Gå til innhold

Sikker på at Dikemark er riktig?

Anbefalte innlegg

Min søster er meget bekymret for en mulig innleggelse på Dikemark.. og hun gjør meg bekymret sånn som hun snakker også. At jeg ikke hører hjemme der etc.. at det er veldig veldig syke mennesker der, at jeg ikke er sinnsyk etc... jeg vet ikke... hun skal bli med til psykiatern idag. Men hun gjør så jeg blir usikker på hvem jeg kan stole på.

Hun har pratet med en bekjent som er psyk.sykepleier på Dikemark, og sammen så var de liksom blitt enige om at dikemark ikke var bra og ha på "cv'en" min..........

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298186-sikker-p%C3%A5-at-dikemark-er-riktig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, at det skulle få konsekvenser senere over og bli innlagt på dikemark nå.

At jeg burte på Modum, men det er jo ikke kommunen råd til sier psykiateren. Og jeg tror de vil ha meg innlagt et sted for utredning.. eller hva de tenker.

At jeg burte på Modum, men det er jo ikke kommunen råd til sier psykiateren. Og jeg tror de vil ha meg innlagt et sted for utredning.. eller hva de tenker.

Jeg var jo liksom forbered på at Dikemark var det eneste stedet nå, men så sier min søster så mye negativt om stedet, og jeg blir usikker.

Hun skal i allefall bli med til psykiateren og psykepleier idag... håper det blir avklaring....

Gjest anna karenina

Vet du, det er så mangt som ikke er bra å ha på cven sin. Og mange av oss her inne kan se langt etter en plettfri cv. Jeg kan det og det kan du også. Det er nå en gang den harde virkeligheten.

Det er også den harde virkeligheten at du har slitt veldig i mange år og trenger hjelp. De andre menneskene som sliter og også er på Dikemark er ofte ikke så annerledes fra oss som vi kanskje tror eller liker å tro.

Jeg var innlagt en uke på et psykiatrisk sted. Det var påfallende å oppleve i hvilken grad alle syntes andre pasienter rundt dem var merkeligere, sykere enn dem selv. Sett utenifra var vi kanskje alle like "merkelige".

Så her skal du fokusere på det som er viktigst, nemlig å få et bedre liv, et leveverdig liv. Hvis Dikemark er bedre for deg enn Modum, etter det dine behandlere mener, skal du ikke bruke tid og krefter på dette synes jeg.

Et ulykkelig liv er det aller verste å ha på sin egen livscv.

Ut i fra min kjennskap fra Dikemark, så tror jeg at man der vil kunne gi deg et velegnet tilbud. Det er tull å tenke at en innleggelse på Dikemark skal virke mer stigmatiserende for deg i fremtiden, enn det livet du lever nå.

Hvilke konstruktive forslag har din søster og andre kommet med som alternative løsninger?

Jeg betviler at Modum er egnet for en såpass omfattende tendens til unnvikelse av vanskelige situasjoner som har preget ditt liv.

Annonse

jeg synes søsteren din tuller veldig, fordi at man har vært innlagt og hvor, er ikke noe omverden trenger vite i det hele tatt. Det går ikke ut over deg i fremtiden.

Viktigste er å få hjelp, og det får du ikke på medisinsk avd eller hjerteovervåkninga, som din søster sikkert ville foretrukket.

Jeg tror modum krever mer egeninnsats og evne til å stå på selv om alt virker umulig enn det du er i stand til å oppvise nå.

Jeg var jo liksom forbered på at Dikemark var det eneste stedet nå, men så sier min søster så mye negativt om stedet, og jeg blir usikker.

Hun skal i allefall bli med til psykiateren og psykepleier idag... håper det blir avklaring....

Hvordan gikk det hos psykiateren? Håper dere snart finner en måte å hjelpe deg videre på, og at du takker ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...