Gjest Ja hvordan er det? Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Vi har tenkt å pusse opp badet vårt. Alt skal være nytt. Men saken er at vi har tenkt å bruke 25 000 kr på dette. Holder det eller er det for lite? Noen tips til hvor jeg får tak i billig badinteriør? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 25 000 kroner høres lite ut, ja... Men det avhenger av om dere skal pusse opp fra grunnen av, gjøre all jobben selv (har en av dere våtromssertifikat?) og hvor stort badet er. Jeg vet ikke om noen som er spesielt billig på badromsinteriør. 0 Siter
Gjest Ja hvordan er det? Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 25 000 kroner høres lite ut, ja... Men det avhenger av om dere skal pusse opp fra grunnen av, gjøre all jobben selv (har en av dere våtromssertifikat?) og hvor stort badet er. Jeg vet ikke om noen som er spesielt billig på badromsinteriør. Vi har ikke så stor bad, en ganske liten en. Vi har en bekjent av oss som er rørlegger som gjør det gratis for oss:) Men hva med Ikea? Takk for hjelpen:) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Vi har ikke så stor bad, en ganske liten en. Vi har en bekjent av oss som er rørlegger som gjør det gratis for oss:) Men hva med Ikea? Takk for hjelpen:) Ikea har mye fint og du finner sikkert rimelige alternativer Ta en titt på hjemmesiden deres først, kanskje? 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Men hva skal dere gjøre da? Nytt golv? Nye vegger? Ny innredning? Servant / dusj / badekar? Dere kommer ikke langt med 25.000,-..... 0 Siter
illuminatum Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Vi har ikke så stor bad, en ganske liten en. Vi har en bekjent av oss som er rørlegger som gjør det gratis for oss:) Men hva med Ikea? Takk for hjelpen:) Vi fant mye rimelig og bra på www.kvik.no. Ellers er 25000 alt for lite til en renovering av badet. Vi har et bad på ca 8 kvm og brukte ca 140000. 0 Siter
....AV Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Skal du pusse opp ved å bytte interiør, eller skal du skifte fliser og legge ny membran osv. også? I det første tilfellet kan det vel gå med 25000, men i det siste tilfellet er det 100 000 for lite. 0 Siter
Gjest nikkot Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Alt skal være nytt skriver du .... interiøret bare da, at dere skal beholde vegger, tak, gulv, toalett, dusj evt. badekar slik det er idag ...... Ikea er stedet for innredning. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 Vi fant mye rimelig og bra på www.kvik.no. Ellers er 25000 alt for lite til en renovering av badet. Vi har et bad på ca 8 kvm og brukte ca 140000. Vi laga baderom på garasjeloftet vårt nå i høst og totalt kom det på 20 000 kroner:) Mannen min er elektriker og svogeren min rørlegger, så vi slapp utgifter til slikt. Badet er 4,5 kvm. Vi kjøpte enkle, hvite fliser til veggene og svarte mosaikkfliser til gulvet (10 000 kroner inkludert membran, plater osv). Dusjen kosta 4000, toalettet kostet 3000 og baderomsinnredningen 2000 kr (Ikea). Ellers gjorde vi all jobben selv og sparte penger på det. Vi var forresten veldig overraska selv over at vi klarte å få det så billig:) 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 At det er smart å sjekke priser på baderomsinnredninger er det ingen tvil om. Du finner mange enkle, rimelige flere steder. Så man må ikke handle dette på IKEA. Sjekk f.eks Maxbo eller Byggmakker, der kan du får en pen innredning til samme pris som på IKEA. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Vi pusser også opp nå, og det er tydelig at baderomsinnredning varierer voldsomt i pris. Du må nesten kikke litt rundt hos ulike leverandører, dra litt i skuffer, føle på materialet, tenke over hva du trenger av oppbevaringsplass... Mye å velge i - mange valg å ta. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Mange nevner Ikea og da må jeg bare nevne noe: Jeg fikk laget innredning til badet mitt hos en lokal snekker (1 skuffseksjon, 3 underskap, høyskap + 2 overskap med hyller under + deksel til lyslist øverst) i heltre furu. Inkl. hengsler, knotter, skruer og lekt til oppheng betalte jeg 9000,-. Det finnes ikke en glipe mellom skapene, den er kjempesolid og fin og gir inntrykk av kvalitet. Når jeg så ser på Ikea-kjøkkenet mitt... Joda, det er fint, men det er gliper mellom skapene, de går ikke helt sammen for de er ikke helt rette og kvaliteten er ikke på langt nær så god som på badet. Bare noe å tenke på. Billig pris er også ofte lik billig kvalitet. