Gå til innhold

Undertøysforretning- Gå og mål dere ;O)

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Så deilig det er å endelig finne riktig bh-størrelse.

Anbefaler alle som ikke har målt seg, å gjøre det. Det sitter så mye bedre, og nesten alle damer bruker feil størrelse.

Jeg har brukt 75 F, og ble målt til 65 G, kan også bruke 70 FF/G, alt etter hvilken type bh :o) Litt vanskelig å bestille på nett da, når de varierer så mye i størrelse.

Angrer på at jeg ikke har gjort det før.

Skrevet

Unskyld at eg trenger meg på men nå skapte du enda mere forvirring i hodet mitt angående BH størrelser.

Eg har spurt her inne før, men INGEN har kunne svart skikkelig så langt.

Eg tror eg vet at cup str. går på A,B,C osv., og att 65, 70, 75 osv er livvidden (målt under puppene?), og eg tro cup str. begynner med AA deretter B, så C, så D, så DD (?), så E, F, G o.v.

Men nå begynner du å blande inn FF.

Så spørsmålet mitt er, kommer DD inn mellom D & E og kommer FF inn mellom F og G ???

candyqueen_83
Skrevet

Unskyld at eg trenger meg på men nå skapte du enda mere forvirring i hodet mitt angående BH størrelser.

Eg har spurt her inne før, men INGEN har kunne svart skikkelig så langt.

Eg tror eg vet at cup str. går på A,B,C osv., og att 65, 70, 75 osv er livvidden (målt under puppene?), og eg tro cup str. begynner med AA deretter B, så C, så D, så DD (?), så E, F, G o.v.

Men nå begynner du å blande inn FF.

Så spørsmålet mitt er, kommer DD inn mellom D & E og kommer FF inn mellom F og G ???

Haha! Mye å sette seg inn i vettu ;O) FF er mellom F og G. Så vet du det ;O)

Skrevet

Haha! Mye å sette seg inn i vettu ;O) FF er mellom F og G. Så vet du det ;O)

Og DD mellom D og E ?

Men koffor har de "halvstørrelser" bare på noen str.(DD og FF)kkje BB, CC, EE osv.?

Eller koffor ikkje bare A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M osv.?

Tygg på den du. :)

candyqueen_83
Skrevet

Og DD mellom D og E ?

Men koffor har de "halvstørrelser" bare på noen str.(DD og FF)kkje BB, CC, EE osv.?

Hehe. Det har jeg tenkt på selv :o) Aner ikke hvorfor. Sikkert en gluping som har funnet på det ;O)

Skrevet

Jeg tok hintet da jeg løp rundt og lette etter 85 A. Haha.

Viste seg at 75B var min størrelse :)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tok hintet da jeg løp rundt og lette etter 85 A. Haha.

Viste seg at 75B var min størrelse :)

;O) ikke sant. Man tror den passer så er den to-tre nummer for stor rundt livet :o)

Skrevet

Jeg har gjort det, og jeg ble veldig skuffet. Jeg fikk riktig cup-størrelse, men de BHene jeg ble foreslått kjøpt er altfor små i omkrets. Jeg får nærmest gnagsår av dem.

Skrevet

Greit nok. Jeg ville gjøre det for en stund siden. Men hvem kan slikt? Hvilken kjede? Spør man bare om hjelp også måler de, eller er det av med klærne? *grønn*

Skrevet

Greit nok. Jeg ville gjøre det for en stund siden. Men hvem kan slikt? Hvilken kjede? Spør man bare om hjelp også måler de, eller er det av med klærne? *grønn*

Du må ga på en spesialforretning hvor de selger undertøy. Uten klær.

Skrevet

Du må ga på en spesialforretning hvor de selger undertøy. Uten klær.

Ok, jeg var innom en slik i sverige men dristet meg ikke til å spørre. Lokalet var lite, jeg så ingen garderobe og det var glassvegger overalt..... Jaja, jeg får se meg rundt her hjemme i byen :)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg var på lalina i oslo. Hun målte utenpå genseren så du slipper å kle av deg foran henne :o)

Gjest det er en egen kunst
Skrevet

Og DD mellom D og E ?

