Gå til innhold

Tupperware, sånn gikk det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Goshameg! Nå mangler du bare ekstra kjøkkenskap?

Mitt kjøkken er mer enn stort nok. Masse skap. Jeg kjøpte jo ikke sååå mye da, men jeg får nå orden i kolonialskuffene!

Jeg kvitter meg med et par gamle dingser som ikke er TW.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

15

• mariaflyfly

4

• morsan

3

• Sofline

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Høres ut som du ble kveldens stjernekunde! He-he.

Savner bare èn ting på lista di: Servofixen! Hvor er den, liksom?

;-)

Servofix? Har aldri skjønt poenget. Fortell, da!

Gjest Gurojenta
Skrevet

Det må jeg si, dette var jammen meg litt av en handel. Men TW har virkelig flotte ting med god kvalitet, så man får se på det som en investering.

Gjest cabarè
Skrevet

''Nisteboks, det får du kjøpt billig på Ikea''

Etter å ha gjennomført 10 år med daglig matpakkesmøring til ungene har jeg kommet fram til at det viktigste med en matboks er a) at den er lett å åpne/lukke, men samtidig ikke ryker i åpne/lukke-mekanismen og B) at den kan deles opp innvendig slik at man kan ha ulik mat i samme boks uten at det blir graut.

Til nå har ikke jeg funnet noe annet enn TWs produkter som holder, særlig på punktet om åpne/lukke-mekanisme. Derfor er det lettere å legge seg på den linja, selv om det koster noe mer. Det blir jo dyrt å bytte matboks i eninga også, selv om hver boks er billig i utgangspunktet.

Jeg vet ikke om du har sett disse boksene de har på Ikea nå, de er lette å åpne, lette å holde rene, osv osv, så da trenger ikke jeg å kjøpe dyr TW nisteboks :)

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60066724

Mange av TW-boksene er vanskelige å åpne, nå gjelder det påleggsboksene, moren min har leddgikt, å hun har måtte satt vekk flere av sine påleggsbokser, pga at hun ikke klarer å åpne de. Jeg har samme type bokser, de har forferdelig trange lokk, de du må trykke ned på midten, minsten i huset her klarer ikke å åpne dem.

Skrevet

Jeg savner gummilappene mine! Hadde to stykker, men finner dem ikke igjen. :o((( De ligger nok i den eska med kjøkkensaker jeg ikke finner sammen med storknivene og deigskrapene. Finnes ikke noe kjekkere å ha på kjøkkenet enn Tuppevares gummilapper!

Gjest cabarè
Skrevet

Jeg vet ikke om du har sett disse boksene de har på Ikea nå, de er lette å åpne, lette å holde rene, osv osv, så da trenger ikke jeg å kjøpe dyr TW nisteboks :)

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60066724

Mange av TW-boksene er vanskelige å åpne, nå gjelder det påleggsboksene, moren min har leddgikt, å hun har måtte satt vekk flere av sine påleggsbokser, pga at hun ikke klarer å åpne de. Jeg har samme type bokser, de har forferdelig trange lokk, de du må trykke ned på midten, minsten i huset her klarer ikke å åpne dem.

det er den 6 cm høye vi bruker til nistebokser :) med masse flotte klistremerker ble den råflott :)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg savner gummilappene mine! Hadde to stykker, men finner dem ikke igjen. :o((( De ligger nok i den eska med kjøkkensaker jeg ikke finner sammen med storknivene og deigskrapene. Finnes ikke noe kjekkere å ha på kjøkkenet enn Tuppevares gummilapper!

Eh, lurer på hva gummilapper er og om det er noe jeg burde savne... *rister på hodet*-

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201767395' post='3794245]

Servofix? Har aldri skjønt poenget. Fortell, da!

Altså, servofix er en firkantboks med en firkantboks inni. Den inni har ikke lokk, men hull i bunn.

I denne oppbevarer man pannekaker, vafler, ris eller spaghetti når det er middagsmat, da får alle varm mat samtidig. Man kan også "koke" pølser i servofixen, f.eks. til barnebursdag er det supert å bruke den når kanskje ikke alle spiser absolutt på likt eller over litt tid.

Om sommeren er servofixen super å ha en 2-liters is oppi, da uten den hullete innsatsen. Er man bittelitt smartere enn som så, tar man litt vann i bunnen av boksen og fryser dette i litt tid før isen serveres. Da holder selvsagt isen seg bedre.

Servofixen holder altså på varme og kulde, den er som en termos light. Litt samme kategorien som den kanna du har kjøpt.

Vi har 2 servofixer, den vanlige firkanta og den som er tilpasset fiskeform. Begge brukes flere ganger i uka på middagsbordet vårt og er helt uunnværlige i heimen.

Fordelen for deg, da, er at du nå har noe å kjøpe på neste møte!

Skrevet

Eh, lurer på hva gummilapper er og om det er noe jeg burde savne... *rister på hodet*-

Det er rett og slett en gummilapp på str med en liten gryteklut, tynn og myk. Den er fantastisk til å legge over lokket på syletøyglass eller flaskekorker når man ikke får dem opp! Da får man tak med en gang og lokket/korka smetter opp som ingenting!

