Gå til innhold

Jeg må vekk!! Noen som har tips?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å komme bort en plass! Jeg er så sliten at jeg holder på å gå ut av mitt gode skinn, etter intens terapi og skittgraving i laaang tid nå. Jeg er så deprimert at jeg seriøst vurderer å ta livet mitt. Samtidig så er jeg utbrent i tillegg til eupf og uvpf.

Finnes det noen behandlingsenter hvor man kan bygge seg opp fysisk og mentalt, slik at jeg klarer å gå videre med livet? Noen som har tips??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298322-jeg-m%C3%A5-vekk-noen-som-har-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest maybemaybe

Har du vært der? Vil jo vite litt hvordan det er der :)

Ja jeg har vært der :) Var der i 4 mnd for en del år tilbake - avd Fransiskus. Jeg var helt utmattet etter lang tids sykdom (kronisk) med angstproblematikk i tillegg.

Jeg kjempet i det lengste mot innleggelse, men hadde tilbrakt 8 mnd på sykehus - så det var ingen vei utenom. Jeg hadde ingen krefter igjen.

I ettertid kan jeg bare si at for meg ble dette et vendepunkt i livet mitt etter mange tøffe år.

Hva ønsker du eventuelt og vite om stedet ? :)

Moden driver treapi med kvalitet i mange slags former hører jeg stadig rykter om....men må vel regne med ventetid... Eller hva med 3-4 dager i sol og varme. Jeg kan skrive under på at det kan gjøre underverker på en sliten og deprimert kropp og skjel! Absolutt verdt en investering!

Gjest janjanjanuar

Ja jeg har vært der :) Var der i 4 mnd for en del år tilbake - avd Fransiskus. Jeg var helt utmattet etter lang tids sykdom (kronisk) med angstproblematikk i tillegg.

Jeg kjempet i det lengste mot innleggelse, men hadde tilbrakt 8 mnd på sykehus - så det var ingen vei utenom. Jeg hadde ingen krefter igjen.

I ettertid kan jeg bare si at for meg ble dette et vendepunkt i livet mitt etter mange tøffe år.

Vet du om det går an å søke om plass for å jobbe "intensivt" i noen mnd, feks i sommerferien? Slik at det går ann å jobbe med seg selv utenom skoletiden?

Gjest nemlignemlig

Vet du om det går an å søke om plass for å jobbe "intensivt" i noen mnd, feks i sommerferien? Slik at det går ann å jobbe med seg selv utenom skoletiden?

Jeg tror ingen behandlingsplasser ala dette tilpasser opphold til når du har fri, du må nok bare søke via lege/psykolog og ta plassen du får tildelt - hvis du får plass.

Annonse

Moden driver treapi med kvalitet i mange slags former hører jeg stadig rykter om....men må vel regne med ventetid... Eller hva med 3-4 dager i sol og varme. Jeg kan skrive under på at det kan gjøre underverker på en sliten og deprimert kropp og skjel! Absolutt verdt en investering!

Har tenkt tanken, men da må jeg reise alene. litt skummelt?

Jeg har lest nettsidene dere nøye, så fått med meg det meste, tror jeg. Ville bare høre om evt erfaringer:)

Men er fra en anne kant av norge. Men sto jo dere at det var frittsykehusvalg..

Gjest maybemaybe

Jeg har lest nettsidene dere nøye, så fått med meg det meste, tror jeg. Ville bare høre om evt erfaringer:)

Men er fra en anne kant av norge. Men sto jo dere at det var frittsykehusvalg..

Jeg leste dem jeg også og det var i grunnen godt beskrevet hvordan de arbeider, aktiviteter og oppfølging etc.

Det er i hvertfall et godt sted og være, men inntaksprioritering og slikt vet jeg ingenting om.

Jeg håper du får deg litt tiltrengt ro hva du enn finner på :)

Du treffer helt sikkert noen på turen din å henge sammen med. Mange som reiser rundt alene i verden. Visst du oppsøker typiske steder for "backpakkere" og bor på billige motell, vil du sikkert møte noen. Ellers treffer en alltid på en svenske, eller fem, og kanskje naboen om du velger en chartertur. :-)

Alltid litt skummelt i fremmede land, men velg et sivilisert og trygt land. Kanskje er du litt kjent en plass? Steder der folk ikke er desperat fattige eller styrt av religion er det som regel ganske så trygt, men ta selvfølgelig forhåndsregler: Ikke rek ute alene på nattestid, ikke drikkd eg driting, pass på væske og penger. Framstå som selvsikker foran selgere, taxisjåfører o.s.v så gidder de ikke prøve å lure deg. Lær deg å gå/kjøre etter kart om du ikke kan det. Jeg har feriert mye i Spania, bodd og reist på lokalt vis. Langt mer spennende enn pakketurer. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...