pekkaline Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Da blir det boller og kos Men når tid er det morsdag? Neste søndag? Og bruker dere å ha noe spesielt da? Jeg har vanligvis en sjokoladekake, men er det noen som har et sunnere tips? Jeg kan ikke skeie ut hver søndag hehe 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Morsdag er alltid 2. søndag i februar 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Skrevet 29. januar 2008 Morsdag er alltid 2. søndag i februar takk. Ja da blir det helgen etter fastelaven 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Morsdagen er 10. februar. Mannen min pleier å lage en deilig sjokoladekake til meg da. Vi skal ut og spise den dagen, men det er ikke noe vi pleier å gjøre når det er morsdag. En utskeielse i uka gjør da vel ikke noe..? Du må jo ha noe godt å se fram mot hvis du sliter og er flink ellers i uka. Det holder motet oppe Jeg som ikke er sånn voldsom søtmons til vanlig tenker bare på sjokolade og sjokoladekake nå :-/ Vi har is i fryseren, men jeg tror jeg skal ta meg en kopp kaffe heller. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Jeg er sikkert en elendig mamma, jeg klarer ikke holde styr på alle slike dager..... 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Skrevet 29. januar 2008 Jeg er sikkert en elendig mamma, jeg klarer ikke holde styr på alle slike dager..... da er vi to. "Gamle" meg burde hvertfall visst slikt 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Skrevet 29. januar 2008 Morsdagen er 10. februar. Mannen min pleier å lage en deilig sjokoladekake til meg da. Vi skal ut og spise den dagen, men det er ikke noe vi pleier å gjøre når det er morsdag. En utskeielse i uka gjør da vel ikke noe..? Du må jo ha noe godt å se fram mot hvis du sliter og er flink ellers i uka. Det holder motet oppe Jeg som ikke er sånn voldsom søtmons til vanlig tenker bare på sjokolade og sjokoladekake nå :-/ Vi har is i fryseren, men jeg tror jeg skal ta meg en kopp kaffe heller. Det blir to søndager etter hverandre... jaja, man har vel lov å kose seg litt ja. Men om noen kommer opp med en sunnere "kake" så er det mulig at jeg styrer unna min. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Det blir to søndager etter hverandre... jaja, man har vel lov å kose seg litt ja. Men om noen kommer opp med en sunnere "kake" så er det mulig at jeg styrer unna min. Jeg har ikke oppskrift på en eneste sunn kake, dessverre. Det du kan gjøre er å ta en ekstra trimtur om du spiser usunt. Et eksempel jeg leste, er at du forbrenner et stykke ostekake ved å ha rask gange i 40 min. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 da er vi to. "Gamle" meg burde hvertfall visst slikt SÅ gammal kan du da ikke være. Og du visste det jo - at det er fastelavn nå, og morsdag snart. Det har ikke engang streifet meg. Men vi har litt annet å tenke på om dagen kan man si, så jeg unnskylder meg selv der ;-) 0 Siter
villbringebær Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Det var da en fryktelig tidlig fastelaven!! Det er vel fordi påska er så kjempetidlig i år det da... Vanligvis er fastelaven i slutten av februar. 0 Siter
fillolin Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Det blir to søndager etter hverandre... jaja, man har vel lov å kose seg litt ja. Men om noen kommer opp med en sunnere "kake" så er det mulig at jeg styrer unna min. Mandler og nøtter er veldig sunt, vettu. Hva med en mandelbunn - med sjokoladetrekk... Eller kransekake!!! Hurra for mor! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Det var da en fryktelig tidlig fastelaven!! Det er vel fordi påska er så kjempetidlig i år det da... Vanligvis er fastelaven i slutten av februar. Ja, fastelavn er jo innledning av fasten, 40 dager før påske, så tidlig påske = tidlig fastelavn. Er nok ingen tid som er "vanlig" :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Skrevet 29. januar 2008 Jeg har ikke oppskrift på en eneste sunn kake, dessverre. Det du kan gjøre er å ta en ekstra trimtur om du spiser usunt. Et eksempel jeg leste, er at du forbrenner et stykke ostekake ved å ha rask gange i 40 min. ''rask gange i 40 min.'' Huff, man skal lide for skjønnheten hehe 0 Siter
Sofline Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Kan jeg tillate meg å "kreve" en oppmerksomhet på morsdagen i år? *snart mor* :-) Til fastelaven pleier jeg å bake fastelavensboller. Det vil si vanlige hveteboller med en eller annen form for uggent fyll, for eksemel smør-sukker-kanel-klump eller syltetøy. Det blir lett noe griseri å spise, og jeg foretrekker vanlige boller med rosiner, men samboeren min elsker sånn kliss. 0 Siter
pekkaline Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Skrevet 31. januar 2008 Kan jeg tillate meg å "kreve" en oppmerksomhet på morsdagen i år? *snart mor* :-) Til fastelaven pleier jeg å bake fastelavensboller. Det vil si vanlige hveteboller med en eller annen form for uggent fyll, for eksemel smør-sukker-kanel-klump eller syltetøy. Det blir lett noe griseri å spise, og jeg foretrekker vanlige boller med rosiner, men samboeren min elsker sånn kliss. Jeg synes riktig du kan feire morsdagen ja Kjøp deg morsdagskake. Liten søt marsipankake Men det høres sabla godt ut med de bollene dine ....... 0 Siter
laban Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Morsdag er alltid andre søndag i februar. Farsdag er alltid andre søndag i november. Utlandet har andre mors- og farsdager enn de norske. Fastelaven følger kirkeåret, og er tidlig i år akkurat som påsken. Kr. Himmelfartsdag, som alltid er på en torsdag i en fast avstand fra påsken, faller i år på 1. mai. I tillegg er 17. mai på en lørdag, i samme uka som 2. pinsedag (mandag 12.5. - det er sjelden at rekkefølgen er slik). Nå vet du mye om 2008... 0 Siter
Gjest Ja, seriøst. Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 takk. Ja da blir det helgen etter fastelaven Er du her nå også eller? Kunne gjerne ha snakket litt om du er her nå. 0 Siter
pekkaline Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Skrevet 31. januar 2008 Morsdag er alltid andre søndag i februar. Farsdag er alltid andre søndag i november. Utlandet har andre mors- og farsdager enn de norske. Fastelaven følger kirkeåret, og er tidlig i år akkurat som påsken. Kr. Himmelfartsdag, som alltid er på en torsdag i en fast avstand fra påsken, faller i år på 1. mai. I tillegg er 17. mai på en lørdag, i samme uka som 2. pinsedag (mandag 12.5. - det er sjelden at rekkefølgen er slik). Nå vet du mye om 2008... Flott Skal si du er oppdatert. Vi mister en fridag da med kristihimmelfartsdag 1.mai. jaja, det må jo bli slik innimellom. Takk for info 0 Siter
pekkaline Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Skrevet 31. januar 2008 Er du her nå også eller? Kunne gjerne ha snakket litt om du er her nå. mns straks 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.