pekkaline Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Her i sør er det meldt ekstremvær. Mye vind opp til 25ms. Min sønn vil så gjerne til byen. Da må han krysse varoddbroa, og det ser jeg på som skummelt. Broa blir nok stengt i for mye vind, men tenk om det skjer for sent. Typisk meg å engste meg..... Både veien og det at han vil måtte gå i gatene for å komme inn dit han skal kan være farlig i dag, ting kan jo flakse avgårde. Jeg sier han kan holde seg hjemme akkurat i dag. Han er lite fornøyd med meg. Hva ville dere gjort? Jeg har sagt nei, men skal vurdere været igjen i to tiden når skolen slutter...... 0 Siter
Hønemoren Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Nei, synes ikke du er overbeskyttende, jeg ville gjort som deg. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Nå vet ikke jeg hvor gammel barnet ditt er, men jeg hadde sagt nei med ettertrykk hvis vedkommende var under 18 år... Været skal man ha respekt for, ikke bare på fjellet i påsken liksom. I sterk vind er det mye som rives løs og fyker avgårde, og både barn og voksne kan bli truffet av ting man ikke forventer kommer med været. Og med den brua du beskriver hadde jeg ikke vært i tvil: NEI, NEI, NEI. (Men jeg er nok litt hønemoraktig, så jeg kan godt være helt ute på viddene her...) 0 Siter
pekkaline Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Skrevet 31. januar 2008 Nå vet ikke jeg hvor gammel barnet ditt er, men jeg hadde sagt nei med ettertrykk hvis vedkommende var under 18 år... Været skal man ha respekt for, ikke bare på fjellet i påsken liksom. I sterk vind er det mye som rives løs og fyker avgårde, og både barn og voksne kan bli truffet av ting man ikke forventer kommer med været. Og med den brua du beskriver hadde jeg ikke vært i tvil: NEI, NEI, NEI. (Men jeg er nok litt hønemoraktig, så jeg kan godt være helt ute på viddene her...) Han er 16 år. Fint at noen ser på det som meg, takk. 0 Siter
pekkaline Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Skrevet 31. januar 2008 Nei, synes ikke du er overbeskyttende, jeg ville gjort som deg. Takk. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Han er 16 år. Fint at noen ser på det som meg, takk. Fornuftsmessig kan jeg se at en 16-åring har "bedre sjanser" enn en 10-åring, men jeg hadde strittet kraftig imot, ja... Håper du får gjennomslag, ikke bare enkelt dette vil jeg tro. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Er det så ille da? Ser og hører jo at det blåser og regner, men det har ikke falt meg inn at jeg kanskje burde vært hjemme fra jobb i tilfelle varoddbroa skulle bli stengt! Det er jo ekstremt sjelden den blir stengt da.... Jeg MÅ nå hjem, med buss til og med, over den broa klokka 16 i dag. men hva skal han gjøre i byen da? Ikke noe til være verken å tusle rundt i Markens etter eller å handle.... 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Jeg ville nok gitt lov, når han er så gammel som 16 år. Men det er ditt privilegium som mor å bestemme hva som er riktig for deg 0 Siter
Katt-ja Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Regner med at du har mast på ham om farene ved kysten,- det er ikke helt sjelden at folk blir blåst/skylt på sjøen når de skal beundre uværet! Var det ikke noen ungdommer for noen år siden som ble skylt på sjøen på sørlandet? 0 Siter
pekkaline Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Skrevet 31. januar 2008 Er det så ille da? Ser og hører jo at det blåser og regner, men det har ikke falt meg inn at jeg kanskje burde vært hjemme fra jobb i tilfelle varoddbroa skulle bli stengt! Det er jo ekstremt sjelden den blir stengt da.... Jeg MÅ nå hjem, med buss til og med, over den broa klokka 16 i dag. men hva skal han gjøre i byen da? Ikke noe til være verken å tusle rundt i Markens etter eller å handle.... Du vet, han vil inn å skate i den nye skatehallen.... Og det er jo ikke livsviktig. Fikk en sms av min mann om at det kanskje ikke blir så kraftig som de først antok. Står sikkert noe på nettet. Varoddbroa er jeg veldig skeptisk til i slikt vær...Men du kommer deg nok hjem uansett 0 Siter
