra om dagen for hvert barn

''''17 kroner ekstra om dagen for hvert barn''''

De som har kommet frem til den summen der er _definitivt_ ikkje flinke i matte!

*rister på hodet*

Annonse

Skrevet

Du bør heller spørre etter noen som er flink i trygderettslige spørsmål enn noen som er flink i matte...;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Så vidt jeg vet kan man få 62,4 % av fjorårets bruttoinntekt, dvs. kr. 128170 (før skatt).

Gjest Elextra
Skrevet

*rister på hodet*

Siterer fra NAV:

''Har du bidragsplikt eller forsørger du barn under 18 år, får du et tillegg på kr 17 pr. barn. Dersom begge foreldre hever dagpenger eller attføringspenger, utbetales tillegget til én av dem.''

http://www.nav.no/page?id=728

hidi, the scorpion
Skrevet

*rister på hodet*

Men det er helt sant :(

Skrevet

Siterer fra NAV:

''Har du bidragsplikt eller forsørger du barn under 18 år, får du et tillegg på kr 17 pr. barn. Dersom begge foreldre hever dagpenger eller attføringspenger, utbetales tillegget til én av dem.''

Ja, eg tror det.

Her er jo alt mulig.

Så om begge foreldrene får utbetalt dagpenger eller attføringspenger, så får kun den ene penger??

Høres jo veldig logisk ut...*himle*

Skrevet

Dagpengegrunnlaget består av arbeidsinntekt og eventuelle folketrygdytelser du fikk utbetalt i siste kalenderår (fjor) eller i gjennomsnitt for de 3 siste årene før du fremmet krav om dagpenger.

Dagpengene utgjør pr. dag 2,4 promille av dagpengegrunnlaget. Dette blir i gjennomsnitt 62,4 prosent av tidligere inntekt før skatt.

Det skulle da bli

205400 x 2,4 /1000 = 493 pr dag

Så dukker det vel opp et skattetrekk her også som alle andre steder går jeg ut fra.

Annonse

Skrevet

Siterer fra NAV:

Jadda. 17 x 20 = 340 pr måned?? Ca det som går med til Poden dét, gitt!!.... ;)

Det må være noen år siden de justerte de takstene der??

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, eg tror det.

Her er jo alt mulig.

Så om begge foreldrene får utbetalt dagpenger eller attføringspenger, så får kun den ene penger??

Høres jo veldig logisk ut...*himle*

Kanskje ikke så rart at den som har hovedomsorgen får de ekstra pengene? Men i dag deler jo mange omsorgen likt, da bør de vel også dele de ekstra pengene.

Gjest Elextra
Skrevet

Jadda. 17 x 20 = 340 pr måned?? Ca det som går med til Poden dét, gitt!!.... ;)

Det må være noen år siden de justerte de takstene der??

Det kommer jo i tillegg til dagpengene, barnetrygd og evt. andre inntekter? Det er nok ikke ment å skulle dekke alle utgifter til barnet.

Skrevet

Kanskje ikke så rart at den som har hovedomsorgen får de ekstra pengene? Men i dag deler jo mange omsorgen likt, da bør de vel også dele de ekstra pengene.

Jo det bør de vel, da blir det jo hele 8,50.- til hver da.

Gjest Elextra
Skrevet

Jo det bør de vel, da blir det jo hele 8,50.- til hver da.

:D

Skrevet

Siterer fra NAV:

Mener vi fikk ca 6 kr pr barn pr dag på 80-tallet, så satsen er da justert litt....

Skrevet

Det kommer jo i tillegg til dagpengene, barnetrygd og evt. andre inntekter? Det er nok ikke ment å skulle dekke alle utgifter til barnet.

Dagpenger og evt annen lønn får vel barnløse også? Så det er vel kr 17,- + barnetrygd som skal dekke merutgifter for barnet? ;)

Når det er sagt har det jo aldri - for min del - vært et (økonomisk) overskuddsprosjekt det å få barn heller da! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...