Gå til innhold

Tupperware, sånn gikk det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har a'Lotte gått av skaftet og svidd av storpeng på arveplast ;o) Steike, det blir dyrt når man skal fornye seg på dyrest mulig måte! ;s

Jeg kjøpte;

Vertikal grønnsakskreller

Palett (stekespade)

Salatslynge

Sharp Star (knivsliper'n)

Stort bakeunderlag

Tacobrett

Kvartett oppbevaring x 4

Slikkepott av den gammeldagse sorten m/hull i sleiva

Gaver som jeg fikk:

Eple (plasteple åffkårs, til å legge et eple oppi)

SpaceMaker-sett 3-delt (oppbevaring av mel etc)

Gummilapp (til å få gripeevne rundt f.eks syltetøylokk)

Valentine Babuska (rosa matboks)

Ting jeg har fra før:

Slikkepott i silicon - jeg baker mye

Hermetikkåpner'n (har prototypen, den som senere ble Tupperware) - enkel i bruk, ingen skarpe kanter

Isskje - veldig god, og tåler selvsagt oppvaskmaskin (det gjorde ikke mine to foregående innkjøp)

Palett - god stekespade

Små Back 2 Basic røreboller - hva skal man bruke dem til?

Mål og mix 2-liter med vispekant - bra

Iso Duo Sausnebb - veldig praktisk

Iso Duo 3,5 liter bolle m/lokk - altfor stor, tar irriterende stor plass

Babuska Trio matbokser - brukes hver dag

Preludio Kanne - i daglig bruk

Exclusive Festboks rund - kaketine, praktisk

Mini Begre 0,6 dl - praktisk i matboksen. brukes til majones, syltetøy, egg etc

Crisper 2 liter - brukes ukentlig til salat, den har en kjekk rist i bunnen

Ergonomisk barnebestikk - i daglig bruk

Pussleball - 31 år gammel, funker fortsatt :)

Vel, jeg trodde jeg hadde 3 ting i skapet.. Sorry, dette ble kun for spesielt interesserte.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

15

• mariaflyfly

4

• morsan

3

• Sofline

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg digger Tupperware. Nå får du ihvertfall produkter som varer og som du har i mange år.

Skrevet

Jeg digger Tupperware. Nå får du ihvertfall produkter som varer og som du har i mange år.

Ja, jeg svei av knappe 2 laken, og har dette i lang lang tid. Best av alt; det er ikke jeg som betaler det :D

Gjest annlovinda
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201729804' post='3794018]

Ja, jeg svei av knappe 2 laken, og har dette i lang lang tid. Best av alt; det er ikke jeg som betaler det :D

Ja, da går det an å handle da

:)

Skrevet

Du har antakelig nok tupperware til å fylle opp kjøkkenskapene mine.

Hva er vertikal grønnsakskreller, tacobrett og vispekant, Preudio Kanne og ergonomisk barnebestikk?

Er en salatslynge like genial som den høres ut som? Jeg er nemlig lei av våt salat, men innbilder meg at salatslynge er noe som ikke fungerer.

Epleoppbevarer høres forresten ut som noe uunnværlig noe. :-)

Er det forresten sånn at all tupperware er av plast, eller er det en myte?

Skrevet

''Vertikal grønnsakskreller'' Jeg har en sånn potetskreller som sikkert er 10 år gammel - antar det er en slik en du mener?

''Stort bakeunderlag'' Jeg har arvet min mors gamle bakeunderlag, som hun kjøpte tidlig på 70-tallet! ;-)

''Tacobrett'' Jeg kjøpte forgjengeren, men bruker den nesten aldri. Mulig den nye er penere, men den gamle grå er stugg å sette fram og det er mer praktisk med tilbehøret i små skåler synes jeg.

''Kvartett oppbevaring x 4'' Dette høres ut som noen jeg sikkert har...;-) Det er mange år siden jeg kjøpte noe nytt, men da det sto på som verst, hevdet mannen min at jeg hadde en slags merkelig plast-fetisj;-)

''Slikkepott av den gammeldagse sorten m/hull i sleiva'' Den er kjempebra!

''Mål og mix 2-liter med vispekant'' Jeg var dum nok til å kjøpe den lille (er den 1,2 l tro?), men siden dengangen har jeg fått et visst snevn av et husmorgen, og burde derfor hatt den største...;-)

''Iso Duo 3,5 liter bolle m/lokk - altfor stor, tar irriterende stor plass'' Jeg har den gedigne bakebollen! Tror den er på 8 liter, men jammen er den fin;-)

''Exclusive Festboks rund - kaketine,'' De få gangene jeg har behov for transport av rund kake, bruker jeg min fine rosemalte kaketine;-) Den er penere å ha på toppen av framskapet også, innimellom slagene.

