Gjest Elextra Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Dagpenger og evt annen lønn får vel barnløse også? Så det er vel kr 17,- + barnetrygd som skal dekke merutgifter for barnet? Når det er sagt har det jo aldri - for min del - vært et (økonomisk) overskuddsprosjekt det å få barn heller da! ''Dagpenger og evt annen lønn får vel barnløse også? Så det er vel kr 17,- + barnetrygd som skal dekke merutgifter for barnet? ;)'' Ja, men også de med lønnsinntekter har utgifter ved barn - uten at de får noe tillegg av den grunn. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 17 kroner ekstra om dagen for hvert barn Ah, ok. Det var det samme for attføring for et par år sida. Det har økt til en svimlende sum på over 20 kroner pr barn. Husker ikke helt summen... 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 ''Dagpenger og evt annen lønn får vel barnløse også? Så det er vel kr 17,- + barnetrygd som skal dekke merutgifter for barnet? ;)'' Ja, men også de med lønnsinntekter har utgifter ved barn - uten at de får noe tillegg av den grunn. Jeg skjønner poenget ditt, men tenker annerledes enn deg her. Jeg ville selv slitt om jeg skulle leve på 62,5 % av inntekten min, og om det da skulle tilkomme meg et eget tilskudd slik at inntektstapet ikke skulle oppleves dramatisk for sønnen min, ville ikke 340,- pr mnd utgjort det helt store. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Jeg skjønner poenget ditt, men tenker annerledes enn deg her. Jeg ville selv slitt om jeg skulle leve på 62,5 % av inntekten min, og om det da skulle tilkomme meg et eget tilskudd slik at inntektstapet ikke skulle oppleves dramatisk for sønnen min, ville ikke 340,- pr mnd utgjort det helt store. Det forstår jeg, selvfølgelig. Men har man skikkelig dårlig råd en periode, kan kr. 340 ekstra være mye bedre enn ingenting. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Det forstår jeg, selvfølgelig. Men har man skikkelig dårlig råd en periode, kan kr. 340 ekstra være mye bedre enn ingenting. Jeg har da aldri sagt at pengene ikke kommer godt med - bare at det overhodet ikke står i samsvar med hva det faktisk koster å ha barn. Men men, no big deal! 0 Siter
Gjest Spekepølse Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 ''''17 kroner ekstra om dagen for hvert barn'''' De som har kommet frem til den summen der er _definitivt_ ikkje flinke i matte! *rister på hodet* det er barnetillegget i følge min brosjyre... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.