Gjest ViViola
Skrevet

det er den 6 cm høye vi bruker til nistebokser :) med masse flotte klistremerker ble den råflott :)

Joda, har sett dem, men disse fungerer ikke hos oss der det er 3 måltider som skal være med til barnehage/skole. Yoghurt, frukt/grønnsaker, litt annerledes pålegg osv. gjør at det er vesentlig å få delt av innvendig i boksene.

Ser forresten det du sier med at lokkene er tunge for de med leddgikt og for småbarn. Var veldig spent på om barnehagebarnet her ville fikse den matboksen vi kjøpte i høst, og det gikk etter noen ganger med hjelp. Satser på at den holder leeenge!

Gjest Gurojenta
Skrevet

Altså, servofix er en firkantboks med en firkantboks inni. Den inni har ikke lokk, men hull i bunn.

I denne oppbevarer man pannekaker, vafler, ris eller spaghetti når det er middagsmat, da får alle varm mat samtidig. Man kan også "koke" pølser i servofixen, f.eks. til barnebursdag er det supert å bruke den når kanskje ikke alle spiser absolutt på likt eller over litt tid.

Om sommeren er servofixen super å ha en 2-liters is oppi, da uten den hullete innsatsen. Er man bittelitt smartere enn som så, tar man litt vann i bunnen av boksen og fryser dette i litt tid før isen serveres. Da holder selvsagt isen seg bedre.

Servofixen holder altså på varme og kulde, den er som en termos light. Litt samme kategorien som den kanna du har kjøpt.

Vi har 2 servofixer, den vanlige firkanta og den som er tilpasset fiskeform. Begge brukes flere ganger i uka på middagsbordet vårt og er helt uunnværlige i heimen.

Jeg må si meg enig, Servofix er noe man bare må ja. Jeg klarer meg ikke uten min.

Men når jeg tittet på katalogen på nett i full fart fant jeg den ikke. Selges den fortsatt, noen som vet?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201767506' post='3794248]

?

Det var MYE! Hva i all verden skal du med alt det der?

Skrevet

Det var MYE! Hva i all verden skal du med alt det der?

Jeg kjøpte 8 forskjellige produkter. Noe fikk jeg. Resten av lista inneholdt ting jeg allerede har. Jeg har allerede forklart i teksten om det brukes eller ikke. Jeg har ett bomkjøp, Back to basic røreboller (99 kr for 2 stk), og en Iso Duo serveringsbolle m/thermoseffekt som jeg fikk i gave fra ei vertinne. Jeg kjøper ikke skapfyll, men kun det jeg trenger. Det jeg lista opp i vertinnegaver ser jeg på, og har det ikke noe i mine skap å gjøre, så gir jeg det videre til noen som trenger det.

Skrevet

Rart du ikke ramla over den eksa da du ni-leita etter skiskoene? ;o) Gummilappene var ikke i salg for tida, men gave til de som var på møtet.

Skrevet

Høres smart ut dette, men det blir nok en god stund til neste plastmøte.

Jeg kom på en ting til som jeg har i daglig bruk; teskjeene!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201769755' post='3794311]

Jeg kjøpte 8 forskjellige produkter. Noe fikk jeg. Resten av lista inneholdt ting jeg allerede har. Jeg har allerede forklart i teksten om det brukes eller ikke. Jeg har ett bomkjøp, Back to basic røreboller (99 kr for 2 stk), og en Iso Duo serveringsbolle m/thermoseffekt som jeg fikk i gave fra ei vertinne. Jeg kjøper ikke skapfyll, men kun det jeg trenger. Det jeg lista opp i vertinnegaver ser jeg på, og har det ikke noe i mine skap å gjøre, så gir jeg det videre til noen som trenger det.

Ah, beklager, jeg ser det nå. (vanskelig å lese når det ikke kan lages skikkelige avsnitt og det går litt fort!)

Jeg trudde du her ramsa opp alt du kjøpte på en kveld, og tenkte at det kanskje var litt i overkant. *s*

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg må si meg enig, Servofix er noe man bare må ja. Jeg klarer meg ikke uten min.

Men når jeg tittet på katalogen på nett i full fart fant jeg den ikke. Selges den fortsatt, noen som vet?

Joda, den selges enda, men har fått et "sprekere" utseende siden jeg så den sist. Se side 23 i katalogen på nett, den heter Iso Duo Servofix 3 l.

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201769958' post='3794317]

Høres smart ut dette, men det blir nok en god stund til neste plastmøte.

Jeg kom på en ting til som jeg har i daglig bruk; teskjeene!

Tror ikke jeg kan liste opp alt jeg har, jeg, for det er veldig mye som er i daglig bruk og som jeg ikke engang husker at er TW. Jeg er kjempefornøyd med produktene, i alle fall, og selv om jeg også har prøvd å kjøpe billigere etterligninger faller jeg fort tilbake til TW.

Skrevet

Ah, beklager, jeg ser det nå. (vanskelig å lese når det ikke kan lages skikkelige avsnitt og det går litt fort!)

Jeg trudde du her ramsa opp alt du kjøpte på en kveld, og tenkte at det kanskje var litt i overkant. *s*

Jeg laget ekstra linjeskift (3 ganger), men allikevel ble det sånn. Må sikkert trykke linjeskift 4x...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...