Ellers husker jeg ike alt jeg har og ikke har, men jeg burde tatt en ryddesjau og invitert venninner til "byttedag"/bruktmarked - den enes støvsamler kan bli den annens gull:-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Hva er vertikal grønnsakskreller, tacobrett og vispekant, Preudio Kanne og ergonomisk barnebestikk?

Er en salatslynge like genial som den høres ut som? Jeg er nemlig lei av våt salat, men innbilder meg at salatslynge er noe som ikke fungerer.

Jeg kjøpte salatslynge på TW party for 2-3 år siden.

Vi har spiste mye mer salat etter vi kjøpte den. Salaten blir mye mer sprø, og mye bedre. Holder seg godt gjør den også. Jeg oppbevarer den i salatslynga i kjøleskapet.

Skrevet

Jeg kjøpte salatslynge på TW party for 2-3 år siden.

Vi har spiste mye mer salat etter vi kjøpte den. Salaten blir mye mer sprø, og mye bedre. Holder seg godt gjør den også. Jeg oppbevarer den i salatslynga i kjøleskapet.

Så skal jeg vurdere å investere i en.

Skrevet

Bla deg fram i katalogen... Det er nok det letteste! :)

http://www.tupperware.dk/Norway/today/30.html

Tacobrett står ikke i katalogen. Rundt brett m/ en rund skål i midten, og flere skåler rundt for de forskjellinge grønnsakene, ost etc. Kan brukes til mye. Har lokk.

Preludio Kanne er en blå saftkanne/vannkanne m/lokk. Passer perfekt i kjøleskapsdøren, og lokket/kannen har en thermoseffekt sånn at f.eks safta holder seg kald hvis den står ute i sommervarmen (ikke i direkte solstek, da). Side 28

Vispekant: avtagbar plastlokk-kant, du visper deig og krem i denne, uten at det spruter utover halve kjøkkenet. Praktisk. Side 16

Ergonomisk barnebestikk, side 45

Epledingsen så helt "eple" ut, hehe! Til å beskytte eplet mot knall og trykk før den konsumeres.

Salatslynga har jeg hørt mye bra om, den er pr nå kun bestilt, så jeg har ingen erfaring.

Tupperware er plast eller silicon, men har noen metalldeler på f.eks grønnsaksskreller og hermetikkåpner.

Skrevet

''Vertikal grønnsakskreller'' Jeg har en sånn potetskreller som sikkert er 10 år gammel - antar det er en slik en du mener?

''Stort bakeunderlag'' Jeg har arvet min mors gamle bakeunderlag, som hun kjøpte tidlig på 70-tallet! ;-)

''Tacobrett'' Jeg kjøpte forgjengeren, men bruker den nesten aldri. Mulig den nye er penere, men den gamle grå er stugg å sette fram og det er mer praktisk med tilbehøret i små skåler synes jeg.

''Kvartett oppbevaring x 4'' Dette høres ut som noen jeg sikkert har...;-) Det er mange år siden jeg kjøpte noe nytt, men da det sto på som verst, hevdet mannen min at jeg hadde en slags merkelig plast-fetisj;-)

''Slikkepott av den gammeldagse sorten m/hull i sleiva'' Den er kjempebra!

''Mål og mix 2-liter med vispekant'' Jeg var dum nok til å kjøpe den lille (er den 1,2 l tro?), men siden dengangen har jeg fått et visst snevn av et husmorgen, og burde derfor hatt den største...;-)

''Iso Duo 3,5 liter bolle m/lokk - altfor stor, tar irriterende stor plass'' Jeg har den gedigne bakebollen! Tror den er på 8 liter, men jammen er den fin;-)

''Exclusive Festboks rund - kaketine,'' De få gangene jeg har behov for transport av rund kake, bruker jeg min fine rosemalte kaketine;-) Den er penere å ha på toppen av framskapet også, innimellom slagene.

Ellers husker jeg ike alt jeg har og ikke har, men jeg burde tatt en ryddesjau og invitert venninner til "byttedag"/bruktmarked - den enes støvsamler kan bli den annens gull:-)

Jeg vil ikke ha sånn stor bakebolle, fordi jeg har en Kenwood Major m/2 stk.

Tupperware er god kvalitet! :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201732328' post='3794070]

Jeg vil ikke ha sånn stor bakebolle, fordi jeg har en Kenwood Major m/2 stk.

