Gå til innhold

Å ha sin venninne som sjef

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

kan man da beholde venninnneforholdet? En venninnne av meg har søkt jobb i en bedrift hvor en venninne er sjef. Hun sier at det at hun er sjef er helt uproblematisk da de skiller mellom jobb og privatliv.

Men er det så greit? Jeg ville styrt unna noe sånt for å unngå en lojalitetskonflikt. Kan en sjef være helt ærlig ovenfor en medarbeider som også er en god venn?

hva tenker dere?

Fortsetter under...

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg ville ha styrt unna dette, det kan fort bli komplisert. Hva om man som sjef av en eller annen grunn plutselig må ta opp vanskelige ting med sin venninne (som da er kollega). Det kan bli veldig ubehagelig, selv om man på forhånd tenker at det er ukomplisert. Det blir jo det samme problemet som at ektefeller arbeider sammen. Det vil alltid dukke opp en del problemer som man ikke helt innser på forhånd.

Nå skal det være sagt at det jo kan gå problemfritt også, men jeg tror sjansen for at problemer kan dukke opp er større i en sånn situasjon eller om man er kun kollegaer.

random1365380890
Skrevet

Det er som å låne bort masse penger til venner, dømt til å bli problemer, ihvertfall nesten.

Jeg har gjort det og lærte min lekse (begge deler)

Skrevet

Jeg skulle gjerne jobbet som en likestilt med en venninne, men ikke med en av oss som sjef over den andre. Jeg tror ikke man klarer å skille 100% mellom jobb og privatliv på den måten nemlig.

Skrevet

Jeg vil tro at det kommer an på hvilken type jobb det er. Dersom det er en jobb som virkelig krever en sjef for å få ting gjort så tror jeg det går dårlig.

Her jeg jobber har vi alle hver våre oppgaver. Jeg har jo selvsagt en sjef over meg, men han fungere svært sjeldent som en sjef. Vi sitter i samme båt og seiler samme vei. Vi samarbeider om det meste, og fordeler oppgaver ut fra hva hver enkelt av oss har som styrke.

Dersom det er en slik jobb så tror jeg det kan gå veldig greit.

Skrevet

Jeg personlig hadde ikke vært bekvem i en sånn arbeidssituasjon. Jeg tror jeg ville følt det problematisk både i forhold til sjefen, og i forhold til andre kollegaer.

Annonse

Skrevet

Jeg ville ikke hatt en venninne som sjef eller vært sjefen til en venninne.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg ville ikke hatt en venninne som sjef eller vært sjefen til en venninne.

Kunne gjerne vært sjefen til en venninne, jeg! Skulle vært så proff atte...

*gliser sadistisk*

Skrevet

Kunne gjerne vært sjefen til en venninne, jeg! Skulle vært så proff atte...

*gliser sadistisk*

;-)

Skrevet

Når man har jobbet lenge i et firma eller på en avdeling, blir man jo også gjerne venninner med noen av kollegene. Dersom en av oss da blir leder av avdelingen, så kan vi da ikke slutte...

hidi, the scorpion
Skrevet

Når man har jobbet lenge i et firma eller på en avdeling, blir man jo også gjerne venninner med noen av kollegene. Dersom en av oss da blir leder av avdelingen, så kan vi da ikke slutte...

Det blir noe annet! Hun har ikke vært barndomsvenninna di eller den du har betrodd alt mulig til.....

Dere har allrede vært kolleger i noen år, så "det blir ikke mye nytt under solen". Det hadde jeg ikke bekymret meg et øyeblikk for, men å starte i ny jobb hvor min venninne var sjef: ALDRI!

Skrevet

Jeg har prøvd det.

Da vår sjef skulle ha permisjon et år, søkte min vennine ( og kollega) vikariatet og ble altså min sjef.

Hun gjorde en bra jobb og alt var vel egentlig greit, men , men det kom liksom noe mellom oss, slik at vi mistet det gode forholdet vi hadde før.

Og jeg fikk meg ikke til å kontakte henne om det kunne være ting jeg kanskje ville tatt opp med den "riktige" sjefen.

Egentlig var jeg glad da dette året var omme.

Og senere- blir vel ikke helt det gamle.

Annonse

Skrevet

Jeg tenker at hvis jeg hadde et reellt valg, ville jeg velge å ha en _annen_ jobb og en annen sjef.

Det kommer jo selvfølgelig an på hva slags jobb det var og settingen for øvring. Er det små forhold blir man ganske sårbar om noe skulle skje, og vel, ting skjer.

Skrevet

Jeg skulle gjerne jobbet som en likestilt med en venninne, men ikke med en av oss som sjef over den andre. Jeg tror ikke man klarer å skille 100% mellom jobb og privatliv på den måten nemlig.

Tiltredes...:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...