Gjest Ikke nick akkurat nå, nei.. :) Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Naboen vår ba oss på kaffebesøk til fredag (i morgen) kveld. Jeg er ikke noen stor fan av slike kaffebesøk, men tenkte "jaja, det kan vel ikke skade", selv om dette ikke er en nabo noen av oss har mer kontakt med enn et "hei" og smil når vi møter ham i gangen. Dette ble avtalt forrige søndag, da jeg tilfeldigvis traff ham i gangen, og han sa han hadde ment å be oss (samboeren og meg) på kaffebesøk lenge. Jeg sa da at samboeren min skal jobbe mye overtid framover, men at jeg trodde det skulle passe. Nå viser det seg at det ikke passer likevel, da samboeren min må jobbe hele fredagen (fra 8 på morgenen til i 22-tida), og jeg har ikke noe lyst til å gå på besøk alene. Problemet her er at vi rett og slett ikke får tak i ham! Har ringt på flere ganger, både i går og i dag, og vi hører at han er innenfor døra, men han åpner den ikke (og ja, vi venter lenge nok på at han skal åpne..). Sist forsøkte jeg også å banke på døra når jeg hørte han var ved den, men han åpnet ikke. Jeg vil jo helst avslå ansikt til ansikt og avtale et nytt tidspunkt, men det er tydelig at han ikke kommer til å åpne døra. Hvordan skal vi få tak i ham? Kan vi sende en tekstmelding? (han har tre ulike nummer, så må sende til alle tre i så fall..) Henge lapp på døra så han ser den i morgen tidlig? Andre forslag? Synes ikke vi bare kan la være å dukke opp heller... 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Legg en lapp i postkassen. Skriv at dere har ringt på flere ganger uten at han var hjemme. 0 Siter
Gjest Ikke nick akkurat nå, nei.. :) Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Legg en lapp i postkassen. Skriv at dere har ringt på flere ganger uten at han var hjemme. Ja, forsøkte å sende en sms nå, men har ikke fått noe svar. Har gitt opp å ringe på, han har et barn som legger seg kl 20, så er begrenset hvor sent jeg synes jeg kan ringe på. Får jeg ikke svar på meldingen til i morgen tidlig får jeg legge en lapp i postkassa. Vet han ikke kommer hjem før i 17-tida, men forhåpentligvis får han med seg en lapp i postkassa i det minste! Jeg misliker sterkt å havne i slike situasjoner... Føler meg råtten hvis han ikke får beskjed og blir sittende å vente på besøk i morgen kveld.. Takk for tips! 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Kanskje ringeklokka ikke virker? Har du prøvd å banke på? 0 Siter
adelie Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Nå har du strevt vettet av deg med å få gitt beskjed. Hvis du virkelig mener det er han som romsterer bak den døra hans, og han ikke åpner -- hva i all verden er det du har unnlatt å gjøre da? INGENTING! Du har gjort alt du kan, mer kan du ikke gjøre. Du må rett og slett ikke la deg stresse av slikt. Han høres forøvrig ut som en snodig skrue som det er greit å slippe kaffebesøk hos! 0 Siter
Gjest Ikke nick akkurat nå, nei.. :) Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Kanskje ringeklokka ikke virker? Har du prøvd å banke på? Ja, vet at ringeklokka virker (man hører den gjennom døra) og ja, jeg forsøkte å banke på også, men ingen reaksjon. Uansett, lappen i postkassa gjorde heldigvis susen, jeg fikk sms nå nettopp hvor han sa han ikke har vært hjemme, og at vi får ta kaffebesøket en annen dag når det passer bedre! Jeg er en person som er tilbøyelig til å bekymre meg mye over slike ting som dette her (tror det har noe med "angst" for å ikke innfri andres forventninger å gjøre, veldig plagsomt), så nå når jeg vet at han har fått beskjed er det som om flere kilo bekymringer er borte! 0 Siter
Gjest Ikke nick akkurat nå, nei.. :) Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Nå har du strevt vettet av deg med å få gitt beskjed. Hvis du virkelig mener det er han som romsterer bak den døra hans, og han ikke åpner -- hva i all verden er det du har unnlatt å gjøre da? INGENTING! Du har gjort alt du kan, mer kan du ikke gjøre. Du må rett og slett ikke la deg stresse av slikt. Han høres forøvrig ut som en snodig skrue som det er greit å slippe kaffebesøk hos! Ja, er en grunn til at jeg har lite lyst å gå på besøk dit alene.. Ser ikke for meg at jeg klarer å opprettholde noen "hverdagssamtale" med ham særlig lenge, men nå er jo heldigvis problemet borte, eller utsatt i det minste! 0 Siter
adelie Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Ja, vet at ringeklokka virker (man hører den gjennom døra) og ja, jeg forsøkte å banke på også, men ingen reaksjon. Uansett, lappen i postkassa gjorde heldigvis susen, jeg fikk sms nå nettopp hvor han sa han ikke har vært hjemme, og at vi får ta kaffebesøket en annen dag når det passer bedre! Jeg er en person som er tilbøyelig til å bekymre meg mye over slike ting som dette her (tror det har noe med "angst" for å ikke innfri andres forventninger å gjøre, veldig plagsomt), så nå når jeg vet at han har fått beskjed er det som om flere kilo bekymringer er borte! Du kan lett bli utnyttet både av den naboen og andre med den samvittigheten din, da. Jeg vet hva jeg snakker om! Skjerp deg jente, og snakk fornuft til deg selv. Det er godt ment. Lykke til! 0 Siter
Gjest Ikke nick akkurat nå, nei.. :) Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Du kan lett bli utnyttet både av den naboen og andre med den samvittigheten din, da. Jeg vet hva jeg snakker om! Skjerp deg jente, og snakk fornuft til deg selv. Det er godt ment. Lykke til! Hehe, er det SÅ tydelig at det er et typisk jente-problem altså? Jeg er heldigvis klar over at jeg er sånn, og er ganske bevisst på å ikke la meg utnytte ved at noen spiller på samvittigheten min. Det gjør likevel at jeg er mer utsatt for "hugg" i de tilfellene hvor jeg bekymrer meg over ting man egentlig ikke trenger å bekymre seg for (som denne situasjonen), og som "ingen andre" normalt bekymrer seg for. Takk for at du sier fra uansett, det er alltid nyttig å få ting i klartekst! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.