Tupperware er god kvalitet! :)

Ja, det er bra saker, men jeg har veldig mye som jeg ikke bruker.... Slik som f eks sånn dings til å lage dessert eller cabaret i.... Pluss altformange oppbevaringsbokser...;-)

jeg tok en titt i katalogen deres på nettet, og kom vel til at det kun er den mål&mix-bollen jeg trenger nå, samt evt en ny matboks til junior;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201732155' post='3794068]

Bla deg fram i katalogen... Det er nok det letteste! :)

http://www.tupperware.dk/Norway/today/30.html

Tacobrett står ikke i katalogen. Rundt brett m/ en rund skål i midten, og flere skåler rundt for de forskjellinge grønnsakene, ost etc. Kan brukes til mye. Har lokk.

Preludio Kanne er en blå saftkanne/vannkanne m/lokk. Passer perfekt i kjøleskapsdøren, og lokket/kannen har en thermoseffekt sånn at f.eks safta holder seg kald hvis den står ute i sommervarmen (ikke i direkte solstek, da). Side 28

Vispekant: avtagbar plastlokk-kant, du visper deig og krem i denne, uten at det spruter utover halve kjøkkenet. Praktisk. Side 16

Ergonomisk barnebestikk, side 45

Epledingsen så helt "eple" ut, hehe! Til å beskytte eplet mot knall og trykk før den konsumeres.

Salatslynga har jeg hørt mye bra om, den er pr nå kun bestilt, så jeg har ingen erfaring.

Tupperware er plast eller silicon, men har noen metalldeler på f.eks grønnsaksskreller og hermetikkåpner.

''Tupperware er plast eller silicon, men har noen metalldeler på f.eks grønnsaksskreller og hermetikkåpner.''

Jeg regnet neste med det, men man vet jo aldri hvor mye dritt som finnes. Jeg mener å ha sett grønnsaksskreller i bare plast nemlig.

Skrevet

Hehe, jeg var TW-dame for noen år siden og var min egen beste kunde. :P Det var *check*, *check* og *check* på den lista der, gitt.. Holder med de i den andre tråden som ristet på hodet over TW som serveringsservise, da - bortsett fra til hjemmebruk, selvfølgelig. ;)

Gjest cabarè
Skrevet

Ja, det er bra saker, men jeg har veldig mye som jeg ikke bruker.... Slik som f eks sånn dings til å lage dessert eller cabaret i.... Pluss altformange oppbevaringsbokser...;-)

jeg tok en titt i katalogen deres på nettet, og kom vel til at det kun er den mål&mix-bollen jeg trenger nå, samt evt en ny matboks til junior;-)

den bollen til å lage cabarè i, den lager jeg dessert gele i, på sommeren er det serviringsfatet for fylte kjeks til kaffen ute på verandaen ;), så min bolle står også for det meste i skuffen ...

Nisteboks, det får du kjøpt billig på Ikea :), de har noen bokser nå i forskjellige størrelser, jeg kjøpte de minste, kjøpte noen klistremerker og vips så er de flotte nistebokser til barna :).

Gjest ViViola
Skrevet

den bollen til å lage cabarè i, den lager jeg dessert gele i, på sommeren er det serviringsfatet for fylte kjeks til kaffen ute på verandaen ;), så min bolle står også for det meste i skuffen ...

Nisteboks, det får du kjøpt billig på Ikea :), de har noen bokser nå i forskjellige størrelser, jeg kjøpte de minste, kjøpte noen klistremerker og vips så er de flotte nistebokser til barna :).

''Nisteboks, det får du kjøpt billig på Ikea''

Etter å ha gjennomført 10 år med daglig matpakkesmøring til ungene har jeg kommet fram til at det viktigste med en matboks er a) at den er lett å åpne/lukke, men samtidig ikke ryker i åpne/lukke-mekanismen og B) at den kan deles opp innvendig slik at man kan ha ulik mat i samme boks uten at det blir graut.

Til nå har ikke jeg funnet noe annet enn TWs produkter som holder, særlig på punktet om åpne/lukke-mekanisme. Derfor er det lettere å legge seg på den linja, selv om det koster noe mer. Det blir jo dyrt å bytte matboks i eninga også, selv om hver boks er billig i utgangspunktet.

Gjest ViViola
Skrevet

Høres ut som du ble kveldens stjernekunde! He-he.

Savner bare èn ting på lista di: Servofixen! Hvor er den, liksom?

;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Goshameg! Nå mangler du bare ekstra kjøkkenskap?

Skrevet

Hehe, jeg var TW-dame for noen år siden og var min egen beste kunde. :P Det var *check*, *check* og *check* på den lista der, gitt.. Holder med de i den andre tråden som ristet på hodet over TW som serveringsservise, da - bortsett fra til hjemmebruk, selvfølgelig. ;)

I finselskap vil jeg aldri bruke det, men tacobrettet vil være i bruk både med og uten gjester. Det gjelder også sausnebbet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...