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Mange nevner Ikea og da må jeg bare nevne noe: Jeg fikk laget innredning til badet mitt hos en lokal snekker (1 skuffseksjon, 3 underskap, høyskap + 2 overskap med hyller under + deksel til lyslist øverst) i heltre furu. Inkl. hengsler, knotter, skruer og lekt til oppheng betalte jeg 9000,-. Det finnes ikke en glipe mellom skapene, den er kjempesolid og fin og gir inntrykk av kvalitet. Når jeg så ser på Ikea-kjøkkenet mitt... Joda, det er fint, men det er gliper mellom skapene, de går ikke helt sammen for de er ikke helt rette og kvaliteten er ikke på langt nær så god som på badet. Bare noe å tenke på. Billig pris er også ofte lik billig kvalitet. Når er IKEA-kjøkkenet ditt fra? Vi må velge det pga pris, og det sies at kvaliteten har tatt seg veldig opp de siste årene(?), og er det innebygd eller frittstående? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Hvis dere skal ta vegger og tak og slikt, vil ikke 25 000 holde. Ikke på langt nær, nesten uansett hvor lite badet er. Innredning kan fint kjøpes på IKEA, men sjekk også de store kjedene. Bauhaus har f.eks. mye rimelig og fint. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Mange nevner Ikea og da må jeg bare nevne noe: Jeg fikk laget innredning til badet mitt hos en lokal snekker (1 skuffseksjon, 3 underskap, høyskap + 2 overskap med hyller under + deksel til lyslist øverst) i heltre furu. Inkl. hengsler, knotter, skruer og lekt til oppheng betalte jeg 9000,-. Det finnes ikke en glipe mellom skapene, den er kjempesolid og fin og gir inntrykk av kvalitet. Når jeg så ser på Ikea-kjøkkenet mitt... Joda, det er fint, men det er gliper mellom skapene, de går ikke helt sammen for de er ikke helt rette og kvaliteten er ikke på langt nær så god som på badet. Bare noe å tenke på. Billig pris er også ofte lik billig kvalitet. Du verden, det Ikea-kjøkkenet ditt høres ikke bra ut. Hvem har satt det opp? Er det gammelt, kanskje? Har sett mange nye Ikea-kjøkken som er satt opp av folk som kan det skikkelig, og der er det ikke en glipe. Ikea-kjøkken har kommet seg betraktelig i kvalitet. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Hvis dere skal pusse opp fra innerst til ytterst, er 25000 altfor lite å beregne. Dere kommer fort opp i det dobbelte - og mer. Skal dere ta en kosmetisk ansiktsløftning på badet, kan dere klare dere fint innenfor 25 000. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Mange nevner Ikea og da må jeg bare nevne noe: Jeg fikk laget innredning til badet mitt hos en lokal snekker (1 skuffseksjon, 3 underskap, høyskap + 2 overskap med hyller under + deksel til lyslist øverst) i heltre furu. Inkl. hengsler, knotter, skruer og lekt til oppheng betalte jeg 9000,-. Det finnes ikke en glipe mellom skapene, den er kjempesolid og fin og gir inntrykk av kvalitet. Når jeg så ser på Ikea-kjøkkenet mitt... Joda, det er fint, men det er gliper mellom skapene, de går ikke helt sammen for de er ikke helt rette og kvaliteten er ikke på langt nær så god som på badet. Bare noe å tenke på. Billig pris er også ofte lik billig kvalitet. Det hørtes ikke bra ut, det kjøkkenet. Går det ikke an å justere dørene? Det går an på garderobeskapene mine fra Ikea. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Det kommer jo helt an på hva dere har tenkt å gjøre på badet. Jeg synes det høres lite ut dersom du skal gi badet et skikkelig ansiktsløft. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Når er IKEA-kjøkkenet ditt fra? Vi må velge det pga pris, og det sies at kvaliteten har tatt seg veldig opp de siste årene(?), og er det innebygd eller frittstående? Frittstående fra sommeren 2006 så det er nytt. Jeg er veldig fornøyd med det i bunn og grunn, men det holder jo ikke samme kvalitet som heltre nei. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Det hørtes ikke bra ut, det kjøkkenet. Går det ikke an å justere dørene? Det går an på garderobeskapene mine fra Ikea. Dørene er greie, men det er mellom skapene det er litt gliper. Kan selvfølgelig også skyldes veggene. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.