Gå til innhold

nhd

Gjest Sliten og oppgitt

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten og oppgitt

Hei!

Ønsker et svar i fra deg, men håper du kan slette når jeg har lest, da det er lett å kjenne seg igjen her.

Jeg har stilt deg noen spørsmål tidligere ang. en person som du antok hadde en paranoid shizofreni.

Mye har skjedd siden. Skal ikke si så mye om det, men han har gitt tillatelse til at legen kan bryte taushetsplikten. (Kamp om barnet mellom mor og far med barnevernet i bildet)

I 2005 ble det vurdert at han kan ha en uspesifisert ikke-organisk psykose.(Dette visste ikke jeg noe om)

Hva vil det si å ha en slik diagnose?

Så søkte jeg hjelp for han i høst. Kort fortalt ble han vurdert til ikke å være psykotisk, men vansker med å forholde seg til regler og ruitiner.

Legens vurdering er at han har levd under et press i forhold til økonomi over lengre tid og at det virker som pasienten trives med sine krative sysler.(Dette stemmer jo)

Men han har gått amok i brev med kopier hit og dit og dette har videre ødelagt for han. Når jeg prater med han nå høres han svært fornuftig ut så lenge han ikke sporer av.

Spørsmål 1. Tror du jeg kan stole på det legen sier her?

Jeg har alltid ment at han er en snill og omsorgsfull far, dog med noen begrensninger og vi ser at datteren er svært glad i han.

Datteren ønsker selv å fortsette være hos far, kommer det frem i papirene fra barnevernet.

Mor har forresten noe av samme interesser som far til barnet og i en konflikt med mor hvor hun ønsker hele omsorgen i motsetning til tidligere hvor far i praksis har hatt mer enn 50%, er det vanskelig å vurdere. Mor er an kaldere person som jeg tror gir mindre nærhet og kjærlighet, men hun er en flink organisator og alt ser bra ut uttad. Vi har riktignok fått merke opp igjennom årene at hun har hatt mye behov for barnevakt.

Jenta er glad og harmonisk sammen med far, men jeg er svært usikker på hvordan hans psykiske helse kan påvirke henne i årene fremmover. Alt er bra nå, men hva slags erfaringer har med andre og kan jeg stole på legens vudering? Det har ikke foregått tester. Bare samtaler.

Akkurat nå er situasjonen slik at jeg må hente datteren og levere mellom mor og far 3 ganger i uka. Jeg har 3 barn selv, jobb, minstebarnet mitt skal hentes på sfo og deretter må jeg kjøre til andre kanten av byen i rushtrafikken.Jeg må være der i 2 timer og deretter levere jenta tilbake til mor. 3 ganger i uka kan jeg bare glemme og lage middag.

Dette må jeg gjøre for at far skal kunne ha kontakt og for at minstejenta skal få treffe kusina si. De er bestevenninner.Dette har mor bestemt. barnevernet er ferdige med saken, men har spilt ballen tilbake til mor og hun bestemmer.

Spørsmål 2.

Tror det er nødvendig at det skal være slik? Har du fått inntrykk av at fars psykiske helse er av en slik art at han ikke kan bringe og hente datteren sin 3 ganger i uka sånn helt plutselig, når han i praksis i 7 år har hatt henne mer enn 50%?

Har barnevernet lov til å la mor avgjøre dette? Ja han har dummer seg ut med et res av mailer og brev, men han er en fredelig og ikke-voldelig mann og det er barnevernet og mor enige i.

Advokaten hans sier aqt han virker psyk i brevene, mest fordi han sender kopier overalt, men at han oppfatter han som en normal og samlet person når han snakker med han.

Det tar på dette her. De tenker visst ikke på at andre unger også blir skadelidene av dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298277-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sliten og oppgitt

Det er ingen klar sammenheng mellom psykisk sykdom og omsorgsevne med et par unntak.

Jeg tør ikke svare på dine spørsmål.

Nei, jeg skjønner at det ikke er så lett å svare på uten å kjenne begge foreldrene.

Er redd for å ta feil selv. Vil ikke at min støtte til far skal styres av følelser, men av fornuft.

Takk for svar allikevel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298277-nhd/#findComment-2410499
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...