Gå til innhold

HUD UTSLETT

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg har flere plasser i ansiktet røde konsenrerte flekker i ansikte. I tilleg har jeg i oyebrynner tørr hud som flasser av. Røde flekker befinner seg rundt nese og munn. Jeg har aldri vært plager før. JEG HAR PRØVED NOEN CREMER OG UTEN RESULTAT OG I TELEGG CANESTEN UTEN RESULTAT.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298167-hud-utslett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei! Slik du beskriver det , hoeres det ut til aa vaere en form for betennelse i talgkjerlene eller et eksem utsalg. Hvis det skal vaere betennesle eller forstyrrelse i talgkjertlene, blir det gjerne roede flekker og hissige kviser , kombinert med omraadevis toerr avskallende hud. Dette kan komme spontant, etter bruk av kremer og etter fuktighetskremer , saerlig fete. Hvis det ikke er kviser og nupper, kan det vaere en eksemvariant , "flasseksem" som du ihvertfall hoeres ut til aa ha i oeyenbrynenene. Hvis det er talgkjertelforstyrrelsen, maa du spise tetracyclin tbl i noen uker for a bli bra Canesten har ganske sikkert ikke noe saerlig effel. Du kan istedet forsoeke Dactacort som paa de toerre hudpartene, det vil kunne dempe en evt eksem, uten aa forverre situasjonen paa sikt. Men likevel trenger du kanskje en hudlege tiM aa se paa dette for at alt skal bli riktig. Mvh Hudlegen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298167-hud-utslett/#findComment-2411969
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...