Gjest ta tak i det du kan Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvordan stiller dette seg hvis en behandler forgriper seg på en pasient som oppsøker hjelp pga EUPF og ikke har utviklet personligheten sin og er identitetsforvirret? Det er skadelig. Det har du sikkert fått kjennskap til på kroppen. Hvor skadelig det er for deg er det bare du som vet sammen med terapeuten din. Selv vet jeg at mine overgrep var skadelige, men at jeg nå er ferdig med mye av bearbeidingen av dem. Hva man gjør med dette i ettertid vil ha mye å si for hvor skadelidende en er. Personligheten en har, og en rekke andre faktorer. Noen kan bli helt ødelagt av det du beskriver, andre klarer seg etterhvert bra. Uansett er det mye en kan gjøre for å få det bedre på sikt. Ingen er håpløse tilfeller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298242-hva-er-mest-traumatisk-voldtektovergrep/page/2/#findComment-2410609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tribbaka Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Om noen ved vold og/eller trusler skaffer seg tilgang til kassabeholdningen eller lommeboken din, er det ingen som vil drømme om å bedømme ufrivilligheten i dette etter hvor stor motstand du gjorde. Tvert imot er gjennomgangstonen at du skal gi ranerne det de vil for å ikke provosere og dermed sette deg selv i ytterligere fare. Men om noen ved vold og/eller trusler tilriver seg samleie, blir frivilligheten av dette i stor grad bedømt ut fra hvor mye motstand du gav. Selv om risikoen ved å yte motstand åpenbart må være den samme her som ved ran. Her er ikke lengre det viktigste hva du blir frarøvet, men i hvilken grad du motsatte deg ranet. Barn er stort sett sjanseløse i forhold til å yte motstand, derfor blir det som regel ikke en gang regnet som voldtekt, selv om maktovergrepet er formidabelt. mvh Utrolig bra skrevet.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298242-hva-er-mest-traumatisk-voldtektovergrep/page/2/#findComment-2410649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest suspekt Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Det er skadelig. Det har du sikkert fått kjennskap til på kroppen. Hvor skadelig det er for deg er det bare du som vet sammen med terapeuten din. Selv vet jeg at mine overgrep var skadelige, men at jeg nå er ferdig med mye av bearbeidingen av dem. Hva man gjør med dette i ettertid vil ha mye å si for hvor skadelidende en er. Personligheten en har, og en rekke andre faktorer. Noen kan bli helt ødelagt av det du beskriver, andre klarer seg etterhvert bra. Uansett er det mye en kan gjøre for å få det bedre på sikt. Ingen er håpløse tilfeller. Har ikke sagt jeg har opplevd det og er heller ikke ute etter "velmente" råd. Lurte bare på hvordan Nhd ser på dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298242-hva-er-mest-traumatisk-voldtektovergrep/page/2/#findComment-2410653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.