Gå til innhold

"orm" på badet

Anbefalte innlegg

Gjest ormepiken
Skrevet

i jula satt min kjære på do, som man gjerne gjør. plutselig sa han "er den levende?!", og pekte bort mot dørkarmen. jeg så ingenting. stirret. ingenting. plutselig så jeg det. det som lignet på ei hvit lita flis buktet seg framover! den var VELDIG levende! vi så litt mer på den, bare for å være helt sikre, men ja. dette var en levende liten sak. den kom fra under dørkarmen, og dajeg prøvde å ta den stakk den under der igjen. siden så vi den ikke.

i går fant jeg katta ved dusjkabinettet. den stirret og stirret og stirret. jeg så intenting, men fikk mine mistanker. da jeg rørte på den ene døra spratt den hvite lille "ormen" ut. den er kjempeliten. på størrelse med en flis man kan få i fingern, og veldig tynn. HVA ER DEN FOR NOE?

HVORFOR ER DEN PÅ BADET MITT?

iiiiiik....

Skrevet

Det er ikke katten som har bendelorm da? De er bittesmå og hvite, og kommer ut av baken på pus.. Tror ikke de lever særlig lenge utenfor kroppen til noen.

Gjest ormpiken
Skrevet

Det er ikke katten som har bendelorm da? De er bittesmå og hvite, og kommer ut av baken på pus.. Tror ikke de lever særlig lenge utenfor kroppen til noen.

ja, jeg tenkte litt på det. men hvorfor kommer ormene da kun på badet, der kattene nesten ikke er (det er ikke der vi har kattedo etc).

Skrevet

Sølvkre, tenker jeg.

Søk etter sølvkre på google, så finner du masse.

Skrevet

Sølvkre, tenker jeg.

Søk etter sølvkre på google, så finner du masse.

Sølvkre ser jo mer ut som en fisk, og så er den ikke hvit. men nå har jeg ikke googlet og sett om det finnes hvite da..

Gjest Elextra
Skrevet

Sølvkre ser jo mer ut som en fisk, og så er den ikke hvit. men nå har jeg ikke googlet og sett om det finnes hvite da..

Joda, sølvkre kan se ganske hvite ut, spesielt mot mørk bakgrunn. Hadde det der jeg bodde før, håper jeg slipper å se dem igjen *urk*.

Gjest ormpiken
Skrevet

nei, det ligner ikke så mye på bildene, men ... jeg vet ikke. badegulvet vårt er sort. det ser mer ut som en larve/orm.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg tror katten din trenger er ormekur. Gjerne den som tar alle sorter i en kur.

hidi, the scorpion
Skrevet

''HVORFOR ER DEN PÅ BADET MITT?''

Han liker badet ditt...? lol

Gjest ormepiken
Skrevet

Jeg tror katten din trenger er ormekur. Gjerne den som tar alle sorter i en kur.

vi ga begge kattene ormekur sent i høst. den typen man kjøper på apoteket. begge kattene er innekatter.

AneM1365380603
Skrevet

vi ga begge kattene ormekur sent i høst. den typen man kjøper på apoteket. begge kattene er innekatter.

Hvilken type ga du? Tablett eller pasta? Sistnevnte tar bare en type orm. Jeg vet der er en tablett som gies som engangskur, den tar alt. Tror pastaen skal gies to ganger.

Hvis kattene har fått rå fisk kan de ha fått orm. Kommer ikke på noe annet som kan gi orm i huset. Merkelig egentlig.

Gjest ormepiken
Skrevet

Hvilken type ga du? Tablett eller pasta? Sistnevnte tar bare en type orm. Jeg vet der er en tablett som gies som engangskur, den tar alt. Tror pastaen skal gies to ganger.

Hvis kattene har fått rå fisk kan de ha fått orm. Kommer ikke på noe annet som kan gi orm i huset. Merkelig egentlig.

de har fått tablett. de får ikke rå fisk. de fikk litt tunfisk fra en kanne forrige uke, men... kan det være den nye maten fra dyrebutikken? vi har kjøpt en ny, økologisk våtfor. kanskje det er den... men sånt skal jo ikke gi orm.

AneM1365380603
Skrevet

de har fått tablett. de får ikke rå fisk. de fikk litt tunfisk fra en kanne forrige uke, men... kan det være den nye maten fra dyrebutikken? vi har kjøpt en ny, økologisk våtfor. kanskje det er den... men sånt skal jo ikke gi orm.

Så rart! Hvilken farve var det på ormen? Var det som en liten makk?

Gjest ormepiken
Skrevet

Så rart! Hvilken farve var det på ormen? Var det som en liten makk?

ja, som en bitteliten larve/makk. den var helt hvit, og når den bevegde seg gjorde den små, buede hopp, mens den lå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...