Gå til innhold

Nevn minst èn knallgod Tupperware-dings

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Til å skylle og særlig "tørke" salaten, vel!

Man skyller ett og ett salatblad under springen og legger dem i "kurven" i salatslyngen, kjører et par runder, kanskje 30 sekunder i slyngen, og salaten er fin og tørr og klar til bruk :-).

Våt salat er ekkelt...

Lol.. bare rister litt på dem jeg. Tørka innen de skal spises uansett :o)

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

13

• Lillemus

11

• morsan

11

• candyqueen_83

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201643188' post='3792942]

Havreboller skal trilles ut. Du lurte hele dol opp i stry i 2001 ;p

Havreboller kjevles ut. Basta. Oppskrifta er mitt påfunn, så det så.

Skrevet

Havreboller kjevles ut. Basta. Oppskrifta er mitt påfunn, så det så.

Men det tar halve tiden å trille dem ut, og penere blir de også. *s* Jeg har kun holdt på med det glasstullet ditt èn eneste gang ;p

Skrevet

Pizzabunner, ca 1 gang pr uke året gjennom :), når jeg baker skoleboller, skillingsboller, til jul.

Men jeg bruker det gamle gode trekjevlet mitt :)

Til pizzakjevling anbefaler jeg noe ala denne. Min er ikke kjøpt på nytt&nyttig, da.

men det er UTROLIG praktisk!! :-)

http://www.nyttig.no/produkt.cfm?id=293

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201643512' post='3792955]

Men det tar halve tiden å trille dem ut, og penere blir de også. *s* Jeg har kun holdt på med det glasstullet ditt èn eneste gang ;p

Vi har gått over til pepperkakeformer! Så nå lager vi havreboller med hjerteform og stjerneform (greit med former som ikke har for mange små utstikkere) og sist var det sannelig noen gode og runde havrebollemenn også! :o)

Skrevet

Til pizzakjevling anbefaler jeg noe ala denne. Min er ikke kjøpt på nytt&nyttig, da.

Den så kjekk ut :)

Kanskje jeg vinner en reise i tillegg hvis jeg kjøper den hos Nytt&Nyttig ...... ;)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201643512' post='3792955]

Halve tiden? Det tar jo et helt år mens glass bare SVOOOOSJ.

Jeg er nesten klar for å gi Lillemus helgenstatus for å ha innført kjevlevarianten i mitt liv! Den har spredt seg til hele slekta også :-)

Skrevet

Jeg er nesten klar for å gi Lillemus helgenstatus for å ha innført kjevlevarianten i mitt liv! Den har spredt seg til hele slekta også :-)

Hah! Se der! Lotte aner ikke hva hun snakker om. *Fnys*

candyqueen_83
Skrevet

Til pepperkaker, havreboller, pizza...

Den er suveren! Den fylles med vann så man får riktig vekt. Nå man skal kjevlde gjærdeig fylles den med varmt vann så deigen blir myk og fin, skal man kjevle mørdeig f.eks. så fylles den med kaldt vann så deigen ikke blir klissete. I tillegg er den mye lettere å rengjøre enn trekjevla da!

Havreboller? Hva er det? :o)

Skrevet

''Min er ikke kjøpt på nytt&nyttig, da.'' Kongekommentar! *hoster*

Kitch'n har sikkert en fancy-fancy-utgave for oss velmøblerte? ;o)

Skrevet

Havreboller? Hva er det? :o)

Boller med sirup istedet for sukker og en del havrekli og havregryn. Altså kan de serverers med litt bedre samvittighet enn vanlige hveteboller. :o)

Skrevet

Boller med sirup istedet for sukker og en del havrekli og havregryn. Altså kan de serverers med litt bedre samvittighet enn vanlige hveteboller. :o)

Ja, for sirup er jo skikkelig sunt! ;)

Skrevet

Vi har gått over til pepperkakeformer! Så nå lager vi havreboller med hjerteform og stjerneform (greit med former som ikke har for mange små utstikkere) og sist var det sannelig noen gode og runde havrebollemenn også! :o)

Du har et veldekorert frokostbrod i helgene, skjønner jeg. Slipper å rydder bort pynten etter måltidet også, duh - den er jo spist opp, hehe! Det er dama si det, mange fluer i samme smekk! 1-0 til deg! *s*

Skrevet

Ja, for sirup er jo skikkelig sunt! ;)

*Flirer* Mente havreklien og havregrynene da. Om de søtes med honning istedet blir det kanskje litt sunnere og?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201643909' post='3792973]

Du har et veldekorert frokostbrod i helgene, skjønner jeg. Slipper å rydder bort pynten etter måltidet også, duh - den er jo spist opp, hehe! Det er dama si det, mange fluer i samme smekk! 1-0 til deg! *s*

*Hehe* Samme hvor mange havreboller vi baker så er de oppspiste i løpet av noen få dager. Kompisene på skolen elsker dem! Så det er aldri noen med hjem igjen, har de fått med seg mer enn de klarer å spise opp selv så havner de alltids i en annen liten mage. :o)

Skrevet

Jeg triller fort som rakker'n, med begge hender samtidig. Det der kjevleopplegget og glasset; det blir jo igjen litt deig innimellom, og det tar jo hele benken. Jeg får holde meg til det jeg kan! :)

Skrevet

Du kan styre unna det aller meste;o) Jeg liker veldig godt is-skjeen og slikkepotten. Ellers er det kjekt å ha slike små og litt større bokser med lokk på. Spnn til oppbevaring av matrester og frysing av mat ol.

candyqueen_83
Skrevet

Oppskrift? Men blir det boller når man stikker ut med form?

Skrevet

*Hehe* Samme hvor mange havreboller vi baker så er de oppspiste i løpet av noen få dager. Kompisene på skolen elsker dem! Så det er aldri noen med hjem igjen, har de fått med seg mer enn de klarer å spise opp selv så havner de alltids i en annen liten mage. :o)

Har ikke bakt det på lange tider, men det aner meg hva jeg gjør på torsdag...

Skrevet

Når ble sirup sunnere enn sukker?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...