Gå til innhold

Skummel forelskelse....?

Anbefalte innlegg

Gjest konfjust

Er ganske godt kjent med personalet på en psykiatrisk akuttavdeling. De to årene jeg har blitt fulgt opp av avdelingen har jeg blitt ganske godt kjent med mange. Traff en mannlig pleier der som jeg utviklet et seksuellt forhold til han. Han var gift, hadde barn o.s.v. Da jeg fortalte om dette til behandleren ble det ramaskrik og pleieren sa opp på dagen, sykemeldte seg oppsigelsestiden og brøt all kontakt med meg. Nå er saken at jeg liker veldig godt en annen pleier, og det virker som han liker meg også veldig godt. Sender meg koslige meldinger i ny og ne o.s.v. Jeg liker han fordi han er inteligent, snill, morsom, mandig, har de samme interessene som meg og en spennende person rett og slett. Han har ikke prøvd seg på meg i det hele tatt, slik som den andre pleieren. men nå skal personen slutte i stillingen sin og jeg lurer på om det blir baluba om jeg fortsetter å holde kontakten med han etter at han har sluttet, visst han vil det selvfølgelig... Eller finnes det regler for slikt? Han gir meg alltid klem når jeg ser han. Han har hjulpet meg med ting på fritiden sin. Har sagt jeg må komme på besøk, bli med på "byen" o.s.v. Vet ikke om han mener dette seriøst...En gang beskrev han hvilken dame han ville ha, og det var en veldig tydelig beskrivelse av meg.Men kanskje jeg bare er innbilsk og helt på bærtur her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298218-skummel-forelskelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes at dette høres ut som en skummel forelskelse... Bare det at han sender deg meldinger er et tegn på at dette har gått for langt. Han har ikke lov til å be deg om å komme på besøk heller for dere skal ikke ha privat kontakt.

Ikke tenk på om du er innbilsk for bare de tingene han nå gjør er ille nok. Dette er faktisk ulovlig og han kan miste jobben sin pga av dette. Jeg synes at du skal si fra til behandleren din eller sjefen hans.

Dette kommer bare til å ende med vonde følelser for deg så jeg håper at du klarer å komme deg bort fra denne personen som bare utnytter din sårbare situasjon!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298218-skummel-forelskelse/#findComment-2409787
Del på andre sider

Gjest konfjust

Jeg synes at dette høres ut som en skummel forelskelse... Bare det at han sender deg meldinger er et tegn på at dette har gått for langt. Han har ikke lov til å be deg om å komme på besøk heller for dere skal ikke ha privat kontakt.

Ikke tenk på om du er innbilsk for bare de tingene han nå gjør er ille nok. Dette er faktisk ulovlig og han kan miste jobben sin pga av dette. Jeg synes at du skal si fra til behandleren din eller sjefen hans.

Dette kommer bare til å ende med vonde følelser for deg så jeg håper at du klarer å komme deg bort fra denne personen som bare utnytter din sårbare situasjon!

Hvorfor er det liksom så veldig farlig om en pleier og pasient finner hverandre? Greit nok visst han hadde vært kontaktperson for meg, jeg hadde vært i en behandlingssituasjon eller han hadde vært behandleren min. Men nå skal han faktisk slutte. I går fikk jeg melding om at han liker meg utrolig godt og at han virkelig er glad for at det går så bra med meg. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298218-skummel-forelskelse/#findComment-2411790
Del på andre sider

Gjest BipolarII...jeg visst

Hvorfor er det liksom så veldig farlig om en pleier og pasient finner hverandre? Greit nok visst han hadde vært kontaktperson for meg, jeg hadde vært i en behandlingssituasjon eller han hadde vært behandleren min. Men nå skal han faktisk slutte. I går fikk jeg melding om at han liker meg utrolig godt og at han virkelig er glad for at det går så bra med meg. :-)

Er det ikke litt dumt å rote seg inn i nok et pleierforhold?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298218-skummel-forelskelse/#findComment-2412101
Del på andre sider

Ett av problemene er jo at det er ulovlig... Et annet er at forholdet starter litt skjevt på en måte. Han har hatt en rolle som profesjonell og det gjør gjerne at man kan knytte seg til dem på en annen måte enn man ville gjort dersom man møttes som jevnbyrdige.

Jeg ville vært litt skeptisk til en fyr som brøt loven og som er så lite profesjonell. Han burde innse at det ikke er problemfritt å involere seg med en pasient på den måten. Jeg tror også at dersom det skulle blitt slutt mellom dere så ville det bruddet vært verre enn med en annen mann.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298218-skummel-forelskelse/#findComment-2414064
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...