Gå til innhold

Trenger blomsterhjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke snev av grønne fingre, og likevel holder plantene mine på å vokse meg ut av huset. De tyter snart ut av krukkene sine. Noe må gjøres, men hva? Eller må det det? Stopper de opp når de skjønner at denne dama kommer ikke til å skaffe ny og romsligere bolig til dem? Det ser jo i grunnen litt kult ut når de er litt sånn voldsomme.

Kan jeg bare røske røttene fra hverandre og dele dem opp og sette dem i flere krukker, eller dauer de da? Det kommer kanskje an på hva slags planter det er, men jeg aner jo ikke hva de heter bortsett fra de som heter aloe vera og gullranke.

Hjelp ja. Please.

candyqueen_83
Skrevet

Ta de opp av pottene, og se om det er noen steder du kan få delt plantene. Om dt er noen små blader, røtter som vokser for seg selv.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Som oftest kan de fleste planter fint deles ved røttene, mange planter har også noen naturlig avleggere av seg selv som lett kan settes i egne potter. Men dette ser du fort når du begynner med dette.

Selv tar jeg alltid en runde på plantene på våren, det er så mye greiere å kunne gjøre alt dette utendørs.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...