Gjest Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Noen som vet hvilke rettigheter man har: jeg er ung ufør, min mann er under attføring.. Finnes der noen ekstra støtte??? 0 Siter
Gjest jøssavors Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Jeg aner ikke om det finnes noen ekstra støtte. Men du får jo allerede mye mer fordi du er ung ufør. Selv har jeg tatt meg av unger, og vært lite ute i jobb. Ble ufør som 40 åring. Og jeg kan plystre langt etter inntekten du får i mnd. 0 Siter
Gjest Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Jeg aner ikke om det finnes noen ekstra støtte. Men du får jo allerede mye mer fordi du er ung ufør. Selv har jeg tatt meg av unger, og vært lite ute i jobb. Ble ufør som 40 åring. Og jeg kan plystre langt etter inntekten du får i mnd. Jeg har en brutto inntekt på 150 000, min mann er nå under attføring, og det er ikke lett å få endene til å møtes. Spesielt ikke når man har huslån og bil og alt som dette medfølger. 0 Siter
Gjest jøssavors Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har en brutto inntekt på 150 000, min mann er nå under attføring, og det er ikke lett å få endene til å møtes. Spesielt ikke når man har huslån og bil og alt som dette medfølger. Nei, det bør du ikke fortelle meg. Jeg har ikke noe mindre å betale på jeg. Jeg har litt over 100. 000. Du får en del mer på ung ufør 0 Siter
Gjest bare en Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Du kan søke om bostøtte. Men ellers har du ikke krav på noe. Din mann kan kanskje få noe igjennom attføringen. Som jøssavors sier så har du en stor uførepensjon i og med at du har fått ung uføretillegg. På det skal du klare deg fint. Jeg har selv ung ufør, bil og hus uten problemer. 0 Siter
Gjest 1G Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Hvis du har vært varig ufør i et år kan du jobbe tilsbarende 1G. Det er ca 5500 pr mnd. Vet jo ikke om du kvalifiserer eller har nok restarbeidsevne til det. Men hvis mulig kan du jo begynne å sjekke jobbmuligheter. 0 Siter
Gjest Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Hvis du har vært varig ufør i et år kan du jobbe tilsbarende 1G. Det er ca 5500 pr mnd. Vet jo ikke om du kvalifiserer eller har nok restarbeidsevne til det. Men hvis mulig kan du jo begynne å sjekke jobbmuligheter. Det er nok dessverre ikke en mulighet for meg, da jeg er så mye dårlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.