Gjest er det mulig å ville fremstå slik!?? Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Herre min!! 0 Siter
pekkaline Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 hehe, kanskje de tjener litt på det? Lærer å bruke penger annerledes? Nei det hadde jeg vært flau for å stille opp på. Jeg har ikke tv3, så det får jeg ikke sett. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 hehe, kanskje de tjener litt på det? Lærer å bruke penger annerledes? Nei det hadde jeg vært flau for å stille opp på. Jeg har ikke tv3, så det får jeg ikke sett. Og ingen som forteller meg noe? 0 Siter
lex Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Kan det nesten ikke tro at dette er sant - får Linn Skåbers figur i "Hjerte til hjerte" til å fremstå som full av selvinnsikt! Disse folka fortjener ikke hjelp! Hadde vært til pass for dem at leiligheten ble tvangssolgt. Si opp jobben og begynne å studere uten i det hele tatt å ha vurdert hva man skal leve av! Kvalmt å møte opp i banken med tv på slep! Ville du ha kjøpt bolig av denne mannen?? 0 Siter
morsan Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Og ingen som forteller meg noe? http://www.dagsavisen.no/kultur/article332997.ece Går på tv3 nå, men får ikke sett pga en unge ved siden av meg som aaaaldri blir ferdig med norskstilen...;-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Og ingen som forteller meg noe? DEtte er alt jeg vet om dette programmet http://www.side2.no/tv/article1567802.ece 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Helt utrolig at det virkelig går an å være så blåst!!! Dette er underholdende:o) "Det er vanskelig å si nei til fine ting da" Hohohohohoooooo!! 0 Siter
Jølsen Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Helt utrolig at det virkelig går an å være så blåst!!! Dette er underholdende:o) "Det er vanskelig å si nei til fine ting da" Hohohohohoooooo!! Ja, ikkesant? Det er kjempevanskelig, men de fleste normale mennesker vet vel når man har råd og ikke råd? Søren altså, at jeg ikke fikk sett det. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Ja, ikkesant? Det er kjempevanskelig, men de fleste normale mennesker vet vel når man har råd og ikke råd? Søren altså, at jeg ikke fikk sett det. Jeg bruker ikke penger jeg ikke har, og på den måten har jeg full kontroll på økonomien. 0 Siter
Elis31 Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Jeg synes egentlig at det er tøft av dem og stille opp, til tross for økonmiske dumheter. Og det er nok utrolig mange i Norges land som bruker penger de ikke har. Det er jo ikke for uten grunn at kredittkortene tjener fett....... Det er nok ikke så lett i dag og være ung, og alle rundt deg har det ene med det andre. Det er nok mange det som tror de må ha en strøken leilighet for at det skal være godt nok. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 De sier samfunnet har skyld i dette. For noe tull! Hvor har det blitt av vettet??? 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Jeg synes egentlig at det er tøft av dem og stille opp, til tross for økonmiske dumheter. Og det er nok utrolig mange i Norges land som bruker penger de ikke har. Det er jo ikke for uten grunn at kredittkortene tjener fett....... Det er nok ikke så lett i dag og være ung, og alle rundt deg har det ene med det andre. Det er nok mange det som tror de må ha en strøken leilighet for at det skal være godt nok. Det er råtøft å stille opp, jeg hadde ALDRI gjort det... 0 Siter
Elis31 Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 De sier samfunnet har skyld i dette. For noe tull! Hvor har det blitt av vettet??? På en måte ligger det jo litt i samfunnet, at alt skal være nytt og flott. Jeg ser en del på jobben som går med rådyre klær f.eks. Fatter ikke hvordan de har råd jeg men. Økonomiopplæring har man jo heller ikke så mye av på skolen. På en måte skal man jo ha vett til å ikke bruke mer penger enn man har. På en annen måte har vi alle lån, og bruker vel dermed penger vi ikke har. Og kredittkortreklame lurer på hvert eneste hjørne. Eks Citibank som vel reklamerer mye på TV, om at alt er mulig. 0 Siter
Elis31 Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Ja, ikkesant? Det er kjempevanskelig, men de fleste normale mennesker vet vel når man har råd og ikke råd? Søren altså, at jeg ikke fikk sett det. Går ikke alle sånne program i reprise da? 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 På en måte ligger det jo litt i samfunnet, at alt skal være nytt og flott. Jeg ser en del på jobben som går med rådyre klær f.eks. Fatter ikke hvordan de har råd jeg men. Økonomiopplæring har man jo heller ikke så mye av på skolen. På en måte skal man jo ha vett til å ikke bruke mer penger enn man har. På en annen måte har vi alle lån, og bruker vel dermed penger vi ikke har. Og kredittkortreklame lurer på hvert eneste hjørne. Eks Citibank som vel reklamerer mye på TV, om at alt er mulig. Dette viser hvor utrolig viktig det er for oss foreldre å lære barna våre sunne vaner når det gjelder penger, 0 Siter
Mistera Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Har skjønt at programmet handler om folk som har komt i inkasso knipa osv, har sett flere sånne program i utlandet.Var det sånn på det norske at de fikk råd også fikk de noen slumper som de skulle leve på en uke for å se hvordan de klarte seg med bare det ( slike summer som vi som har vanlig økonomi har ) ? Hvordan var konseptet? Og hvordan havnet denne personen i den økonomiske krisen? var det pga over shopping eller andre ting? tenker da på slike ting som uten jobb eller en personlig konkurs eller noe av det tragiske plan....... 0 Siter
Elis31 Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Har skjønt at programmet handler om folk som har komt i inkasso knipa osv, har sett flere sånne program i utlandet.Var det sånn på det norske at de fikk råd også fikk de noen slumper som de skulle leve på en uke for å se hvordan de klarte seg med bare det ( slike summer som vi som har vanlig økonomi har ) ? Hvordan var konseptet? Og hvordan havnet denne personen i den økonomiske krisen? var det pga over shopping eller andre ting? tenker da på slike ting som uten jobb eller en personlig konkurs eller noe av det tragiske plan....... De fikk hjelp til å forhandle på noe inkassogjeld og refinansiere. Så solgte de noen av eiendelene sine, de hadde hatt et skyhøyt luksusforbruk. Så fikk de bare 1000 kr å kjøpe klær for i mnd, noe som var veldig lite i forhold til det de pleide. Men de hadde jo skapet fult av klær. Så satte de opp nytt budsjett. Og at de måtte prate sammen om økonomi, de hadde atskilt og var ganske ille begge to. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Ja, ikkesant? Det er kjempevanskelig, men de fleste normale mennesker vet vel når man har råd og ikke råd? Søren altså, at jeg ikke fikk sett det. Går i reprise lørdag kl 17.50. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.