pekkaline Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Skrevet 31. januar 2008 Jeg ville nok gitt lov, når han er så gammel som 16 år. Men det er ditt privilegium som mor å bestemme hva som er riktig for deg Normalt så drar han til byen som han vil, men i dag blåser det mere enn nødvendig... Jeg tenker på alt han kan få i hodet. *huff* 0 Siter
pekkaline Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Skrevet 31. januar 2008 Regner med at du har mast på ham om farene ved kysten,- det er ikke helt sjelden at folk blir blåst/skylt på sjøen når de skal beundre uværet! Var det ikke noen ungdommer for noen år siden som ble skylt på sjøen på sørlandet? Jeg kan ikke helt huske det, men det forundrer meg ikke. De er jo så nyskjerrige også da når de absolutt skal stå nær sjøen. Noen liker faktisk veldig godt slikt vær, men ikke jeg 0 Siter
Gjest prust Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Du vet, han vil inn å skate i den nye skatehallen.... Og det er jo ikke livsviktig. Fikk en sms av min mann om at det kanskje ikke blir så kraftig som de først antok. Står sikkert noe på nettet. Varoddbroa er jeg veldig skeptisk til i slikt vær...Men du kommer deg nok hjem uansett Den nye skatehallen???? I all verden - dette har jeg ikke fått med meg.... Tydelig at mine unger ikke skater.... 0 Siter
pekkaline Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Skrevet 31. januar 2008 Den nye skatehallen???? I all verden - dette har jeg ikke fått med meg.... Tydelig at mine unger ikke skater.... Det er på samme sted, men bedre ramper De slaktet der før... Haha, nå kom koden liksom 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Var jo nettopp ei jente på 8år som ble blåst over ei bro... Enten hadde jeg holdt han inne,ellers hadde jeg kjørt han.. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Jeg ville nok gitt lov, når han er så gammel som 16 år. Men det er ditt privilegium som mor å bestemme hva som er riktig for deg Var han 16 år?? Ja da endrer jo ting seg for min del... 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Jeg hadde fortsatt sagt nei. Vær er ikke noe å spøke med selv om det aldri skjer slik i Oslo. Jeg har vært i Nordnorge med storm og blåste bort når vi skulle ut så jeg måtte bare gå inn igjen. 0 Siter
pekkaline Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Skrevet 31. januar 2008 Jeg hadde fortsatt sagt nei. Vær er ikke noe å spøke med selv om det aldri skjer slik i Oslo. Jeg har vært i Nordnorge med storm og blåste bort når vi skulle ut så jeg måtte bare gå inn igjen. Huff ja, det blåste godt, men det virket som det løyet litt i tre tiden igjen. Jeg sovnet faktisk trygg på sofaen hehe Tipper du aldri glemmer at du blåste bort. Det er enorme krefter ute og går. Har dere merket at vinden har kommet til dere? 0 Siter
pekkaline Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Skrevet 31. januar 2008 Var jo nettopp ei jente på 8år som ble blåst over ei bro... Enten hadde jeg holdt han inne,ellers hadde jeg kjørt han.. Jeg hadde aldri kjørt han, han ble hjemme. Jeg synes det er ekkelt når vinden røsker i bilen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Huff ja, det blåste godt, men det virket som det løyet litt i tre tiden igjen. Jeg sovnet faktisk trygg på sofaen hehe Tipper du aldri glemmer at du blåste bort. Det er enorme krefter ute og går. Har dere merket at vinden har kommet til dere? Jeg har ikke vært ute i dag, så jeg aner ikke. Men ser blomsterampelen på verandaen beveger bra på seg så jeg har en stygg anelse om at det blåser endel her også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.