Gå til innhold

luksusfellen

Gjest er det mulig å ville fremstå slik!??

Anbefalte innlegg

Gjest er det mulig å ville fremstå slik!??
Skrevet

Herre min!!

Skrevet

hehe, kanskje de tjener litt på det? Lærer å bruke penger annerledes? Nei det hadde jeg vært flau for å stille opp på. Jeg har ikke tv3, så det får jeg ikke sett.

hidi, the scorpion
Skrevet

hehe, kanskje de tjener litt på det? Lærer å bruke penger annerledes? Nei det hadde jeg vært flau for å stille opp på. Jeg har ikke tv3, så det får jeg ikke sett.

Og ingen som forteller meg noe?

Skrevet

Kan det nesten ikke tro at dette er sant - får Linn Skåbers figur i "Hjerte til hjerte" til å fremstå som full av selvinnsikt!

Disse folka fortjener ikke hjelp! Hadde vært til pass for dem at leiligheten ble tvangssolgt.

Si opp jobben og begynne å studere uten i det hele tatt å ha vurdert hva man skal leve av!

Kvalmt å møte opp i banken med tv på slep!

Ville du ha kjøpt bolig av denne mannen??

Skrevet

Helt utrolig at det virkelig går an å være så blåst!!! Dette er underholdende:o)

"Det er vanskelig å si nei til fine ting da"

Hohohohohoooooo!!

Skrevet

Helt utrolig at det virkelig går an å være så blåst!!! Dette er underholdende:o)

"Det er vanskelig å si nei til fine ting da"

Hohohohohoooooo!!

Ja, ikkesant? Det er kjempevanskelig, men de fleste normale mennesker vet vel når man har råd og ikke råd? Søren altså, at jeg ikke fikk sett det.

Skrevet

Ja, ikkesant? Det er kjempevanskelig, men de fleste normale mennesker vet vel når man har råd og ikke råd? Søren altså, at jeg ikke fikk sett det.

Jeg bruker ikke penger jeg ikke har, og på den måten har jeg full kontroll på økonomien.

Skrevet

Jeg synes egentlig at det er tøft av dem og stille opp, til tross for økonmiske dumheter. Og det er nok utrolig mange i Norges land som bruker penger de ikke har. Det er jo ikke for uten grunn at kredittkortene tjener fett.......

Det er nok ikke så lett i dag og være ung, og alle rundt deg har det ene med det andre. Det er nok mange det som tror de må ha en strøken leilighet for at det skal være godt nok.

Gjest Angela26
Skrevet

De sier samfunnet har skyld i dette. For noe tull!

Hvor har det blitt av vettet???

Skrevet

Jeg synes egentlig at det er tøft av dem og stille opp, til tross for økonmiske dumheter. Og det er nok utrolig mange i Norges land som bruker penger de ikke har. Det er jo ikke for uten grunn at kredittkortene tjener fett.......

Det er nok ikke så lett i dag og være ung, og alle rundt deg har det ene med det andre. Det er nok mange det som tror de må ha en strøken leilighet for at det skal være godt nok.

Det er råtøft å stille opp, jeg hadde ALDRI gjort det...

Skrevet

De sier samfunnet har skyld i dette. For noe tull!

Hvor har det blitt av vettet???

På en måte ligger det jo litt i samfunnet, at alt skal være nytt og flott. Jeg ser en del på jobben som går med rådyre klær f.eks. Fatter ikke hvordan de har råd jeg men.

Økonomiopplæring har man jo heller ikke så mye av på skolen. På en måte skal man jo ha vett til å ikke bruke mer penger enn man har. På en annen måte har vi alle lån, og bruker vel dermed penger vi ikke har. Og kredittkortreklame lurer på hvert eneste hjørne. Eks Citibank som vel reklamerer mye på TV, om at alt er mulig.

Skrevet

Går ikke alle sånne program i reprise da?

Skrevet

På en måte ligger det jo litt i samfunnet, at alt skal være nytt og flott. Jeg ser en del på jobben som går med rådyre klær f.eks. Fatter ikke hvordan de har råd jeg men.

Økonomiopplæring har man jo heller ikke så mye av på skolen. På en måte skal man jo ha vett til å ikke bruke mer penger enn man har. På en annen måte har vi alle lån, og bruker vel dermed penger vi ikke har. Og kredittkortreklame lurer på hvert eneste hjørne. Eks Citibank som vel reklamerer mye på TV, om at alt er mulig.

Dette viser hvor utrolig viktig det er for oss foreldre å lære barna våre sunne vaner når det gjelder penger,

Skrevet

Har skjønt at programmet handler om folk som har komt i inkasso knipa osv, har sett flere sånne program i utlandet.Var det sånn på det norske at de fikk råd også fikk de noen slumper som de skulle leve på en uke for å se hvordan de klarte seg med bare det ( slike summer som vi som har vanlig økonomi har ) ?

Hvordan var konseptet?

Og hvordan havnet denne personen i den økonomiske krisen? var det pga over shopping eller andre ting? tenker da på slike ting som uten jobb eller en personlig konkurs eller noe av det tragiske plan.......

Skrevet

Har skjønt at programmet handler om folk som har komt i inkasso knipa osv, har sett flere sånne program i utlandet.Var det sånn på det norske at de fikk råd også fikk de noen slumper som de skulle leve på en uke for å se hvordan de klarte seg med bare det ( slike summer som vi som har vanlig økonomi har ) ?

Hvordan var konseptet?

Og hvordan havnet denne personen i den økonomiske krisen? var det pga over shopping eller andre ting? tenker da på slike ting som uten jobb eller en personlig konkurs eller noe av det tragiske plan.......

De fikk hjelp til å forhandle på noe inkassogjeld og refinansiere. Så solgte de noen av eiendelene sine, de hadde hatt et skyhøyt luksusforbruk. Så fikk de bare 1000 kr å kjøpe klær for i mnd, noe som var veldig lite i forhold til det de pleide. Men de hadde jo skapet fult av klær.

Så satte de opp nytt budsjett. Og at de måtte prate sammen om økonomi, de hadde atskilt og var ganske ille begge to.

Skrevet

Går i reprise lørdag kl 17.50.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...