Gå til innhold

Intervju... gruer meg.

Gjest Hva slags spørsmål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til intervju i finansavdelingen i en bank imorgen. Stillingen er kundekonsulent, noe som omfatter dokumentbehandling, rådgivning til finanskonsulenter, etablering av leasing- og låneavtaler osv.

hva slags spørsmål tror dere at jeg kan forvente å få?

Gjest ny jobb kanskje
Skrevet

Var på intervju i dag, her er noe av det de spurte om:

positive sider, negative sider, fortell om deg selv, hvordan oppfører du deg i konfliktsituasjoner, hvorfor skal vi ansette deg (2 min begrunnelse), interesser, kommunikasjon, tidligere arbeidserfaringer, forhold til sjefer, overtid, lønn, fremtidsplaner, utdannelse (hva gikk utdannelsen ut på, hva lærte du, hva likte du best), osv

Skrevet

Var på intervju i dag, her er noe av det de spurte om:

positive sider, negative sider, fortell om deg selv, hvordan oppfører du deg i konfliktsituasjoner, hvorfor skal vi ansette deg (2 min begrunnelse), interesser, kommunikasjon, tidligere arbeidserfaringer, forhold til sjefer, overtid, lønn, fremtidsplaner, utdannelse (hva gikk utdannelsen ut på, hva lærte du, hva likte du best), osv

Takk for svar :)

Hva slags typse stilling var det du søkte på? Det var ganske generelle spørsmål så jeg regner med at jeg kanskje kan få noen litt med økonomirettet spørsmål.. men ikke sikker:)

Gjest Gurojenta
Skrevet

Sett deg inn i arbeidsstedet, hva jobben innbærer og finn ut noen ting du lurer på også. Min erfaring er at det er veldig smart at søkeren også har noen spørsmål tilbake til arbeidsstedet, ikke bare omvendt.

Man får ofte alle de vanlige spørsmålene som blir stilt i intervjuer, men det er jo naturlig at du må prøve å linke svarene dine opp mot denne konkrete jobben.

Forbered deg på eksempler på hva du mener når du svarer noe. Alt, gi et eksempel på f.eks en god side av deg du beskriver. Eksempler kan alltid være vanskelig å komme på der og da, så det er smart å ha forberedt noen på forhånd.

Lykke til.

Gjest ny jobb kanskje
Skrevet

Takk for svar :)

Hva slags typse stilling var det du søkte på? Det var ganske generelle spørsmål så jeg regner med at jeg kanskje kan få noen litt med økonomirettet spørsmål.. men ikke sikker:)

Det var teknisk administrasjon innen olje og gass

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...