Det har flere grunner. Blant annet fordi det er større hopp mellom størrelsene når du kommer til D og E og F, enn det er mellom A og B og C. Og fordi det i standardmodellene og de rimeligere modellene ikke er så stort utvalg, som det er i merkene / modellene de selger i spseialforretningene (på samme måte som du ikke får str 43,5 hvis du handler på Eurosko, men kjøper du dyre sko, får du halvnummer i mange av modellene).

En cup eller heller ikke like stor uansett omkrets rundt ryggen, en cup i 95 D er noe større enn en cup i 75 D..

Det skal ikke være enkelt, og det er derfor man oppfordres til å bruke spesielaforretning og ikke kjedebutikk til dette :-)

Skrevet

Jeg gjorde det i fjor vinter, på en butikk på Sørlandssenteret. Husker ikke hva den heter, men den lå mellom KappAhl og Obs, liksom litt bak til høyre for den musikksjappa. Nå har de jo bygd om, så jeg aner ikke hvor den butikken er nå.

Var der en formiddag det var lite folk, og så var det ei dame i 50-årene som var utrolig service-minded, og målte meg og kom med forslag til mange bh-er. Kjempebra! Jeg hadde til da alltid kjøpt 85B - men hun sa jeg heller skulle ha 80C - og det stemte det, at de satt mye bedre :-)

Skrevet

Jeg gjorde det i fjor vinter, på en butikk på Sørlandssenteret. Husker ikke hva den heter, men den lå mellom KappAhl og Obs, liksom litt bak til høyre for den musikksjappa. Nå har de jo bygd om, så jeg aner ikke hvor den butikken er nå.

Var der en formiddag det var lite folk, og så var det ei dame i 50-årene som var utrolig service-minded, og målte meg og kom med forslag til mange bh-er. Kjempebra! Jeg hadde til da alltid kjøpt 85B - men hun sa jeg heller skulle ha 80C - og det stemte det, at de satt mye bedre :-)

Ok, jeg skal kikke litt der neste gang, men jeg tror det kun er rasmus tallaksen igjen der. Mye som skjer på senteret nå ja. Blir jo helt forvirra :)

Gjest Elextra
Skrevet

Har ikke målt, men har nylig konstatert det samme selv. Etter i årevis å ha kjøpt 80B, og faktisk tildels også A, fant jeg ut at rett størrelse var 75C. De sitter mye penere :-).

Skrevet

Jeg har nøyaktig samme efaring... Fikk beskjed om å kjøpe vesentlig mindre størrelse rundt livet og da sitter bh-en også bedre.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har nøyaktig samme efaring... Fikk beskjed om å kjøpe vesentlig mindre størrelse rundt livet og da sitter bh-en også bedre.

Ja det er faktisk en ganske stor forskjell på måten jeg føler den støtter på :o) Trenger ikke stramme stroppene så de skjærer seg ned i skulderen :o)

Skrevet

Det har flere grunner. Blant annet fordi det er større hopp mellom størrelsene når du kommer til D og E og F, enn det er mellom A og B og C. Og fordi det i standardmodellene og de rimeligere modellene ikke er så stort utvalg, som det er i merkene / modellene de selger i spseialforretningene (på samme måte som du ikke får str 43,5 hvis du handler på Eurosko, men kjøper du dyre sko, får du halvnummer i mange av modellene).

En cup eller heller ikke like stor uansett omkrets rundt ryggen, en cup i 95 D er noe større enn en cup i 75 D..

Det skal ikke være enkelt, og det er derfor man oppfordres til å bruke spesielaforretning og ikke kjedebutikk til dette :-)

Takk for en veldig god forklaring.

Nå har eg noe å slå i bordet med...:)

Skrevet

Hehe, det første som slo med da jeg så tråden var at du hadde vært på LaLina :-)

Det var vel ikke tilfeldigvis mandag i ett-tiden, vel? Da var jeg nemlig der og kjøpte den dyreste bikinien jeg noensinne har eid, men også den første som faktisk sitter. Endte også på 65, for et år siden mente damen at jeg skulle ha 70.

Hun er flink hun som jobber der, rimelig taktisk når hun gang på gang må fortelle folk at det de tror er rett faktisk er helt feil. Jeg var imponert :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...