Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvilke rettigheter man har: jeg er ung ufør, min mann er under attføring.. Finnes der noen ekstra støtte???

Gjest jøssavors
Skrevet

Jeg aner ikke om det finnes noen ekstra støtte. Men du får jo allerede mye mer fordi du er ung ufør.

Selv har jeg tatt meg av unger, og vært lite ute i jobb. Ble ufør som 40 åring. Og jeg kan plystre langt etter inntekten du får i mnd.

Skrevet

Jeg aner ikke om det finnes noen ekstra støtte. Men du får jo allerede mye mer fordi du er ung ufør.

Selv har jeg tatt meg av unger, og vært lite ute i jobb. Ble ufør som 40 åring. Og jeg kan plystre langt etter inntekten du får i mnd.

Jeg har en brutto inntekt på 150 000, min mann er nå under attføring, og det er ikke lett å få endene til å møtes.

Spesielt ikke når man har huslån og bil og alt som dette medfølger.

Gjest jøssavors
Skrevet

Jeg har en brutto inntekt på 150 000, min mann er nå under attføring, og det er ikke lett å få endene til å møtes.

Spesielt ikke når man har huslån og bil og alt som dette medfølger.

Nei, det bør du ikke fortelle meg. Jeg har ikke noe mindre å betale på jeg.

Jeg har litt over 100. 000.

Du får en del mer på ung ufør

Gjest bare en
Skrevet

Du kan søke om bostøtte. Men ellers har du ikke krav på noe. Din mann kan kanskje få noe igjennom attføringen.

Som jøssavors sier så har du en stor uførepensjon i og med at du har fått ung uføretillegg. På det skal du klare deg fint.

Jeg har selv ung ufør, bil og hus uten problemer.

Skrevet

Hvis du har vært varig ufør i et år kan du jobbe tilsbarende 1G.

Det er ca 5500 pr mnd.

Vet jo ikke om du kvalifiserer eller har nok restarbeidsevne til det.

Men hvis mulig kan du jo begynne å sjekke jobbmuligheter.

Skrevet

Hvis du har vært varig ufør i et år kan du jobbe tilsbarende 1G.

Det er ca 5500 pr mnd.

Vet jo ikke om du kvalifiserer eller har nok restarbeidsevne til det.

Men hvis mulig kan du jo begynne å sjekke jobbmuligheter.

Det er nok dessverre ikke en mulighet for meg, da jeg er så mye dårlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...